Hallo, ik heb pas m'n oude sata maxtor diamondmax 10 160 GB teruggebracht naar de winkel omdat deze mukken begon te vertonen. Heb ik netjes een nieuwe gekregen, maar het probleem met deze is.. het haalt qua write snelheden maximaal rond de 8 MB. Ik heb die getest met sisoft sandra, maar ook gewoon door wat over het netwerk te kopieren (wat me eerst makkelijk met 10 MB/s lukte) en door gewoon een bestand te kopieren. Bij allemaal kom ik niet boven 8 MB/s. Ik heb het met meerdere sata-controllers, en zelfs met een compleet andere pc geprobeerd. Mocht allemaal niet baten. Ben ook fllink aan het zoeken geweest, toen kwam ik tegen dat maxtor write verify aan heeft staan voor de eerste 10 keer, maar onderhand heeft die hd allang meer dan 10 keer zonder stroom gezeten en nog steeds is deze traag! Heeft iemand toevallig enig idee waar dit aan kan liggen?
ik heb zo iets dergelijks wel eens gehad met mijn asus A7N8X-E deluxe bordje. Hierbij was het probleem dat de snelheid op PIO 6 stond ipv DMA modes.
Jij kan messchien het zelfde probleem hebben. Maar als dit alleen een vervangend model is voor de rest niets aan de windhoos instellingen hebt gedaan..... Weet ik het ook niet meer.
Jij kan messchien het zelfde probleem hebben. Maar als dit alleen een vervangend model is voor de rest niets aan de windhoos instellingen hebt gedaan..... Weet ik het ook niet meer.