beste Tweakers,
Ik heb een tijdje geleden het volgende systeem gekocht:
Chieftec M-Bigtow Mesh Zwart
Gigabyte MB K8NXP-SLI AMD S939
AMD Athlon64 3500+ S939
Cooler CPU AMD/Intel
HDD 250Gb 7200rpm SATA 16Mb
XFX GeForce 7800 GTX 256Mb PCI
en ik erger me groen en geel aan de herrie die het produceert. de grootse problemen bevinden zich denk ik in de processorkoeling, en het kleine (40mm?) fannetje op het DPS (Dual Power Supply) kaartje. ik vroeg me af wat voor oplossing jullie me adviseren, ik heb al wat rondgekeken naar oplossingen en ben met het volgende gekomen:
(Alternate)
Papst 412F/2H
i.p.v. het kleine fannetje op mijn DPS
en ik zat te denken aan een Zalman koeler voor mijn Proc, de CNPS 7000B-AlCu omdat ik wat bang ben voor een te zware fan. (max 450 gram)
en als ik dan toch bezig ben, wil ik ook graag de lawaaiige North-bridge fan en de graka koeler veranderen.
voor de Graka had ik de volgende koeler in gedachten:
Arctic-Cooling NV Silencer 5 Rev. 3
Voor de NB heb ik nog geen idee...
hebben jullie betere ideeen, of zie ik iets over het hoofd?
ik ben ook bang dat de Zalman niet op mn Proc. past, omdat de DPS er zo dicht op zit, en de Zalman een vrij groot ding is..
ff een paar "regeltjes" voor mij:
- Geen waterkoeling
- Prijs is niet zo'n issue, maar ik wil wel normaal houden
- Zoals gezegt: niet een Proc Koeler van meer dan 450 gram (tenzij ik me onterecht zorgen maak)
- lekker stil, maar toch mooi koel (niet overgeklokt, maar wel zware belasting)
Ik heb een tijdje geleden het volgende systeem gekocht:
Chieftec M-Bigtow Mesh Zwart
Gigabyte MB K8NXP-SLI AMD S939
AMD Athlon64 3500+ S939
Cooler CPU AMD/Intel
HDD 250Gb 7200rpm SATA 16Mb
XFX GeForce 7800 GTX 256Mb PCI
en ik erger me groen en geel aan de herrie die het produceert. de grootse problemen bevinden zich denk ik in de processorkoeling, en het kleine (40mm?) fannetje op het DPS (Dual Power Supply) kaartje. ik vroeg me af wat voor oplossing jullie me adviseren, ik heb al wat rondgekeken naar oplossingen en ben met het volgende gekomen:
(Alternate)
Papst 412F/2H
i.p.v. het kleine fannetje op mijn DPS
en ik zat te denken aan een Zalman koeler voor mijn Proc, de CNPS 7000B-AlCu omdat ik wat bang ben voor een te zware fan. (max 450 gram)
en als ik dan toch bezig ben, wil ik ook graag de lawaaiige North-bridge fan en de graka koeler veranderen.
voor de Graka had ik de volgende koeler in gedachten:
Arctic-Cooling NV Silencer 5 Rev. 3
Voor de NB heb ik nog geen idee...
hebben jullie betere ideeen, of zie ik iets over het hoofd?
ik ben ook bang dat de Zalman niet op mn Proc. past, omdat de DPS er zo dicht op zit, en de Zalman een vrij groot ding is..
ff een paar "regeltjes" voor mij:
- Geen waterkoeling
- Prijs is niet zo'n issue, maar ik wil wel normaal houden
- Zoals gezegt: niet een Proc Koeler van meer dan 450 gram (tenzij ik me onterecht zorgen maak)
- lekker stil, maar toch mooi koel (niet overgeklokt, maar wel zware belasting)