Toon posts:

No disc, NEC 3520, Platinum DVD+R 8x

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een naar mijn mening erg wazig probleem met branden, om de een of andere reden krijg ik bij het branden van DVD+R borkte schijfjes. Ze doen het gewoon niet, mijn pc kan ze niet vinden, mijn dvd speler geeft ook elke keer 'no disc'.

Wat ik in mijn situatie niet snap is dat hij wel gewoon DVD+RW kan branden. Deze gaan prima in meerdere brandprogramma's. (nero, alchohol 120 en DVD decrypter)

Even wat specs voor de duidelijkheid;

Ik maak gebruik van de brander NEC 3520, mijn gewone DVD+R zijn van het merk DVD+R Platinum 8 x, mijn DVD+RW zijn ook van Platinum maar zijn 4 x speed.

Verder Pc specs (waarschijnlijk niet echt relevant)

AMD XP 3000+
1 gb geheugen
Geforce 6800 LE --> boel opengegooid met riva
80 gb HD

Ik heb al meerdere instelling geprobeerd, DVD+R branden aan 4 x speed (DVD+RW gaat op 4 goed dus waarom DVD+R niet), als ISO image branden, of gewoon een video DVD aan maken. En toch dezelfde ISO komt prima op mijn DVD+RW's en er gaat gewoon iets mis bij het branden van de 'gewone' DVD+R's.

Heb al heel google afgestruind, tweaker.net (wel boel gevonden maar niet dit probleem), andere forums voor branden, naar de meest recente (officiële en de volgens de forums beste onofficiële) firmware geflashed maar niets lijkt te helpen. Misschien dat iemand hier er iets meer over weet?

Zouden die DVD+R schijfjes gewoon niet goed zijn? Zou kunnen maar mijn broer brandt al een poosje met dezelfde schijfjes en heeft nooit problemen ermee gehad. (zodoende kom ik ook bij dat merk) Verder op internet eigenlijk ook niet gevonden dat dit soort DVD+R schijfjes niet compatible met mijn brander zijn. (eigenlijk alleen maar lof voor beide)

Anyone ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 21:54 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Probeer eens een firmware update. Liggy en Dee houden een site bij met firware voor de 35*0 serie, waar ook bitsetting support bij zit.

Dat is dus deze

[ Voor 21% gewijzigd door marcieking op 21-12-2005 21:58 ]

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

hij geeft zelf al aan dat ie verschillende firmwares heeft geprobeerd ;)

maar probeer het eerst eens met een andere merk dvd schijfjes.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Jup, die site had ik ookal daar heb ik firmwares van gebruikt, maar deze bleven hetzelfde wazige probleem geven. Heb nog wel ergens gelezen dat het aan je voeding zou kunnen liggen (geforce slurpt zoveel). Dat daarom mijn pc op 4x wel stabiel kan branden maar 8 x of 16 x niet trekt (DVD+RW gaan aan 4X), maar dan zouden mijn aan 4 x gebranden DVD+R's het dan ook moeten doen maar dat doen ze niet :X

Heb ook al geprobeerd om gewoon simpele data dvd's te maken (vakantie foto's) wederom, de DVD+RW doet het prima, DVD+R's kunnen gewoon niet geladen worden (na het branden). Soms crashed de explorer er gewoon van. Zal zo spoedig mogelijk proberen om met een ander merk DVD+R te proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 22:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd met andere dvd's. Namelijk DVD+R 16 x van Fujifilm.

Deze geven hetzelfde resultaat, de dvd kan niet geladen worden en is gewoon borked, brander stuk? Dan zou het raar zijn dat ie wel DVD-RW kan branden. Ik begin er echt wanhopig van te worden, normaal vind ik altijd wel een oplossing voor een hardware/software probleem met google en forums. Maar dit probleem lijkt echt uniek :X

Iemand nog andere optie's?