Toon posts:

KPN Mobile connect card problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn eerste post komt meteen met een lastig probleem ;)

Ik heb hier een KPN Mobileconnect Card ( type Merlin U530 )
Met de bijgeleverde software van KPN is het mogelijk om via UMTS een verbinding te maken. Ook ondersteunt deze kaart WiFi en ook dat werkt goed.

Bij de aanschaf van deze kaart is aan de klant gemeld dat de kaart ook kan inbellen over het GSM netwerk. In het apparaatbeheer word dan ook een netjes een " Novatel Wireless UMTS Modem Primary Port" weergegeven.
Als ik een test verbinding maakt naar mijn eigen mobiel en selecteer deze modem krijg ik de melding dat de poort niet geopent kan worden. Ook een diag test van de modem word deze zelfde melding gegeven.

Als ik verbinding maak met UMTS en verbinding maak met internet, en dan de modem probeer aan te spreken krijg ik de melding dat deze al gebruikt word :S

Mijn vraag is dus of het uberhaupt mogelijk is om deze kaart voor een standaard GSM/inbel verbinding te gebruiken.

Alvast bedankt

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hoe bedoel je als je een testverbinding maakt naar je eigen GSM? Het modem belt toch zelf gewoon in zonder externe GSM?

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou je dus denken...

Wat ik bedoel is als volgt.

Op de laptop waar de MCD (pcmcia) inzit, maak ik een inbelverbinding naar een internet provider. Alleen bij het telefoon nummer geef ik dan mijn mobiele nummer in om te kijken of er wel word uitgebeld. Dat is eigenlijk alles.

De vraag is dus eigenlijk.... of de MCD kan functioneren als een analoog modem. En uitbelt naar ene willekeurig nummer via het GSM netwerk ( dus niet UMTS )

De reden hiervoor is natuurlijk dat UMTS niet overal beschikbaar is. En GSM "bijna" overal.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-02 17:22
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:31:
De vraag is dus eigenlijk.... of de MCD kan functioneren als een analoog modem. En uitbelt naar ene willekeurig nummer via het GSM netwerk ( dus niet UMTS )

De reden hiervoor is natuurlijk dat UMTS niet overal beschikbaar is. En GSM "bijna" overal.
Hmm mijn Pa heeft ook zo'n ding maar ik weet niet of je ermee kan inbellen...
Maar waarom zou je willen inbellen? Waar geen GPRS beschikbaar is gaat hij gewoon over naar GPRS en dat toch een stukie sneller dan GSM ;)