Asus X800 XL boot niet (geen beeld)

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Goededag heren,

Ik heb net een Asus EAX800XL gekocht, met een X800 XL chipset dus. Dit is een PCI-e kaart, en daarom moest ik mijn oude setup ietsjes upgraden.

Ik had een socket 478 Northwoord met 1,5 GB geheugen. Ik had dus geen zin (vooral omdat het een best stevige bak is en ik niet vaak game) 800 euro uit te geven aan een complete upgrade. Daarom heb ik een nieuw moederbord gekocht waarop een Northwood past met DDR1 EN PCI-e heeft. Daarnaast heeft dit bord een AGP slot.

Het betreft hier het net nieuwe bordje van Asus: de P4V800D-X. De installatie ging helemaal perfect, geen enkel probleem. Met de oude AGP kaart, that is. (FX5600).

Als ik de PCI-e Radeon installeer, krijg ik helemaal niets. De PC boot gewoon, maar geen beeld.

Nu heb ik een aantal combinaties geprobeerd: AGP en PCI-e tegelijk erin (dit kan) en dan de DVI kabel op alle mogelijke manieren aan gesloten. Dit werkte niet. Toen heb ik maar weer alleen de AGP kaart erin gedaan, dit werkte prima.

Ook via de TV-Out aangesloten, maar ik krijg er geen beeld uit.

Het komt er dus op neer dat ik met geen mogelijkheid beeld uit de kaart krijg, terwijl hij zeker werkt (ik heb 'm van iemand over gekocht).

Nu zat ik zelf aan een aantal dingen als oorzaak te denken:

- Moederbord heeft een 16x slot, maar ondersteund maar 4x doorvoersnelheid. Volgens de leverancier was dit geen probleem, en dat kan ik me ook niet voorstellen (wat heeft het bord anders voor zin?)

- Ik heb een 360 watt Chieftech voeding, wellicht te zwak. Dit lijkt me echter onwaarschijnlijk omdat ik zojuist alle apparatuur eruit heb getrokken en alleen met de graka, mobo en proc ook geen beeld krijg.

- Ik heb het mobo met een 20-pins stekker aangesloten. Hij behoort een 24 pins stekker te hebben, geeft dit dergelijke problemen? Is dit verholpen met een verloopje naar 24 pins?

Heeft iemand enig idee wat het misschien kan zijn? Ik weet het echt niet meer.

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is toch aan te raden om een volledige format te doen (nieuwe OS erop zetten), om een nvidia<->ati conflict te voorkomen, dit is echter al veel vaker voorgekomen.

Ik zou zeggen backup zoveel mogelijk naar andere hdd's evt dvd's en formatteren die zooi!

+ dat een schone OS véél sneller draait :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Daar heb je helemaal gelijk in, hoewel het prima draait.

Echter zit daar het probleem niet. Ik krijg totaal geen beeld, ook niet tijdens de POST. Dat zit dus niet in een schone windows install. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

mmmm kan je in de bios niet kiezen welke hij moet gebruiken voor het beeld?
dus agp of pci-e.
mischien wil ie namelijk opstarten met agp ondersteuning terwijl je er een pci-e kaart in heb zitten.
dus mischien ff kijken in de bios of een jumper ofzo ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
In het bios kan je inderdaad een primary display device instellen, maar deze staat op PCI-e. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet posten ... Probeer ff een volledige bios reset (batterij er enkele seconden uitlaten )

Als het niet os-afhankelijk is, dan kun je problemen krijgen ;) <bios reset> anders garantie clamen, is je kaart gewoon kaduuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik heb net je manual doorgelezen maar je kan inderdaad alleen op 1 plaats voor pci-e kiezen.
zal wel overbodig zijn, maar heeft een 800xl ook een extra voeding kabeltje nodig ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:06:
Niet posten ... Probeer ff een volledige bios reset (batterij er enkele seconden uitlaten )

Als het niet os-afhankelijk is, dan kun je problemen krijgen ;) <bios reset> anders garantie clamen, is je kaart gewoon kaduuk!
Biosreset heb ik al gedaan, vergeten te melden.

Garantie zit er niet in, kaart is tweedehands. Echter weet ik bijna zeker dat hij gewoon werkt en het in het moederbord zit.

Kan iemand mij vertellen of het kopen van ofwel een 24 pins verloop stekker of een compleet nieuwe voeding dit probleem kan oplossen? (voeding met 24 pins natuurlijk)

Dank.
chucky666 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:10:
ik heb net je manual doorgelezen maar je kan inderdaad alleen op 1 plaats voor pci-e kiezen.
zal wel overbodig zijn, maar heeft een 800xl ook een extra voeding kabeltje nodig ?
Heeft hij niet nodig. Dank voor je hulp trouwens! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Plague op 21-12-2005 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

De extra 4 pinnen van 24 pins ATX stekker leveren meer stroom en stabiliteit voor het moederbord.
Ik denk dat het niet uit gaat maken. Je kan wel even bij een lokale pc winkel vragen of je dat kunt uitproberen en als het niet werkt direct terugbrengen.

Je voeding is denk ik wel sterk genoeg. PCI-E 4x bestaat nu al? PCI-E sloten voor single videokaarten zijn altijd 16X.

