Ik ben het helemaal beu. Wil data van mijn oudere pc overpompen naar mn nieuwe, aangezien ik geen spindel dvds wil branden dacht ik goedkoper uit te zijn met een cross-over kabeltje.
Fout dus zit nu al uuren te klooien (alweer 3 uur) en nu ben ik ten einde raad, heb meerdere FAQ's gevolgd en google helpt me niet specifiek verder.
Ik heb dus het volgende gedaan ;
PC1 :
192.168.0.2
standaard subnet mask
default gateway op : 192.168.0.1
PC2 :
192.168.0.3
standaard subnet mask
De DNS klopt verder en heb ik op beide pcs ingevult.
Wat nu dus gebeurd is dat ik op PC2 (de oudere) wel de gesharede mappen kan zien van PC1 maar op PC1 zelf niet de gesharde mappen kan zien van PC2
Een ping tussen beide lukt en ook bij entire network staat hij er tussen. Wil ik echter op PC2 inloggen dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Ik ben admin op PC2 en gebruik verder geen wachtwoord bij inloggen oid.
Op beide pcs geen firewall aanwezig of iets dat de boel kan verstoren, dus ook de interne firewall staat uit.
Fout dus zit nu al uuren te klooien (alweer 3 uur) en nu ben ik ten einde raad, heb meerdere FAQ's gevolgd en google helpt me niet specifiek verder.
Ik heb dus het volgende gedaan ;
PC1 :
192.168.0.2
standaard subnet mask
PC2 :
192.168.0.3
standaard subnet mask
De DNS klopt verder en heb ik op beide pcs ingevult.
Wat nu dus gebeurd is dat ik op PC2 (de oudere) wel de gesharede mappen kan zien van PC1 maar op PC1 zelf niet de gesharde mappen kan zien van PC2
Een ping tussen beide lukt en ook bij entire network staat hij er tussen. Wil ik echter op PC2 inloggen dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord ingeven. Ik ben admin op PC2 en gebruik verder geen wachtwoord bij inloggen oid.
Op beide pcs geen firewall aanwezig of iets dat de boel kan verstoren, dus ook de interne firewall staat uit.
Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)