[moederbord] Acer Aspire T151

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02 18:50
Wie heeft deze PC recent gekocht? Voor € 499 bij dixons. En dynabyte. En BCC.

Ik kan 'm op www.acer.nl niet vinden maar ben toch benieuwd wat voor moederbord hierin zit.
Ook: is ie nog uitbreidbaar?
Enne, is dit echt een athlon of is 't een sempron?

[google en GoT hebben hierover geen info]

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Ik heb dit systeem vandaag gekocht. Ben er tot nu toe erg tevreden mee.
Het is een Acer moederbord, met een nForce4 North- en Southbridge.
De gebruikte CPU is een AMD Athlon 64 3200+, best wel snel systeempje :)

Kijk hier voor de CPU info: http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=58738

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:47
Hoe zit 't met de geheugenbanken? Er moet PC3200/400MHz DDR in begrijp ik en er zit al 512MB (1x512 lijkt uit de CPU info link?) in? Hoeveel banken zijn er in totaal en hoeveel zijn er nog vrij?

Hoe is verder de indruk van het systeem? Beetje stil ook? Is er nog plek en aansluitmogelijkheden voor een 2e harddisk? Wat is de snelste CPU die er in zou kunnen?

Ben op zoek naar een betaalbaar systeempje met wat meer storage en snelheid dan m'n huidige systeem. Deze Acer is ongeveer -overal- nu in de "aanbieding" voor 499euro en lijkt me wel interessant!

• Jan Smit
Geeft dit moederbord gelegenheid tot overklokken met de bestaande processor?
En kan er een andere processer in, zoals een dualcore?

Ik ben niet zo bekend met moederborden van fabrikanten, maar leveren zij ook firmware updates als er nieuwe processoren uitkomen?

[ Voor 71% gewijzigd door Jan Smit op 27-12-2005 23:20 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
wat een zooi vragen
misschien kun je ff zelf wat zoeken? ik weet namelijk niet zoveel over acer-moederborden, maar misschien dat je met search sneller wat info vindt, dan dat je op iemand gaat wachten die het wel weet

PSN: djmurcielago

• Jan Smit
Ja, daar is dit forum voor.
misschien kun je ff zelf wat zoeken?
Zoals je gezien hebt in mijn startpost zie je dat zowel google als dit forum tot nu toe geen resultaat opleveren.
ik weet namelijk niet zoveel over acer-moederborden, maar misschien dat je met search sneller wat info vindt, dan dat je op iemand gaat wachten die het wel weet
Dank voor je bijdrage :|

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:47
djmurcielago schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:13:
wat een zooi vragen
misschien kun je ff zelf wat zoeken? ik weet namelijk niet zoveel over acer-moederborden, maar misschien dat je met search sneller wat info vindt, dan dat je op iemand gaat wachten die het wel weet
Dank voor de geweldige tips!

Ik heb ondertussen de betreffende PC (Acer T151) ook gekocht. Eerste indruk is super voor de prijs! Gewoon een goedkope PC zonder fratsen die snel zat is voor surfen, mailen, office'n, dvd's branden, .... voor 3D-gamers zal het niks zijn echter. Wat me meteen opviel was dat het systeem heerlijk stil was, echt een verademing t.o.v. m'n vorige PC (xp2000+).

In de kast zag het er ook prima uit, veel uitbreidingsmogelijkheden zijn er echter niet: er zijn slechts 2 PCI sloten vrij, en er zijn in totaal slechts 2 geheugen-banken, waarvan er een bezet is door 512MB PC3200 (DDR400). De videokaart zit in een PCI-express slot, en bezit overigens een DVI aansluiting.

Wat merkwaardig is dat deze PC bij Acer niet lijkt te bestaan. Ik wilde even checken of ik de laatste BIOS van het moederbord had, maar de T151 bestaat simpelweg niet op de Acer site. En aangezien het moederbord van Acer makelij is houdt 't dan wel erg snel op.

Ik heb dan ook geen idee hoeveel geheugen er maximaal in kan, wat de snelste processor is die er in kan, of er bijvoorbeeld een dual core in kan (is hetzelfde socket immers), .... iemand?

edit: heb net even naar Acer Support gebeld (0900-2020767 a 10cnt/minuut), daar vertelde men dat de T151 nog erg nieuw was en daarom nog niet op de support-site stond. Er werd aan gewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 02-01-2006 10:17 ]

Pagina: 1