DSUB aansluiting op videokaart, DVI-D op LCD TV

Pagina: 1
Acties:

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-06 10:16
Ik wil mijn philips lcd tv graag aansluiten op mijn oude pctje, hier zit enkel een dsub uitgang op de videokaart (Geforce4MX) en mijn lcd tv (17pf4310/01) heeft alleen een dvi ingang. De enige, simpele vraag wellicht, die ik wil stellen is of ik dat verloopstukje dat ik bij m'n andere videokaart heb gekregen (om een dvi aansluiting op videokaart om te zetten naar een dsub aansluiting) ook gewoon in de tv kan drukken en dan een standaard vga kabel gebruiken om het beeld naar de tv te krijgen?

Proberen is een mogelijkheid, maar ik ben toch bang dat ik in staat ben om dingen te slopen }:O , dus als iemand enige ervaring heeft of het gewoon weet zou fijn zijn.

Verwijderd

Als je TV een DVI-I interface hebt dan kun je daar met een gerust hart VGA signalen op zetten middels een DVI-I naar Dsub converter. De 5 extra pinnen van DVI-I tov DVI-D zijn namelijk je analoge video pinnen.

search: DVI-I VGA

• SuperBoswachter
Er staat alleen DVI-D onder de aansluiting, maar dan is er nog wel een kans dat dvi-i ook mogelijk is toch?
Kan ik het gewoon proberen dan, zonder iets kapot te maken?

Verwijderd

Het verschil is je analoge VGA signalen. Die hebt je op DVI-D niet. Je wilt dus een analoge VGA kaart met Dsub aansluiten op een digitale televisie met DVI-D connector. Dat gaat niet zonder A/D converter (http://www.pacificcable.com/Picture_Page.asp?DataName=DC-AD2).

• SuperBoswachter
oké, het gaat dus kort samengevat gewoon niet. Ik dacht mooi goedkoop toch die pc aan te kunnen sluiten, maar als ik daarvoor dan nog weer een convertor moet kopen. Dan maar niet ;)

Bedankt iig