[camcorder] capturen lukt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
Hey ik heb dus een digitale camera en wil graag de vakantie video's op dvd branden.
De camera die ik gebruik is een sony dcr-pc5e. Als ik video's gebruik ik een batterij, omdat de aansluiting voor op de netspanning gestolen is samen met de originele oplader.
Nu heb ik geprobeerd de film te capturen in dv-avi formaat met pinnacle (ooit werkte het goed).
Dat lukt dus niet heel veel verloren beelden, zelfs na update to pinnacle 9.4.3.
Daarom probeerde ik het programma windv waarbij ik maar 15 frames verlies na een uur capturen.
Alles wodt goed gecaptured tot na 23 minuten en 10 seconden, want dan verdwijnt spontaan het geluid terwijl het beeld het gewoon goed blijft doen.
Ik heb gekeken of het niet aan het bandje ofzo lag, maar windv neemt wel het geluid op als ik het bandje begin op te nemen na 25 minuten.
Ik heb het hele internet al afgezocht maar kon nog niks vinden misschien kunnen jullie me helpen?

Specs laptop:
AMD64 3200+
512 RAM
Ati XPRESS 200M
80 GB harde schijf (kan snel genoeg schrijven bleek uit een of andere test met een progamma'tje)

Bas

ps Als jullie nog een adresje of iet dergelijks hebben omm die camera a de netspanning te kunne zetten zou dat fijn zijn.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Via welke interface jaag je de DV data de pc in ??
Hoe is t gesteldt met de fragmentatie van je hardeschijf ?? [veel fragmentatie is nadelig bij capturen]

Ik gebruik zelf een Sony TRV18 en pomp de DV data via de firewire (ilink, IEE1394) kabel de pc in en dit gaat eigenlijk altijd zonder frame drops [specs voor zover belangrijk vd pc: P4 2 Ghz, 1 GB RAM, 250 GB Maxtor DiamondMax 9. De sony die ik heb zou, vlgs Sony zelf, ook via USB 2 zijn DV data moeten kunnen aanleveren. Echter dat is meer papieren belofte dan realiteit. De USB 2.0 interface kan theoretisch de 400 MBit data stroom wel aan, practisch werkt t niet ivm de manier waarop USB aangesloten apparaten beheerd/toegang verleent.
Afgelopen zomer nog vanaf deze cam op een P3 1 Ghz via firewire DV data gecaptured wat eigenlijk best goed ging. Het uiteindelijke renderen van effecten enzo duurde wel tering lang :(

Edit:
Mbt de externe voeding/lader, wellicht kan een Sony shop je hiermee helpen. In amsterdam zit er eentje aan de Overtoom. Waarschijnlijk kun je lader ook wel via t internet bestellen bij de Sony Style Store

[ Voor 15% gewijzigd door Pantagruel op 21-12-2005 22:34 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• n3ck
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-07-2025
waarom begin je dan niet gewoon op het punt dat de vorige sessie ermee kapte (als je het toch niet zoveel gebruikt kennelijk)

edit: typo

[ Voor 7% gewijzigd door n3ck op 21-12-2005 22:39 ]

• pootdegekste
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-06-2021
n3ck schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:39:
waarom begin je dan niet gewoon op het punt dat de vorige sessie ermee kapte (als je het toch niet zoveel gebruikt kennelijk)

edit: typo
Nou dat komt omdat het en stuk of 5 filmpjes van ieder een uur zijn, naast dat ik weining tijd heb moet de batterij ook telkens opladen omdat hij niet direct op de stoom kan staan.

Ik neem op via firewire ( en heb bepaalde dingen van microsoft geinstalleerd zodat die goed werkt met sp2.) maar ik weet niet hoe het is gesteld met de fragmentatie (nog nooit gefragmenteerd de laptop is er nu ongeveer een half jaar)

[ Voor 20% gewijzigd door pootdegekste op 22-12-2005 17:46 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 12:18

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

pootdegekste schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:43:
[...]

Nou dat komt omdat het en stuk of 5 filmpjes van ieder een uur zijn, naast dat ik weining tijd heb moet de batterij ook telkens opladen omdat hij niet direct op de stoom kan staan.

Ik neem op via firewire ( en heb bepaalde dingen van microsoft geinstalleerd zodat die goed werkt met sp2.) maar ik weet niet hoe het is gesteld met de fragmentatie (nog nooit gefragmenteerd de laptop is er nu ongeveer een half jaar)
Errhhmm. video capturen kost tijd, maar wellicht kun je je capture software gewoon de hele tape laten grabben en dan zelf wat anders gaan doen. Gebruik zelf Premiere Pro 1.5 en die kan opnemen tussen een start en een stop tijdpunt of totdat de tape haar einde bereikt.

Ik kan me btw niet herinneren extra dingen te moeten installeren zodat firewire goed of beter zou werken met SP2 (ik capture al vanaf de virgin versie van XP en daarvoor met dezelfde apparatuur onder WinME welke wel drivers vereiste). FireWire zou XP automagisch moeten herkennen zonder de dialoog "steek floppy in de drive voor drivers" en wellicht dat die extra zut je nu dwars zit ('t is maar een idee). Heb je de beschikking over een andere pc met firewire om als vergelijk te dienen?, wellicht dat de laptop t toch net niet trekt. Heb je nog andere software geprobeerd om te zien of t niet software gebonden is?

Btw voor een lader/adapter kijk eens op http://www.batterijshop.org

[ Voor 4% gewijzigd door Pantagruel op 23-12-2005 12:24 . Reden: toevoeging http://www.batterijshop.org ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R