Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Betaling vakantiegeld, vrije dagen na beeindiging contract

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik heb eind november 2005 mijn baan opgezegd.
Per 02-01-2006 heb ik een nieuwe baan gevonden.

Nu heb ik halverwege december gebeld met mijn baas om te vragen wanneer ik de eindafrekening zou krijgen, dus zodat het vakantiegeld en resterende vrije dagen worden uitbetaald.

Nu krijg ik te horen dat ik dat pas eind januari 2006 op mijn rekening kan verwachten.

Mijn vraag is; Kan dit? Is het normaal dat dat later komt? Bij mijn vorige werkgever kreeg ik het meteen bij mijn laatste salaris gestort.

Kan ik een mail sturen of bellen met de vraag of het direct kan worden overgemaakt? Ik ben daar tenslotte over een week weg....

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bij einde dienstverband is het normaal dat dit zsm wordt uitbetaald. Meestal houdt de WG er rekening mee en laat dit met de laatste salarisberekeningen meedraaien.

Ik denk dat de berekeningen al zijn gedaan en dit over het hoofd is gezien of er een andere reden is om het tegoed vakantiegeld en vrije dagen pas in januari te laten berekenen.

De WG betaald dus te laat en dat mag officieel niet. Met een brief schrijven schiet je meestal niets op dus is accepteren het enige wat resteert.

ARME AOW’er

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Hij moet het betalen bij einde dienstverband, en je kunt zelfs vertragingsrente in rekening brengen. Ik zou gewoon even bellen en zeggen dat je het geld nu graag wilt hebben.

Ik ben het wel eens met GA, als ze het niet doen kun je wel een hoop stennis schoppen maar daar schiet je ook niets mee op ben ik bang voor.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:41

Maximus

There is no substitute

freddyathlon schreef op donderdag 22 december 2005 @ 07:21:
Ik heb eind november 2005 mijn baan opgezegd.
Per 02-01-2006 heb ik een nieuwe baan gevonden.

Nu heb ik halverwege december gebeld met mijn baas om te vragen wanneer ik de eindafrekening zou krijgen, dus zodat het vakantiegeld en resterende vrije dagen worden uitbetaald.

Nu krijg ik te horen dat ik dat pas eind januari 2006 op mijn rekening kan verwachten.

Mijn vraag is; Kan dit? Is het normaal dat dat later komt? Bij mijn vorige werkgever kreeg ik het meteen bij mijn laatste salaris gestort.

Kan ik een mail sturen of bellen met de vraag of het direct kan worden overgemaakt? Ik ben daar tenslotte over een week weg....
Alle vrije dagen die ik heb gekregen bij het werken worden ook pas in januari 2006 uitbetaald, dit wordt mee genomen als zijnde voor de werkgever kosten over januari 2006.

Het maakt mij niet uit maar je geld krijg je toch wel :). Het loon over december 2005 komt ook altijd later dus wat dat betreft is het niet zo raar.

PhD i.o.

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarom komt het loon over december altijd later? Bij ons in ieder geval niet :?

bij ons is het dan weer zo erg dat als het later komt (1x gebeurd in 5 jaar wegens een fout bij het inlezen van het bestandje) er mensen 's maandags niet komen :X

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zelfde verhaal hier, begin ook 02-01-06 bij andere baan, ook discussie gehad over vakantiegeld, ik krijg het nu als het goed is in januari 2006 is.

Wat in het vat zit verzuurt toch niet? Ik had het ook liever met kerst gehad, maar als ik het maar krijg vind ik het ook goed. Als je het nu pas in mei krijgt (normale vakantiegeld uitbetalingsmaand) dan zou ik het wel vreemd vinden

Elect a clown, expect a circus.

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Belasting technisch kan dit voordelen opleveren voor de werkgever.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Lethalis schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:21:
Belasting technisch kan dit voordelen opleveren voor de werkgever.
Dat kan uitbetalen in December ook. De herberekening SL wordt door de meeste bedrijven meestal aan het eind van het jaar gedaan om verschil in het netto-maandloon te voorkomen. In de meeste gevallen merkt de WN niets van de herberekening. Daarnaast gaat het germiddeld om hooguit enkele euro's.

