Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[telefoon splitter] hoe vaak mag je splitsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:56
In navolging op mijn topic: [rml][ ervaringen]gecombineerde wandcontactdoos (TV,Tel,UTP,radio)[/rml]

Ik wil op verschillende kamers een telefoon-aansluiting plaatsen. Op dit moment lus ik zo'n signaal door, lijkt wel op zo'n ouderwets coax netwerk. Nu is dit voor mijn nieuwe huis geen optie, dus ik wil graag splitsen. Bijv m.b.v.

Afbeeldingslocatie: http://images.belkin.com/F8V109duWHT/STD1_F8V109duWHT.jpg

Deze wil ik dan in de meterkast plaatsen. Echter, ik wil op 4 plekken in mijn huis een aansluiting, dus zou je 3 splitters moeten gebruiken.

Alleen.... mag dat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Voor zover ik weet kun je vaak genoeg splitten, het enige waar je rekening mee moet houden is de aansluitfactor van de toestellen. Die mogen niet boven de 3 uitkomen (iirc, zou je op moeten zoeken).

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Je mag zo vaak splitten/aftakken als je wilt. Ik geloof dat je bij KPN ongeveer moet rekenen op maximaal 3 a 4 moderne toestellen tegelijk aansluiten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Terw_Dan schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:00:
Voor zover ik weet kun je vaak genoeg splitten, het enige waar je rekening mee moet houden is de aansluitfactor van de toestellen. Die mogen niet boven de 3 uitkomen (iirc, zou je op moeten zoeken).
5 geloof ik, daarboven heb je kans dat t belsignaal niet goed doorkomt enz, al valt dat in de praktijk nog wel mee.

Als je nu al alles doorgelust heb, dan werkt t dus (ongeacht de huidige aansluitfactor).Kwestie van proberen.. Of alles nu doorgelust is of vanuit 1 punt, dat maakt niet uit, de hele rommel staat nog altijd parallel.

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 21-12-2005 23:40 ]