[thuis] Filesharing wilt niet.

Pagina: 1
Acties:

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 16:03
Ik ben het helemaal beu. Wil data van mijn oudere pc overpompen naar mn nieuwe, aangezien ik geen spindel dvds wil branden dacht ik goedkoper uit te zijn met een cross-over kabeltje.

Fout dus zit nu al uuren te klooien (alweer 3 uur) en nu ben ik ten einde raad, heb meerdere FAQ's gevolgd en google helpt me niet specifiek verder.

Ik heb dus het volgende gedaan ;

PC1 :

192.168.0.2
standaard subnet mask
default gateway op : 192.168.0.1

PC2 :

192.168.0.3
standaard subnet mask
default gateway op : 192.168.0.1

De DNS klopt verder en heb ik op beide pcs ingevult.

Wat nu dus gebeurd is dat ik op PC2 (de oudere) wel de gesharede mappen kan zien van PC1 maar op PC1 zelf niet de gesharde mappen kan zien van PC2

Een ping tussen beide lukt en ook bij entire network staat hij er tussen. Wil ik echter op PC2 inloggen dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Ik ben admin op PC2 en gebruik verder geen wachtwoord bij inloggen oid.

Op beide pcs geen firewall aanwezig of iets dat de boel kan verstoren, dus ook de interne firewall staat uit.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Verwijderd

Gewoon even je map delen op de PC waar het niet wil werken, dus per map.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 03:15 ]

• H3llSiNG
Dit heb ik ook geprobeerd. Heeft echter weinig geholpen en de gedeelde mappen komen niet bij my network places te staan. Maar omgekeerd werkt het dus wel. De mappen die gedeeld zijn op de nieuwe pc heb ik toegang toe en kan ik zonder problemen copieren. Alleen heb ik hier weinig aan :P

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Anubis801
  • Laatst online: 28-12-2025
Gast account aangezet?
Verder is het handig als je wat meer over het tipe OS vertelt per pc.

=/\= System Status =/\=

• H3llSiNG
Ah sorry helemaal vergeten. Beide windows XP sp2. En nee gast account staat niet aan. Ben met admin ingelogd, tevens de enigste gebruiker.

Verwijderd

Gastaccount even aanzetten :)

• KamiKaaze
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-10-2025
Wat je ook kan proberen beide computers 1 account te geven met hetzelfde accountnaam en wachtwoord.

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar als je in neen netwerkje ligt moet je hierop letten.

1)Zitten ze in dezelfde werkgroep (domein zal je wel niet hebben wss): config scherm > systeem> computernaam > wijzigen

2) staat het delen wel aan? (mapopties: weergave> eenvoudig delen aanvinken)

3) is de service 'bestanden en printers delen" wel geinstallerd (config scherm > netwerkverbindingen > rmk > )

Nouja als dit er niks mee te maken heeft, sorry voor mijn post.

• H3llSiNG
Gast account op beide pcs aangezet. Geen password popup meer maar wel een andere met de melding;

\\pc\\shareddocs is not accessible. You might not have permission to use this network resource

Logon failure: the user has not been granted the requested logon type at this computer.

Maarja is al een stapje verder..

Verwijderd

De map is niet gedeeld... dit is namelijk standaard niet altijd zo. Even sharen met alle rechten op 100% aan :)

• H3llSiNG
Typisch iets wat je maar net moet weten. Bedankt alle en RutgerM met de uiteindelijke nachtelijke oplossing. Het werkt nu nadat ik shared document op de oudere pc geshared heb. Moge anderen hier hun voordeel uit trekken :)

Verwijderd

Beetje verwarrend inderdaad, I love Linux ;)

En dat zo laat :D
Pagina: 1