Gezocht: iTunes light of iTunes clone

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben al een tijdje op zoek naar een eenvoudig en overzichtelijk mp3 afspeel programma. Ik kwam het volgend programma tegen :GYM http://clientes.netvisao.pt/~sonygym/ (prachtig programma voor Sony mp3 spelers)
Afbeeldingslocatie: http://clientes.netvisao.pt/~sonygym/gymscreensmall.jpg

Dit is dus wat ik zoek... Helaas werkt dit niet voor mp3 op je computer... Het blijkt dat de vormgeving van GYM gebaseerd is op Itunes.. Dus die uitgeprobeerd... Bingo... Deze vormgeving wil ik... Maar nu graag in een light versie, zonder al die extra's. Dus alleen om mp3 of andere muziekfiles af te spelen....

Wie o wie heeft de goede tip...

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 07:25
Foobar2000?

There is no replacement for displacement!

• Auke
  • Niet online
Al eens geprobeerd... was niet wat ik zocht.... Helaas...

• _eXistenZ_
Dan pas je het toch aan zodat het wel is wat je zoekt... Dat is juist de kracht van Foobar...
Magoed, als dat het niet is weet ik het ook niet meer.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met 'al die extra's'? iTunes speelt namelijk gewoon muziek af, biedt ondersteuning voor een library (net als op je screenshot), playlists en dat is het eigen wel. Alle andere extraatjes in iTunes zijn volgens mij gewoon uit te zetten of zitten in ieder geval niet in de weg. Dus wat wil je precies wél en wat niet in je mediaspeler hebben?

• Auke
  • Niet online
Harm schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:09:
Wat bedoel je met 'al die extra's'? iTunes speelt namelijk gewoon muziek af, biedt ondersteuning voor een library (net als op je screenshot), playlists en dat is het eigen wel. Alle andere extraatjes in iTunes zijn volgens mij gewoon uit te zetten of zitten in ieder geval niet in de weg. Dus wat wil je precies wél en wat niet in je mediaspeler hebben?
klopt.. Als het niet anders kan ga ik dat ook doen. Maar ik heb het idee dat het een nogal zwaar programma is. Kost nogal wat tijd om op te starten.. Wat ik wil is alleen wat op die screenshot te zien is...

• Auke
  • Niet online
eXistenZ_NL schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:07:
Dan pas je het toch aan zodat het wel is wat je zoekt... Dat is juist de kracht van Foobar...
Magoed, als dat het niet is weet ik het ook niet meer.
Oke, mischien verdient het een tweede kans... ;) Ik zal weer eens kijken.

• Auke
  • Niet online
Oke ik heb foobar er weer op staan.. vele vele keuze mogenlijkheden, en ik zie door de bomen het bos even niet.... Is er een manier om foobar er uit te laten zien als in bovenstaande screenshot?

• _eXistenZ_
Voor zover ik weet kan je alles veranderen in Foobar, maar ik kan niet zo snel vinden hoe het dan moet.
Maar bij mijn weten is dit zeker mogelijk.

• Soyuz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-08 11:29
Ik denk dat musikCube wel wat voor jouw is. Het is een heerlijk licht programma (~4 Mb Ram) en heeft een overzichtelijke interface. En, boven alles, is het nog open-source ook :)

• Auke
  • Niet online
StyleWarz schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:32:
Ik denk dat musikCube wel wat voor jouw is. Het is een heerlijk licht programma (~4 Mb Ram) en heeft een overzichtelijke interface. En, boven alles, is het nog open-source ook :)
ziet er veelbelovend uit... Ik kom vandaag niet aan uitproberen toe...

Bedankt :)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Auke
  • Niet online
Dit ziet er helemaal veelbelovend uit.... Helaas lukt het niet eerder dan morgen om dit uit te proberen... Bedankt :)

• Soyuz
Auke schreef op donderdag 22 december 2005 @ 15:34:
[...]

Dit ziet er helemaal veelbelovend uit.... Helaas lukt het niet eerder dan morgen om dit uit te proberen... Bedankt :)
Musik is de voorloper van musikCube. Ik raad je aan musikCube te gebruiken ipv Musik, omdat het ten eerste regelmatigere updates krijgt, en omdat de code veel cleaner is (een van de oude Musik developers heeft het musikCube project gestart).

• Brent
StyleWarz schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:29:
[...]

Musik is de voorloper van musikCube. Ik raad je aan musikCube te gebruiken ipv Musik, omdat het ten eerste regelmatigere updates krijgt, en omdat de code veel cleaner is (een van de oude Musik developers heeft het musikCube project gestart).
Da's onzin.

musikCube en wxMusik zijn een afsplitsing van het oorspronkelijke inmiddels verdwenen musik project. Zijn beide verschillende programma's en worden beide actief ontwikkeld. wxMusik heeft net nog een upate gehad. Over het sprookje van cleanere code zullen we het maar niet hebben. Daarbij ondersteund wxMusik meerdere formaten.