ARME AOW’er

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Op je rekening bijschrijven is iets anders dan verekenen. Kan zo zijn dat je alles voor de 31ste is verekend. Even goed navragen.

Verwijderd

Beeindigen per eind november betekent toch een opzegtermijn van 1 maand? Of heb je deze niet.

Misschien heeft die het wel druk in de maand december inzake opmaken balans, Verlies en Winstrekening etc en wil die wachten tot januari.

In januari zal die dan meegaan met de normale salarisbetalingen, wat op het einde van de maand geschiedt.

gewoon ff wachte

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 23:38
Ikzelf moet volgende week nog werken en dan wordt op de laatste dag alle reiskosten, vakantiegeld e.d. direct overgemaakt naar mijn bankrekening. Dit omdat we allebei dan direct klaar zijn met elkaar en ook nix meer van elkaar hoeven te verwachten.

Verschilt gewoon per werkgever

PSN: Leech1984

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Toen ik in 2000 mijn werkgever verliet, kwam de 'eind afrekening' ook pas op de salaris-uitbetaaldag van de eerste maand waarop ik niet meer actief was... Denk dat ze op die manier ook alle declaraties enzo die je nog open hebt staan dan in 1x mee kunnen nemen.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
En een voorschot vragen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:31

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zie het probleem niet :?

eind november zeg je op, dus ik neem aan dat 31-12 je laatste werkdag bij je werkgever is ?
Dat betekend dat je net als elke andere collega ind januari je laatste loon gestort krijgt. Bij deze loon zit dan meteen je eindafrekening erbij.
Het is half december, en jij wilt je geld al zien - terwijl dat bedrag nog kan wijzigen (wat als je ineens onverwachts enkele vrije dagen moet opnmen maar deze al hebt laten uitbetalen) ?

=[edit]=
Lees dat je er een week weg bent, blijkbaar wel in de december dus ? dus ook in december gewerkt ? Dan blijft bovenstaand verhaal nog steeds staan hoe kun je halverwege de maand weggaan ? Heb je vrije dagen opgenomen ?

[ Voor 21% gewijzigd door Koffie op 23-12-2005 10:03 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

• MarkB
  • Niet online
Vergeet niet om je spaarloon, mocht je daaraan meedoen, vol te laten storten. Veel werkgevers "vergeten" dit plotseling.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:01:
Ik zie het probleem niet :?

eind november zeg je op, dus ik neem aan dat 31-12 je laatste werkdag bij je werkgever is ?
Dat betekend dat je net als elke andere collega ind januari je laatste loon gestort krijgt. Bij deze loon zit dan meteen je eindafrekening erbij.
Het is half december, en jij wilt je geld al zien - terwijl dat bedrag nog kan wijzigen (wat als je ineens onverwachts enkele vrije dagen moet opnmen maar deze al hebt laten uitbetalen) ?

=[edit]=
Lees dat je er een week weg bent, blijkbaar wel in de december dus ? dus ook in december gewerkt ? Dan blijft bovenstaand verhaal nog steeds staan hoe kun je halverwege de maand weggaan ? Heb je vrije dagen opgenomen ?
Het gaat hier toch niet om het loon, maar om de eindafrekening?

Sommige mensen krijgen een maand later hun loon, andere voor het eind van de maand waarin ze gewerkt hebben. Die afrekening kan dus ook best al in december. Ook hoeft niet iedereen per "hele" maand op te zeggen. Dat kan ook vaak halverwege de maand. Maar je, december is een drukke maand.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Koffie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 10:01:
..... dus ik neem aan dat 31-12 je laatste werkdag bij je werkgever is ?
Raar bedrijf hoor, een maand later pas je loon krijgen.

Als je dus op 1 januari in dienst treedt, krijg je je eerste loon pas eind februari? Da's nu niet echt normaal te noemen. Ik heb het i.i.g. nog nooit meegemaakt.

ARME AOW’er

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik ga gewoon ff een mail sturen of bellen en vragen of het kan worden overgemaakt, die eindafrekening....

Ik ga daar weg per 01-01-2006, dus dan wil ik het af hebben gesloten

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1