[WRT54G] Geen IP van Copperjet 810

Pagina: 1
Acties:

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik heb ADSL via Quicknet, met tot nu toe een Draytek 2200 router. Dat werkt prima. Nu heb ik een notebook, en heb ik een WRT54G router (ivm wireless). Probleem is dat de WRT54G geen IP van het modem (copperjet 810) krijgt.

De copperjet was met een cross cable aangesloten op de Draytek, maar met cross of straight naar de WRT54G, dat maakt niet uit, die krijgt geen IP.

De WRT54G staat op DHCP, en ik heb het MAC adres van mijn PC gekloond (de Draytek gebruikte dat MAC ook). Modem gereset; dat helpt niet.

Wat zie ik over het hoofd?

Yo.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

1. Je hebt de UTP wel in de WAN poort?
2. Laat even de stroom 5 minuten van het modem

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:33:
1) Ja, in de 'Internet poort' Het Internet lampje voorop de Linksys brandt dan ook.

2) Ok. Tot zo dan (of niet) ;)

[ Voor 14% gewijzigd door VonFoX op 22-12-2005 09:04 ]

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:33:
Dat hielp dus niet :(

Yo.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jammer. In principe zie je niets over het hoofd.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 21-12-2005 20:23 ]

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:23:
Jammer. In principe zie je niets over het hoofd.
Heb Quicknet gebeld; die adviseerden me het modem 30 min powerless te laten; hielp niet. De cross cable zit in de 'internet' poort van de WRTG54. De helpdesk vertelde me ook nog dat het modem incompatible is met sommige routers. Maar welke, dat wist hij niet ..

Yo.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cross cable? Ik gebruik eigenlijk altijd een straight. Probeer dat eens? Kan me niet voorstellen dat een veelverkochte Linksys niet compatible is eigenlijk

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 21-12-2005 22:01 ]

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:36
Je zou kunnen proberen om je linksys router op de 192.168.2.1 reeks te kunnen gooien. Waarschijnlijk heeft het niks hier mee te maken maar toch. Nooit geschoten altijd mis ( toch (A) )

Als dit niet meteen wil lukken kun je proberen om je linksys settings eruit te halen ( harde reset ) door de reset knop in te drukkken, stroom eraf en na zo'n 30 seconden erweer op en in die tijd de reset knop blijvent vast houden. En daarna de setting opnieuw erin te stampem.

Suc6

[ Voor 6% gewijzigd door Trubo op 21-12-2005 22:11 ]

Verwijderd

Heb je ooit iets in je modem zitten kloten? hij moet wel op bridged staan! het werkt hier prima, alles in een x met standaard instellingen aangesloten, probeer eens niet het mac van je PC te clonen, maar gewoon die van je router zelf houden

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Gunner schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:00:
Cross cable? Ik gebruik eigenlijk altijd een straight. Probeer dat eens? Kan me niet voorstellen dat een veelverkochte Linksys niet compatible is eigenlijk
De Copperjet werkt alleen met een cross op de Draytek. Maar ik zal het toch eens proberen. Sterker nog, met een normale straight cable werkt de Copperjet niet eens op de NIC van mijn PC!

[ Voor 12% gewijzigd door VonFoX op 22-12-2005 08:08 ]

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:31:
Heb je ooit iets in je modem zitten kloten? hij moet wel op bridged staan! het werkt hier prima, alles in een x met standaard instellingen aangesloten, probeer eens niet het mac van je PC te clonen, maar gewoon die van je router zelf houden
Nope, modem is 100% zoals geleverd door QN.

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Trubo schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:08:
Je zou kunnen proberen om je linksys router op de 192.168.2.1 reeks te kunnen gooien. Waarschijnlijk heeft het niks hier mee te maken maar toch. Nooit geschoten altijd mis ( toch (A) )

Als dit niet meteen wil lukken kun je proberen om je linksys settings eruit te halen ( harde reset ) door de reset knop in te drukkken, stroom eraf en na zo'n 30 seconden erweer op en in die tijd de reset knop blijvent vast houden. En daarna de setting opnieuw erin te stampem.

Suc6
Geprobeerd; hielp niet :'(
Het ligt ook niet aan de Copperjet; heb een Zyxel 600 geprobeerd; zelfde probleem. De linksys krijgt geen IP van het modem.

[ Voor 11% gewijzigd door VonFoX op 22-12-2005 08:56 ]

Yo.

Verwijderd

Heb je de router wel het mac adres laten aannemen van de netwerkkaart van de pc die je normaal aansluit op het modem? Ik weet niet of Quicknet met die beveiliging werkt, maar dit zou het kunnen zijn...

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:16:
Heb je de router wel het mac adres laten aannemen van de netwerkkaart van de pc die je normaal aansluit op het modem? Ik weet niet of Quicknet met die beveiliging werkt, maar dit zou het kunnen zijn...
Ja, MAC is gekloond.

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Ik heb de laatste firmware geflasht, maar ik heb de firmware van de US site gehaald, daar staat ook US in de filename. Maar er is ook een Europese firmware:

http://www1.linksys.com/i...e.asp?intfwid=106&coid=28

(linkjes zijn dood :'( )

Zou dat het probleem kunnen zijn ??

[ Voor 14% gewijzigd door VonFoX op 22-12-2005 12:35 ]

Yo.

• VonFoX

VonFoX

Las noches de Diciembre

Topicstarter
Het werkt wel als ik het IP+gateway+dns handmatig inklop (geen DHCP dus). Kan dat kwaad?

Yo.

Pagina: 1