voip en isdn

Pagina: 1
Acties:

• Dareus
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Hallo!

Ik ben mijn dure ISDN-abo meer dan zat. Ervan afkomen kost een bom duiten en een hele tijd ofline. Dat wordt dus VOIP en nummer porteren. Daarmee ben ik wel mijn backup lijntje kwijt. Nou zat ik te denken: kan je na je nummerportatie ook een nieuwe Budget-aansluiting aanvragen, of zit je dan nog steeds aan het digitale vast?
Als dat kan, dan is dat dus een omweg om zonder al te veel kosten (Budget is immers net zo duur als de lijnhuur die je via je ISP aan KPN betaalt) over te stappen van ISDN op analoog en tegelijk VOIP te gebruiken...

'k Ben benieuwd...

Dare Us

Verwijderd

Ik was mijn dure ISDN lijn ook meer dan zat. Heb dus besloten het er helemaal uit te gooien en over te stappen op ADSL ONLY van KPN. Dit gaat per 1 januari. Krijg daar de eerste maand gratis en een nieuw (PSTN) Wireless modem (716g). Bellen doe ik op dit moment al via Budgetphone en Sipdiscount via een ATA (Sipura 1001) welke nog aan mijn Speedtouch580i hangt. Dit werkt tadeloos kan ik wel zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 12:38 ]

• Jackthe
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04-2024
Een oplossing is nummers van de ISDN bundel porteren naar een VoIP telco en een analoge lijn (belbudget) nemen voor ADSL aansluiten en als eventuele backup als VoIP-bellen het niet doet.

Doordat je je telefoonnummers laat porteren hoef je niet iedereen nieuwe telnrs. geven, zeker handig voor mensen die een thuisbedrijfje hebben.

Ik dacht dat VoIPBuster dat niet ondersteunt, maar er zijn er waarschijnlijk wel verschillende anderen. Voor MKB weet ik dat SpeakUp het doet. Maar als particulier kan je het ook proberen.

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-01 22:54
Het nadeel is wel dat ook nummerporteren niet gratis is.
Budgetphone rekent 32,50 per nummer als je prepaid gaat gebruiken en 16,50 bij een abonnement. Wel achterlijk duur trouwens, zeker als je bedenkt dat tweakdsl dit voor mij een jaar geleden gratis deed (voor 6 nummers!).

Als iemand goedkopere/alternatieve voip-aanbieders in nld kent dan hou ik me aanbevolen. Als nummerporteren goedkoper kan ook.