Toon posts:

[Artefacts]GeForce NX6600 256MB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Informatie:

Ik heb ook al gezocht, en ook een topic gevonden waar iemand bijna hetzelfde moederbord en videokaart had, maar daar was nog geen antwoord op gegeven, dus vandaar dat ik maar een nieuwe post heb aangemaakt.

Ik heb dus vaak artefacts sinds ik spelletjes speel met mijn nieuwe GeForce kaart.
Gister toen ik SplinterCell had geinstalleerd had ik geen problemen, maar toen ik vandaag weer even speelde, kreeg ik eerst wat kleine artefactjes te zien, daarna werden het er meer en werden ze groter. Het zijn meestal alleen driehoekige en platte balkvormen, als ik er eerst vanaf de rechterkant naar kijk zie ik ze gewoon, maar als ik ernaar kijk vanaf de linkerkant dan zie ik het niet meer. Sommige gaan ook gewoon dwars door het hele speelveld heen.

Ik wil zeer graag weten wat hier nou de oorzaak van is, want aangezien ik nogsteeds garantie heb op deze kaart, zou ik hem e.v.t kunnen ruilen, of inruilen en wat extra betalen voor een betere kaart. Want ik baal hier echt hard van. Ik heb onder de kaart ook al een extra 80x80mm fan neergezet die de hele kaart koelt. Dus het lijkt mij dat het daar niet aan kan liggen. Mijn 400W Huntkey voeding zou ook voldoende moeten zijn.

Kan iemand mij A.U.B helpen?!

ps. als er meer informatie nodig is, vraag het dan.

Systeem:

- Asus P4S8X-X
- Intel Pentium 4 CPU 2.66GHz
- MSI GeForce NX6600 256MB DDR
- 512MB PC2700 Kingston
- Huntkey 400W Voeding

Forceware 81.95 Drivers
DirectX 9.0c

Problemen bij o.a.

- SplinterCell Chaos Theory
- Need For Speed Most Wanted
- America's Army
- Diablo 2 Lord Of Destruction

Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hduijker/Redavac/1small.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hduijker/Redavac/2small.JPG

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08

Piggen

Lekker bakkie

Het fannetje van je videokaart draait toch wel?
Heb je de driver al opnieuw geinstalleerd, of geupdate naar de nieuwste? Of heb je hiervoor een videokaart van ATI (of een andere) gehad en de drivers niet goed gedeinstalleerd? Zit de kaart wel goed in het slot?

Nog genoeg dingen om naar te kijken :)
Respect voor je topicstart trouwens. Zo'n mooie heb ik nog nooit gezien in een dergelijk topic.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het fannetje van de videokaart draait gewoon. De drivers heb ik geupdate naar de nieuwste 81.95 versie. Hier kan niets verkeerd zijn gegaan, want ik had eerst mijn hd geformateerd, en alles opnieuw geinstalleerd voor een frisse start.

Of de videokaart goed in het slot denk ik wel, maar hij zit niet vast met een schroefje, omdat dat niet goed paste. Zou het hier aan kunnen liggen? Want snap wel dat het eigenlijk vast zou moeten zitten, maar dat ging gewoon niet.

- zonet even gekeken, de videokaart zat wel vast met een schroefje, maar de kaart stond daardoor wel een beetje onder druk, want toen ik het schroefje eruit haalde, ging de kaart iets terug, dus heb hem nu even tijdelijk met een tapeje vastgemaakt, zodat hij niet onder druk in de agp poort zit.
Maar lijkt me raar dat het hier aan zou liggen.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan niemand die mij kan helpen?

Verwijderd

ook al naar je temparatuur gekeken van je kaart ?
Want ik heb het ook wel is als ik kleine arties heb en ze worden steeds duidelijker , wordt me kaart langzaam aan warmer
Draai eens is rivatuner op de achtergrond terwijl je een spel speelt.
Kijk wat de temp. doet

Verwijderd

Aangezien het probleem steeds erger wordt als je langer speelt lijkt het me een temperatuurprobleem van de GPU (core) en geen brak geheugen (andere vaak voorkomende oorzaak van arti's)

Toch maar even de koeler er af halen en met een vers laagje koelpasta overnieuw installeren? (of een nieuwe koeler kopen, zalman vf700)

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal er naar kijken.

Bij splintercell heb ik vaak artefacts als ik een nieuw level in ga (dan cached hij de sm 3.0 pixel shaders) en daarna heb ik er meestal last van..

En toen ik diablo 2 lod speelde zonet, bleef mijn beeld zomaar hangen (pc stond net 5 min aan) maar hoorde wel nog een geluid van dat ik iets typte.. Toen het spel opnieuw opgestart, en kreeg ik opeens een error dat te maken had met Direct3d.

edit:

Voordat ik splintercell ging spelen, was de temperatuur 52 graden.
Toen begon ik na een ongeveer een uurtje spelen artefacts te zien (dezelfde als op de screenshots).
Dit was bij een temperatuur van max 72 graden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hduijker/Redavac/videotemp-small.JPG

Is 72 graden tijdens het spelen te warm voor de videokaart? Zo ja, moet er dan een nieuwe cooler op?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2005 16:03 ]

Verwijderd

ik vindt dat persoonlijk te warm ja.. Daar kunnen arties van komen inderdaad..

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan ga ik morgen een nieuwe cooler halen, dan hoop ik maar dat de problemen voorbij zijn :)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08

Piggen

Lekker bakkie

Je had je kaart ook gewoon terug kunnen brengen voor een nieuwe en kunnen kijken of dat had geholpen. Scheelt je geld en het behoud van je garantie.

Verwijderd

Die temperaturen lijken me nou niet zo extreem dat ze artifacts veroorzaken. Kijk maar eens in een 6600(gt) topic en je zult zien dat sommige kaarten met hun stock koeler al een graad of 90 worden. Een GPU kan veel meer hebben dan een CPU

Verwijderd

Ik heb een soortgelijke kaart. De N6600 256 Mb van Asus met dezelde specificaties. Ook pc2700 geheugen. Dezelfde problemen heb ik met NFS MW. Temps zijn goed (stressed max 48 graden).

Heb al het mogelijke al geprobeerd, maar denk dat het aan de kaart ligt. Het mist de power van een 6600GT.
Mijne draait nu op 555Mhz maar ik denk dat hier de bottleneck zit.

Eigenlijk had ik gehoopt dat het probleem zou liggen aan het feit dat mijn mobo maar tot 4x AGP gaat. Maar ik zie dat jij op 8x draait.

Ik ga zeker dit topic verder volgen. Want ik wordt ook gek vd artefacts :(

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 23:35:
Je had je kaart ook gewoon terug kunnen brengen voor een nieuwe en kunnen kijken of dat had geholpen. Scheelt je geld en het behoud van je garantie.
Ja, ik had eerst ook nog een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik de kaart had bestelt, en het lijkt mij ook het beste om de kaart terug te sturen. (Heb nog geen antwoord gekregen, maar leek me zelf ook beter om te wachten met de andere koeler, er zit natuurlijk niet voor niets 24 maanden garantie op.)
Pagina: 1