Had je de videokaart toen je overkocht werkend te zien gekregen of op laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManOfWar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 18:52
Mischien een beetje offtopic , maar ik heb het zelfde met mijn Asus AX800 XL gehad, maar dan de AGP versie. Na dat ik een maandje plezier van heb gehad had ik precies de zelfde probleem als de TS.......pc boot maar geen beeld, bleek dat mijn video kaart gewoon kapot was. Terug gestuurd en een nieuwe gekregen....en wat blijkt---> na 1 maand gaat hij ook kapot alleen nu kan ik met mijn 2e kaart geen films of een spel spelen want dan loopt ALLES vast. Mischien toeval dat ik 2 defecte exemplaren heb gekregen of dat de X800 XL van ASUS problemen heeft....geen idee, maar mijn 3e kaart is geen ASUS AX800 XL meer ...gewoon voor de X850 XT gegaan en al 3 maanden plezier mee zonder problemen.

Ik wil hier mee niet je video kaart afkraken hoor, maar als het blijkt dat je video kaart het probleem is haal geen nieuwe ASUS X800 XL meer en ga voor een ander.....maar ik hoop voor je dat het je moederboord is die problemen veroorzaakt.

Sorry dat ik geen echte oplossing voor je heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Opgehaald en jongen zit bij mij op school. Hij heeft mij net ook geholpen met het zoeken naar een oplossing. Ik ga er niet vanuit dat de videokaart kapot is, maar ik zal 'm binnenkort eens (laten) testen. Probleem is alleen dat ik niemand ken die een PCI-e mobo heeft.

Het slot is wel 16x echter is de doorvoersnelheid beperkt tot 4x (1 gb/s up en 1 gb/s down).
ManOfWar schreef op woensdag 21 december 2005 @ 23:25:
Mischien een beetje offtopic , maar ik heb het zelfde met mijn Asus AX800 XL gehad, maar dan de AGP versie. Na dat ik een maandje plezier van heb gehad had ik precies de zelfde probleem als de TS.......pc boot maar geen beeld, bleek dat mijn video kaart gewoon kapot was. Terug gestuurd en een nieuwe gekregen....en wat blijkt---> na 1 maand gaat hij ook kapot alleen nu kan ik met mijn 2e kaart geen films of een spel spelen want dan loopt ALLES vast. Mischien toeval dat ik 2 defecte exemplaren heb gekregen of dat de X800 XL van ASUS problemen heeft....geen idee, maar mijn 3e kaart is geen ASUS AX800 XL meer ...gewoon voor de X850 XT gegaan en al 3 maanden plezier mee zonder problemen.

Ik wil hier mee niet je video kaart afkraken hoor, maar als het blijkt dat je video kaart het probleem is haal geen nieuwe ASUS X800 XL meer en ga voor een ander.....maar ik hoop voor je dat het je moederboord is die problemen veroorzaakt.

Sorry dat ik geen echte oplossing voor je heb ;)
Hoewel het geen oplossing is, toch bedankt. Er zit nog gewoon garantie op inderdaad, maar ik verdenk eerst het moederbord. Op beide zit garantie dus daar maak ik me geen zorgen om. :) Daarnaast zijn het beide asus onderdelen, dus kunnen ze me niet van het spreekwoordelijke kastje naar de muur sturen, zij zijn degene die dit hoe dan ook moeten oplossen. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Plague op 21-12-2005 23:29 ]

• Plague
  • Niet online
Zojuist heb ik een 24 pins ATX stekker geprobeerd, maar dit mocht niet baten helaas.

Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 07:52

Archimond

Lopende Helpdesk

Breng de pc of videokaart naar een lokale pc winkel en vraag hun of zij de videokaart in een test systeem kunnen zetten om testen of die 100% goed is.

Als het goed werkt vraag of ze een sterkere A-merk voeding van Fortron, enermax, tagan heel eventjes op je systeem kunnen aansluiten, zodat je zeker weet dat jouw voeding wel genoeg stroom leverd

[ Voor 52% gewijzigd door Archimond op 23-12-2005 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Niet online
Net naar de Paradigit geweest en de aardige heer heeft mij verteld dat de videokaart gewoon werkt. Hele kast mee had ik nu even geen tijd voor, maar ik ga gewoon het bord terug sturen en een ander bord halen. Ik heb er genoeg tijd in gestoken nu ;)

Videokaart zal wel incompatible zijn met 't bord ofzo. In ieder geval ligt het probleem bij het bord, niet de videokaart.

Ik heb ook de kaart getest met de AGP en PCI-e erin, waarbij ik de AGP heb aangegeven als primary. Dan werkt het prima, en wordt de kaart zelfs herkend in Windows. Echter krijg ik een blauw scherm als ik de drivers heb geinstalleerd en opnieuw opstart. (officieel kan je ze ook niet eens tegelijk gebruiken). Maar qua stroom zit het dus dik in orde (kan 2 videokaarten zonder problemen aansluiten), en werkt slechts het moederbord gedeelte niet goed.

Ook zou mijn UPS moeten gaan piepen wanneer ik meer dan 300 Watt verstook, en ook dat doet hij niet.

Dus tenzij iemand nog de oplossing denkt te hebben, stuur ik het bord terug. :)
Pagina: 1