Is de splitter boven versterkt? Zo niet is het vrij logisch dat je beneden een te sterk signaal hebt als boven alles goed is. Boven krijgt elk apparaat zo'n 14db minder dan beneden. Wat je zou kunnen doen is beneden een tweeweg splitter aansluiten, 1 naar de tv, de andere naar de versterker, vanaf de versterker naar boven naar de splitter. Een normaal coax signaal moet je 1x kunnen splitten en nog steeds prima beeld houden. Een te sterk signaal is misschien wel erger dan een te zwak signaal. Ik ken soundex trouwens niet, maar gezien de prijs vraag ik me af waarom je geen hirschman hebt genomen.
Hier is het helemaal drama. Ik woon boven een keukenzaak en beneden moet ze radio hebben. Het signaal kwam binnen en werd gesplits, daarna kwam er een kabel van 38m naar de meterkast boven. Daarstond een cheapass versterkte splitter en vanaf daar liepen 12 meter kabels naar alle apparaten. Een andere kabel trekken van beneden naar boven was niet mogelijk en ik wilde kabel internet. Kabel internet vereist een retoursignaal en moest dus voor de versterkte splitter. Ik had eerst alleen een extra splitter voor de versterkte splitter gedaan. Kabelmodem vloog er vaak uit, tv signaal was om te huilen. Digitale tv genomen, ook deze moest een retoursignaal hebben. Hierna heb ik de versterkte splitter vervangen door een Hirschman met instelbare retoursignaal versterker. Nu is mijn analage tv net zo scherp als digitale tv. (althans voor zo ver zichtbaar op mijn 32" philips pixelplus 2 crt) Het is dat digitaal een hoop extra kanalen heeft. Maar ik zou dus echt een Hirschman aanraden. Tussen mijn aansluitpunt en mijn tv zit in totaal zo'n 50 meter kabel, een drieweg splitter en twee tweeweg splitters en nog heb ik een superstrak signaal. De Hirschman met instelbare retourversterking was wel 130 euro, maar degene die jij nodig hebt is een stuk minder. (Ik moet hier trouwens wel bij vertellen dat beneden in de meter kast een extreem hoog signaal binnenkomt, 70db, in de meter kast boven is hier nog 58db van over, de hirschman maakt hier 72 van, daarna gaat er 10,5 db vanaf door de splitter en 5,5 door de kabel, maar mijn tv is super met 56 db)
[
Voor 48% gewijzigd door
|sWORDs| op 24-12-2005 03:48
]