Toon posts:

geheugenvraagje Kingston

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik heb een AMD Athlon 64 3700+cpu + M861G chip/K8 motherboard gekocht.

Ik heb dan via Ebay geheugen aangeschaft maar heb me mislezen.
Gevolg: ik zit hier met Kingston KTH-ZX2000/2G, hetgeen ECC ram voor servers is.

266 en 184 pins.
Dit zou nomaliter op het mobo moeten passen.

Kan dit werken? Zijn dit nu twee latjes van 1GB of twee latjes van 2GB.
Als het niet zou werken, iemand geïnteresseerd.

Kost nogal wat geld...

thx

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Voor zover ik weet biedt alleen de geheugencontroller van de Opteron ondersteuning voor ECC memory. Wat voor moederbord je ook neemt, het geheugen zal niet werken dankzij de CPU.

Bedenk me net dat een S754 3700+ een Clawhammer-core bevat welke ook gebruikt wordt in Opterons en FX processoren.

* Rone moet meer slapen...

[ Voor 37% gewijzigd door Rone op 22-12-2005 00:23 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 21:50

Piggen

Lekker bakkie

De Athlon 64 ondersteunt weldegelijk ECC-geheugen. Alleen is dit geheugen volgens Kingston speciaal voor HP/Compaq ZX2000-servers. Dus het valt te betwijfelen of het zal werken. Het is ook aan de trage kant voor een Athlon 64.

Verwijderd

Ik vindt Kingston uberhaupt niet meer blindelings oke. Ze zijn heel moeilijk te combineren met andere merken en zelfs met kingston zelf. Ook heb ik er regelmatig voortaan uitvallers bij. Het lijkt er op dat Kingston minder aan het worden is (al geruime tijd).

Is wel jammer want met Kingston kocht je toch altijd zekerheid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De grap is dat het merk 'Kingston' helemaal NIETS zegt over compatibility, het zegt alleen iets over goede garantievoorwaarden. Het enige wat iets zegt over compatibility zijn de gebruikte chips. Post die eens, dan kunnen we iets zinnigs zeggen :o

Oslik blyat! Oslik!