Verder zijn de verschillen niet zo heel groot, ik ga gewoon voor wxMusik, temeer omdat deze ook onder Linux te krijgen is.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 22-12-2005 17:03 ]

• Soyuz
Breepee schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:59:
[...]

Da's onzin.

musikCube en wxMusik zijn een afsplitsing van het oorspronkelijke inmiddels verdwenen musik project. Zijn beide verschillende programma's en worden beide actief ontwikkeld. wxMusik heeft net nog een upate gehad. Over het sprookje van cleanere code zullen we het maar niet hebben. Daarbij ondersteund wxMusik meerdere formaten.

Verder zijn de verschillen niet zo heel groot, ik ga gewoon voor wxMusik, temeer omdat deze ook onder Linux te krijgen is.
Het is een kwestie van smaak. Maar om iemand anders zijn mening nu onzin te noemen }:O Feit is wel dat wxMusik de orginele code van musik gebruikt, en musikCube geheel is herschreven...

• Auke
  • Niet online
Ik ga beide proberen. Tot nu toe alleen nog maar een screenshot van beide gezien... En die screenshot van de laatste sprak me aan... Maar voor de rest weet ik er nog niks vanaf....

Jullie allebei hartelijk bedankt voor de tips... Ennnn ga gerust door met de discussie hoor ;)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Was het niet zo dat MusikCube nogal brak geluid produceerde vanwege een of andere foute/slechte decoder ofzo?

leoaq.fm // Jeune Loop

• Soyuz
leokennis schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:16:
Was het niet zo dat MusikCube nogal brak geluid produceerde vanwege een of andere foute/slechte decoder ofzo?
musikCube maakt gebruik van de BASS Audio Libary en deze geeft geen brak geluid hoor. Veel commerciele programmas gebruiken hem ook :)

• Auke
  • Niet online
Ik heb nu WXMusik en MusikCube even kort uitgeprobeerd...

Mijn eerste conclussie

MusikCube is sneller dan wxmusik

wxmusik is ook in het nederlands... Musikcube niet (jammer)

wxMusik lijkt meer aanpassingsmogenlijkheden te hebben.....(behalve de belangrijkste onderstaande)

WxMusik begint (zover ik kan vinden) niet te spelen met dubbelklik op Genre, artiest of album. Het wordt dan in speelt nu af stuk geplaatst. In mijn ogen het grootste nadeel...

Wxmusik ziet er iets leuker uit...

Mijn voorlopige voorkeur gaat nu uit naar MusikCube omdat dat programma iets sneller lijkt en vooral om de dubbelklik....

Graag comentaar.... :)

p.s. Nog een nadeel ontdekt van MusikCube. Bij opstarten komt het Now Playing venster inplaats van Bibliotheek venster naar voren.... Voor mij niet erg... Maar voor de computer waarop ik het ook wil installeren (die gebruikt wordt door absolute beginners) is het jammer.

[ Voor 18% gewijzigd door Auke op 23-12-2005 20:50 ]

• Auke
  • Niet online
Na nog eens verder knoeien gaat mijn voorkeur toch lichtelijk uit naar wxMusik

Reden:

1: Bibliotheek komt direct in beeld bij opstarten

2: Nederlandstalig

3: Met aangevinkte: Dubbelklikken vervangt speellijst. is mijn grootste minpunt in post hierboven redelijk opgelost.

Nadeel is toch wel dat wxMusik iets trager is... Maar daar valt ook mee te leven...

• Brent
StyleWarz schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:11:
[...]

Het is een kwestie van smaak. Maar om iemand anders zijn mening nu onzin te noemen }:O Feit is wel dat wxMusik de orginele code van musik gebruikt, en musikCube geheel is herschreven...
Je mening is geen onzin, maar wat je als argumenten voor die mening aandraagt is onzin (je draagt nu weer iets aan wat gewoon pertinent onjuist is).
Auke schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 14:14:
Na nog eens verder knoeien gaat mijn voorkeur toch lichtelijk uit naar wxMusik

Reden:

2: Nederlandstalig
Dat heb je trouwens aan mij te danken ;)
Nadeel is toch wel dat wxMusik iets trager is... Maar daar valt ook mee te leven...
Klopt, het is geen snelle, maarja, zoals je al zegt, er valt mee te leven. Klein nadeeltje...

• Auke
  • Niet online
Breepee schreef op zondag 25 december 2005 @ 10:38:
[...]

[...]
Dat heb je trouwens aan mij te danken ;)
Super gedaan... Bedankt :)
Pagina: 1