[XP] WinXP ontspoort, processen als windows

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Gisteren tijdens een normale werksituatie - WinXP, Alles van Adobe open, GoT in IE, Word, etc - lijkt mijn windows ineens te ontsporen... ik kan de taskmanager niet meer fatsoenlijk in beeld krijgen, alle processen komen ineens op als windows-balkjes.

Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/7476/hangup024fe.th.jpg

Zoiets heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt.

taskmanager na een paar reboots en cleanups:
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/3341/taskmanagerkl1iv.th.jpg

Ik ben gaan rebooten, MS antispyware, SpyXposer eroverheen, Adaware, etc. Ik krijg een melding (Adaware) dat Coolwebsearch erop staat. :? Ik sufr op het werk naar een paar Hardware-sites (bekende webshops voor hardware en dergelijke), T.net, GoT, en een paar nieuwssites als Volkskrant en Nu.nl.

That's it. En dan krijg ik Coolwebsearch erop?

Ik zit:
a) achter een hardware-firewall
b) nooit op 'dubieuze' sites
c) ik klik nooit zomaar ergens op
d) ik hou mijn PC 'schoon' met o.a. Adaware, MS Antispyware, Ccleaner, McAfee.
e) ik browse inderdaad met IE op het werk.

Iemand een idee waar dit vandaan kan komen, hoe die screenshot kan voorkomen, en wat ik eraan kan doen? Mijn sysadmin staat een beetje in zijn hemd... en snapt al evenmin hoe dit kan voorkomen, evenmin als die spyware.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Is je pc overclocked?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Nope, het is een Acer Veriton Dualcore, net 3 weken oud, en er is niets aan aangepast, anders dan dat de systeembeheerder de fanregelaar anders heeft ingesteld wegens belachelijke fan-'stofzuigerneigingen'.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-03 21:33

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Dus hitte is echt 100% uitgesloten. :)

Kan (en wil) je terug naar Restore Point anders?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Misschien weer virus uitgebroken bij zo'n advertentieboer. Dat komt dan over een paar weken in het nieuws. Zo snel de enige verklaring die ik kan bedenken voor coolwebsearch. Ben je de enige die op die pc kan inloggen?

Dat andere zal overigens gewoon een (onbekende) bug in windows zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Glashelder op 22-12-2005 09:10 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• diedazz
  • Niet online
aangezien ik zie dat je taakbalk enzovoort weg is en je programmas allemaal geminimaliseerd op de plaats staan waar de taakbalk staat, zou ik denken dat het iets te maken heeft met explorer.exe

heel toevallig misschien iets misgegaan tijdens de installatie denkik, foutje bij het overschrijven van cd naar disk, ofwel ergens iets gemist ofzo?

mogelijke oplossing: in prompt of met repair console een explorer.exe overschrijven van een andere pc naar de jouwe :)

Get Airflow, save the world.

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-02 15:09
probeer hitmanpro eens die verwijderd ook coolwebsearch e.d. en anders een hijackthis draaien.
maar hoe het erop komt, tjah, dat is toch echt aan jou.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

diedazz schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:07:
aangezien ik zie dat je taakbalk enzovoort weg is en je programmas allemaal geminimaliseerd op de plaats staan waar de taakbalk staat, zou ik denken dat het iets te maken heeft met explorer.exe

heel toevallig misschien iets misgegaan tijdens de installatie denkik, foutje bij het overschrijven van cd naar disk, ofwel ergens iets gemist ofzo?

mogelijke oplossing: in prompt of met repair console een explorer.exe overschrijven van een andere pc naar de jouwe :)
Bij het overschrijven van cd naar disk? Hoe kan dat? Een bitje laten vallen ofzo?

@ TS Ik zou zelf gewoon een reinstall doen, zeker bij zulke übervage problemen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Thanx tot zover... ik ga de sysadmin nog even spammen ;)

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
CodeCaster schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:04:
[...]

Bij het overschrijven van cd naar disk? Hoe kan dat? Een bitje laten vallen ofzo?

@ TS Ik zou zelf gewoon een reinstall doen, zeker bij zulke übervage problemen.
Is inderdaad mogelijk, alhoewel dit meestal werd wordt opgevangen door het installatieprogramma. Resulteert vaak in de welbekende CRC errors, die je mogelijk ook wel eens hebt als je grote bestanden kopiert via het internet (Linux disto's bijvoorbeeld). Je kan proberen de explorer.exe van een andere PC te kopieren, of misschien een repair uit te voeren via de XP installatie CD.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56

inXs

known as inXs

Staat SP2 erop? Ik had hier een soortgelijk probleem, toen heb ik SP2 gedeïnstaleerd en daarna opnieuw geïnstaleerd en voíla, weg probleem.

superB

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Topicstarter
Preinstalled SP2 ja.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:56

inXs

known as inXs

Die kan je niet deïnstaleren?

superB

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nee, want als je SP2 installeert, worden de bestanden die het vervangt gebackupt. Bij een slipstreamed installatie zijn die bestanden al vervangen, en worden de oudere versies niet meegekopiëerd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1