[XP] Kan TIF-bestand na openen niet meer verwijderen*

Pagina: 1
Acties:
  • 361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Raar probleem, als ik een TIF bestand open met welk programma ook en ik wil vervolgens het bestand, of de map verwijderen dan geeft windows aan het het bestand in gebruik is, ook een dag later nog steeds.

Ik heb al een andere antivirus geprobeerd (van mcafee naar nod32 en ook zonder) maar dat heeft geen effect.

Ik heb geen idee wat het is en het komt alleen maar bij TIF bestanden voor.

Kan iemand me zeggen wat dit is of is er een manier om te zien welke files door welk proces gelocked worden?

OS is Windows XP Professional

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 21-12-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

ook een dag later nog steeds
Geldt dat ook nog als je je computer opnieuw opstart?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voglens mij kun je op de site van sysinternals wel een tooltje vinden die je precies aangeeft welke files gelockt zijn :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Download Process Explorer en kijk ff via Find Handle welk programma de file open heeft :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Even een titelfix en een kick naar Windows Operating Systems. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ben eens wezen neuzen, maar zelfs zonder openen kan ik niet alles verwijderen, het lijkt er op dat op het moment dat het bestand aangesproken word, al is het alleen al om atribuutinfo te krijgen er iets van een lock optreed want als ik 100 foto's heb en ik ga verwijderen dan zegt ie na de 10e dat het niet meer kan omdat het in gebruik is, als ik daarna meteen weer op delete druk terwijl ik die fil deselecteer dan kan ik er weer een paar weggooien. Laat ik de map dicht en zet ik explorer op detailweergave dan kan ik de files zonder problemen weggooien als ik daarvoor gereboot heb.

Als ik in process explorer kijk zie ik dat er veel tif bestanden gelocked zijn in explorer.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Update:

Ik heb de Microsoft RAW viewer van de pc af geknikkerd (is toch een traag balleding). en nu gebeurd het ineens niet meer !

Ben nog effe testen maar denk dat het nu OK is :)

Edit: Ja tis echt over :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 26-12-2005 12:50 ]

Pagina: 1