HP Scanjet 5200c (scanimage op linux)

Pagina: 1
Acties:

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb de scanner verhuist en deze staat nu naast mijn iMac met debian erop.
De scanner doet moeilijk als ik wil scannen...
Om als user aan de scanner te kunnen heb ik eerst een chmod 666 op /proc/bus/usb/... moeten doen. Hij herkende mooi de scanner.
Als ik scanimage uitvoerde, dan begon de scanner te reutelen, net zoals deze onder windows deed. Ik wist dus dat de communicatie tussen scanimage en de scanner goed verliep. Het duurt een tijdje voor de scanner na het eerste gereutel effectief begint te scannen, zoals dat ook in windows was, maar voor de scanner begon met scannen, kreeg ik al volgende error.
code:
1
2
3
4
5
wouter@Wouter-iMac:~$ scanimage -d hp:libusb:001:005
P4
# SANE data follows
2550 3507
scanimage: sane_read: Error during device I/O

Het scannen zelf stopt vlug, waarschijnlijk omdat er geen programma is die er naar vraagt.
Heeft er iemand een idee van waaraan dit zou kunnen liggen en hoe het opgelost zou kunnen worden?

Verwijderd

Krijg je die melding alleen met scanimage? Met mijn scanner onder debian kreeg ik ook die foutmelding bij scanimage -T. Zie mijn topic:
[rml][ debian testing sane] Scanner geeft fouten[/rml]

Op de een of anere manier werkt het nu bij mij wel goed, maar daarvoor gaf alleen scanimage problemen. Naar mijn idee is het verstandig om eerst even te kijken of andere scanprogramma's die via sane werken te proberen. Bij mij werkte het wel als ik een windows programma met sane liet connecten (sanetwaine).

Misschien kan je proberen HP te bellen, heb van iemand gehoord dat zij wel support voor linux willen geven.

• beelie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
ik heb ook nog xsane gebruikt maar die loopt eerst vast en daarna crasht die ...
ik heb het gevoel dat het aan de driver zou kunnen liggen
het is trouwens een oude scanner dus ik vrees dat ik geen support meer zal krijgen ervoor