Topic/post gezocht over "sneeuwbollen"

Pagina: 1
Acties:

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:29

Booster

Superuser

Topicstarter
Ben me nou al een minuutje of 40 helemaal gek aan het zoeken, en ik krijg het niet gevonden;

Ik ben op zoek naar een topic of post, hier op GoT en naar mijn herinnering in W&G, waarin iemand een linkje geeft naar een tutorial over het maken van een soort van sneeuwbollen* in photoshop/illustrator.
* die bollen met bv een huisje erin die je schud en dat er dan sneeuw naar beneden dwarrelt :P

In dit geval zit er geen sneeuw in de bollen, maar wordt de sfeer gecreeerd van een wereld binnen de bol met bv een bepaald klimaat.

De poster laat dacht ik ook een paar eigen voorbeelden zien. Ik kan me iets herinneren van een groene, blauwe, gele en rode bol.

Met zoektermen als sneeuwbol, snowglobe, snoworb, "maak je eigen", etc, kan ik allemaal niks vinden. Dit waren volgensmij ook niet de termen die de poster gebruikte, maar iets anders herinner ik me niet.
Wie weet waarover ik het heb en waar het staat? Het topic is denk ik minder dan een half jaar oud, de "Post je 2D-stuff maar weer"-topics ben ik de plaatjes iig niet tegen gekomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 21-12-2005 22:19 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Leuk maar de TS wil een zo'n glazen bol maken net zoals de echte equivalenten met water en "sneeuwvlokken" er in :)

Ik ben hier trouwens ook al eens een tijdje naar op zoek geweest dus ik ben ook nieuwsgierig.

[ Voor 15% gewijzigd door Admiral Freebee op 21-12-2005 22:27 ]

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Nee helaas, het had ook eigenlijk niet echt met sneeuw te maken :) In de bollen die ik gezien had zat er misschien maar in eentje sneeuw. De rode had bv een soort van woestijnlandschap, de groene een boom met blaadjes, etc.

In de tekst van het topic werd dacht ik maar een keertje gerefereerd aan een sneeuwbol.
Ik geloof dat er ook nog iets gezegt werd over dat het een rage was oid, maar dat weet ik ook niet zeker meer.

De 4 bollen met verschillende kleuren waren wel redelijk herkenbaar though :)

[edit]
Admiral Freebee: als je dit zoekt, daar zijn wel genoeg tutorials van :)

[ Voor 30% gewijzigd door Booster op 21-12-2005 22:30 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Yoogle to the rescue. Zoek even de laatste (2?) "Post je 2D stuff maar weer" topics na, daar komt 'ie namelijk langs. Origineel staat op DeviantArt.

[ Voor 18% gewijzigd door Yoozer op 21-12-2005 22:48 ]

teveel zooi, te weinig tijd

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
Ah, ik heb ze :)
Stom, dan heb ik in een ouder 2D-stuph topic zitten zoeken waarin zowel 'sneeuw' als 'bol' voorkwam.

Thanks!

De linkjes; hier en hier :)

Deze mag dicht van mij :P

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je loopt toch al lang genoeg rond dat topics niet altijd op slot hoeven: Algemene gedragsregels (Netiquette) #topiceinde ;)

Of wil je perse je slotjes-gehalte wat omhoog halen >:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Hoeft niet dicht, zakt wel weg ;)

• Booster

Booster

Superuser

Topicstarter
BtM909 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:57:
Je loopt toch al lang genoeg rond dat topics niet altijd op slot hoeven: Algemene gedragsregels (Netiquette) #topiceinde ;)

Of wil je perse je slotjes-gehalte wat omhoog halen >:)
Dat stuk van de FAQ had ik toevallig nog nooit gelezen ;) maar eigenlijk wel logisch, dacht er gewoon niet bij na.

Laat dat slotje maar zitten dan :P

Pagina: 1