Toon posts:

Problemen met BF2, CoD2, Splinter Cell, UT2004 etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Sinds lange tijd ervaar ik een probleem bij het gamen op mijn pc van bovengenoemde spellen. Bij eigenlijk alle spellen crasht mijn pc, terug naar de desktop of zelfs zover dat er in één keer opnieuw opgestart wordt. Ik word hier echt compleet gek van! 8)7 Nu heb ik zelf al enige weken zitten zoeken naar de oorzaak maar voordat ik dit uitleg ff de specs van mijn systeem:

CPU: Intel Pentium 4HT 3066Mhz met 768 MB DDR SDRAM
Chipset: SIS 651
Videokaart: Radeon 9800 Pro (128mb) met Zalman VGA koeler (Catalyst 5.12 drivers)
Geluid: Creative Audigy 2 (nieuwste Creative audigy drivers)
HDD: Maxtor 160gb, 7200 RPM, Ultra-ATA/133
Optische Stations: NEC DVD-RW ND-3540A en LG 16x/48x DVD-ROM

Wat heb ik inmiddels gedaan:
- 256mb extra geheugen erbij geprikt en een memtest uitgevoerd met geen bijzonderheden.
- Een zalman VF-700 cu koeler op mijn Radeon 9800 Pro gezet omdat ik dacht dat deze te heet werd, is nu zeker opgelost! :)
- HDD compleet gewist en een nieuwe installatie van XP en alle andere software gedaan. Toen meteen de nieuwste drivers geïnstalleerd voor de videokaart en geluidskaart.

In eerste instantie dacht ik dat het probleem bij mijn 9800pro ligt maar ik begin steeds meer het idee te krijgen dat mijn audigy2 kaart het probleem is. Bij COD2 zet ik namelijk de geluidsinstellingen op het laagste niveau en dan kan ik langer het spel draaien voordat deze wederom crasht. Overigens is de crash bij alle spellen hetzelfde en is de oorzaak dus niet bij de software te zoeken.
Wie o wie kan mij helpen??

Alvast bedankt!!

Gr. Morpheus

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat je zou kunnen doen om te testen is je audigy2 kaart eruit halen, en dan opnieuw te testen.
Blijkt het zo te zijn dat het inderdaad die kaart is, dan ben je verder van huis en kan je eventueel wat oudere drivers installeren (nieuwe heb je al gedaan namelijk). Werkt dan ook niet, dan denk ik dat je een probleempje hebt met je geluidskaart (alsin niet meer gebruiken).

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
mischien een voedings probleempje?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Topicstarter
wouter37 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:54:
mischien een voedings probleempje?
Hoe bedoel je precies? Ik heb de volgende voeding namelijk: ATX 1125BTA 300watt voeding. Zou dit niet voldoende zijn dan?

Gr. Morpheus

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-11 13:40
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:40:
[...]

Hoe bedoel je precies? Ik heb de volgende voeding namelijk: ATX 1125BTA 300watt voeding. Zou dit niet voldoende zijn dan?

Gr. Morpheus
Meet je 12V enz eens dat kan met een multimeter en met een programma zoals speedfan, lavasys enz

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Outerspace schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:50:
Wat je zou kunnen doen om te testen is je audigy2 kaart eruit halen, en dan opnieuw te testen.
Blijkt het zo te zijn dat het inderdaad die kaart is, dan ben je verder van huis en kan je eventueel wat oudere drivers installeren (nieuwe heb je al gedaan namelijk). Werkt dan ook niet, dan denk ik dat je een probleempje hebt met je geluidskaart (alsin niet meer gebruiken).
Wel ff in je configratie-scherm instellen dat je je kaart niet meer gebruikt, maar je mobo audio -> en die ook ff installeren.

300 watt is matig, maar ik denk niet te weinig hoor.

Verwijderd

Topicstarter
WingsOfFury schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:04:
[...]

Wel ff in je configratie-scherm instellen dat je je kaart niet meer gebruikt, maar je mobo audio -> en die ook ff installeren.

300 watt is matig, maar ik denk niet te weinig hoor.
Heb mijn audigy nu uitgeschakeld (via systeem/hardware/apparaatbeheer) weet niet hoe je de mobo audio kan installeren. Heb inmiddels speedfan geïnstalleerd, die geeft de volgende waarden:

Afbeeldingslocatie: http://pic17.picturetrail.com/VOL829/3605701/7421909/122565016.jpg

Alvast bedankt!

Morpheus

Verwijderd

Topicstarter
Hheb inmiddels uitgevogeld hoe ik de onboard geluidskaart aan de praat krijg en heb mijn audigy 2kaart eruit gehaald. Ook heb een voeding van 400 watt geïnstalleerd en de bios geflasht. Vooralsnog helpt niets. Het systeem blijft crashen tijdens het gamen. Wat me wel opvalt is dat de cpu en systeem temperatuur tijdens en rond het crashen zo rond de 50c schommelt. Kan dit een reden zijn, ondanks dat ik in mij bios heb ingesteld dat er pas bij 70c wordt uitgeschakeld?
Misschien dat een betere cpu koeling een goed idee is. Of moet ik mijn radeon 9800pro eruit mikken en overstappen op een geforce 6800 kaart. Mijn opties raken namelijk uitgemolken...
Wat is jullie mening?

Thanks.

Gr. Morpheus

Btw... Nogmaals de (aangepaste) specs van mijn systeem:
CPU: Intel Pentium 4HT 3066Mhz met 1024 MB DDR SDRAM
MOBO: MSI 651 M-V
Chipset: SIS 651
Videokaart: Radeon 9800 Pro (128mb) met Zalman VGA koeler (Catalyst 5.13 drivers)
Geluid: Creative Audigy 2 (nieuwste Creative audigy drivers)
HDD: Maxtor 160gb, 7200 RPM, Ultra-ATA/133
Optische Stations: NEC DVD-RW ND-3540A en LG 16x/48x DVD-ROM
Voeding: 400 watt ATX
Pagina: 1