Toon posts:

Versterker kopen, welke krijgt voorkeur

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een versterker kopen voor aan m'n pc te hangen en er moet ook een draaitafel op spelen. Nu heb ik een beetje rondgezocht op internet en kan ik er twee kopen. Natuurlijk even verder gezocht naar welke het beste is maar tijdens op het zoeken op google kom ik alleen maar terecht op sites van marktplaats ed en verder is er niet zo gek veel meer over te vinden. Je mag gerust zeggen dat deze versterkers wat ouder zijn dus :)

Nu hoop ik dat iemand me hier kan zeggen voor welke ik het beste kan kiezen, misschien omdat ze de versterker kennen of misschien uit voorkeur voor een bepaald merk oid. Hier komen ze:

1. Pioneer Klasse A versterker A-676 voor 75 €
omschrijving:
Versterker 2 maal 100 watt sinusvermogen. Alle gangbare in- en outputs aanwezig.

2. JVC RX-508 V Digital surround system receiver met Dolby Suround Prologic voor 50€
omschrijving:
Output: Front 80 Watt, Rear 80 Watt en Center 60 Wat De receiver kan zowel het geluid als het beeld doorsturen naar zowel TV als Video-recorder. Daarbij houdt deze receiver ook nog eens het Macrovision signaal tegen als hij tussen PC en de Video-Recorder wordt gezet.
De receiver heeft weinig prullaria aan boord dus geen display wat in 20 kleuren een grafiekje van de output weergeeft, daar heb je vind ik toch weinig aan. Enkel een grote knop voor het vollume, een stel kleinere draaiknoppen voor balans, bass en trebble. Verder natuurlijk de bron selectie knoppen en wat radio-preset knoppen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen! Alvast bedankt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Die Pioneer is vast geen classe A. Als ie 2x 100W doet, kan kost de koeling alleen al meer dan 75 euro ;)

Maar wat je hier hebt zijn echt twee totaal verschillende dingen. Je moet voor jezelf kijken wat je echt nodig hebt. Heb je geen surround nodig, dan laat dat zitten. Ik zou zeggen, neem de pioneer!

[ Voor 51% gewijzigd door voodooless op 21-12-2005 19:52 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
deepspace schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:50:
Die Pioneer is vast geen classe A. Als ie 2x 100W doet, kan kost de koeling alleen al meer dan 75 euro ;)

Maar wat je hier hebt zijn echt twee totaal verschillende dingen. Je moet voor jezelf kijken wat je echt nodig hebt. Heb je geen surround nodig, dan laat dat zitten. Ik zou zeggen, neem de pioneer!
Ik vind de prijs belangrijk maar ook de kwaliteit (standaard :)). Zoals gezegd wil ik hem aansluiten aan m'n pc om wat mp3 te luisteren, surround krijg ik er waarschijnlijk toch niet uit met 1 aansluiting op de versterker? En dus ook nog een draaitafel om wat platen te luisteren. Surround is dus eignelijk niet echt nodig maar misschien is de kwaliteit van de JVC wel beter? Ik heb er dus geen idee van. Eigenlijk vraag ik me gewoon af of het een goei prijs is voor een dergelijke versterker en welke ik het beste kan nemen met deze eisen?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 21:35
wat ga je er het meest mee doen? films kijken, gamen of muziek luisteren ? bij de eerste 2 is surround leuk en zou dus de 2e een betere optie zijn, ga je veel muziek luisteren dan is stereo genoeg en geeft de 1e waarschijnlijk veel beter stereo geluid dan de 2e :)

Last.fm
Films!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

De JVC is definitief van mindere kwaliteit als de Pioneer.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-02 21:35
deepspace schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:15:
De JVC is definitief van mindere kwaliteit als de Pioneer.
onderbouwing ? Volgens mij is in het wat duurdere segment JVC ook een prima merk ?

Last.fm
Films!

Verwijderd

De JVC zal minder vermogen per kanaal leveren. Daarentegen zal hij wel nieuwer zijn (neem aan dat dit om 2e hands gaat).
Ook kan je hem digitaal aansluiten, wat een brakke DAC in de geluidskaart scheelt (ervan uitgaande dat je geen M-Audio of iets dergelijks hebt).

Ik sluit me bij de rest aan:
stereo en muziek: Pioneer
films en spellen: JVC

Voor hetzelfde geld geeft een stereo versterker beter geluid. Er is evenveel geld voor minder componenten --> betere componenten.
Als je echter geen superspeakers hebt, een niet te grote kamer en niet te hoge eisen qua geluidskwaliteit geeft de JVC gewoon meer mogelijkheden en aansluitingen.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:11
Pioneer zal een stukken betere versterker zijn, zo twee klasses hoger. Als je de surroundmogelijkheden nodig denkt te hebben... nee, dan zou ik nog voor de Pioneer gaan ;) Maar ik heb gewoon gruwelijk slechte ervaringen met JVC. De Pioneer is ooit in zijn leven nog een serieuze stereoversterker geweest (en Pioneer maakt best goede vroeger, nu doen ze geen twee-kanaals meer), de JVC is altijd een middelmatig stuk budget hifi geweest.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1