Programma om afbeeldingen optevullen tot 10x15

Pagina: 1
Acties:

• Plaagje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-08 06:36

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Ik zoek een programma om afbeeldingen op te (vergroten/)krimpen tot die in een 10x15 past. Maar dat is niet alles, het resterende oppervlakte moet wit gemaakt worden.

Dit wil ik gebruiken om een aantal afbeeldingen naar een fotoservice op te sturen en deze dan de foto te laten uitprinten.

Dit is natuurlijk mogelijk met photoshop, maar dat is niet echt leuk werk wanneer je spreekt over +40 afbeeldingen.

Flying High!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Veel fotoservices doen dit toch al automatisch als je aangeeft dat ze niest van de foto mogen afhalen? Een foto met niet de juiste verhoudingen wordt dan aangevuld met 2 witte randen.

Zoef

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
Jah blokker en kruitvat bieden dacht ik allebij print-to-length aan, maar ik kan niet zosnel iets vinden als dat ook geld voor kleine afbeeldingen zeg bijvoorbeeld 4cm x 3cm of zoiets.

Flying High!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 15:12

Acheron

updatepack.nl

JPEGCrops

Fantastisch programma. Heb ik laatst nog gebruikt voor verschillende foto's met afwijkende afmetingen. Vervolgens laten afdrukken bij Pixum, deze drukt dit soort foto's af met een variabele breedte in plaats van witranden. Alle foto's waren precies 10x15 :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik geloof niet dat ik nog begrijp wat je wilt.

Zoef

• Plaagje

Plaagje

<<Fly & Dive>>

Topicstarter
hp38guser schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:51:
JPEGCrops

Fantastisch programma. Heb ik laatst nog gebruikt voor verschillende foto's met afwijkende afmetingen. Vervolgens laten afdrukken bij Pixum, deze drukt dit soort foto's af met een variabele breedte in plaats van witranden. Alle foto's waren precies 10x15 :)
Jammer genoeg is die site nu down, en kan niet echt een mirror vinden. Daar kijk ik vanavond wel even naar.

Nog even voor de duidleijkheid:

Stel ik wil een foto van 4cm bij 3cm laten afdrukken. Wanneer je deze laat afdrukken bij een normale fotoservice dan krijg je een uitgerekte foto, terwijl ik een foto wil die gewoon 3 bij 4 cm is.

Als de foto nu 10 bij 10 is dan zijn er fotoservices die de resterende 5 cm ervoor je afknippen. Maar bij kleinere foto's doen ze dat dacht ik niet (correct me if i'm wrong :))

Ik wil dus een programma dat een kleine foto met witranden kan opvullen zodat de fotoservice denkt dat het gewoon een normale 10x15 foto is, die ik dan zelf op formaat knip.
hieronder een simpel voorbeeld:
10x15 foto
Afbeeldingslocatie: http://img456.imageshack.us/img456/7474/foto3lj.png

Ik wil dus een programma die het "WIT" om de "afbeelding" heenzet :) (of een foto service die kleine foto's ook gewoon uitprint)

Edit: blijkbaar vind got veel spaties achterelkaar niet leuk :) daarom maar even mijn paint skills gebruiken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Plaagje op 22-12-2005 10:18 ]

Flying High!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:27

inXs

known as inXs

Je kan het gewoon in fotoshop doen, ff een record maken en voíla, laad al die foto's in en daar gaan ze, allemaal tegelijk.

superB

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-08 15:12

Acheron

updatepack.nl

Je kan ook meerdere kleine afbeeldingen op 1 foto plakken. Scheelt zo 15 cent :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Pagina: 1