[Apache] meer bandbreedte toewijzen per download

Pagina: 1
Acties:

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb sinds kort een 2e webserver ingezet om de druk van een andere machine af te halen. Het doel van deze nieuwe server is om wat grote bestanden (rond de 100/200 MB) aan een vrij beperkte groep gebruikers aan te bieden.

De betreft de meest recente stable versie van Apache en draait onder Windows XP (Prof) op een P4 (2.8). Het geheel hangt aan een 100kB/s upload.

Ik loop nu echter tegen het probleem aan, dat een afzonderlijke download nooit boven de 35kB/s uit komt. Ook al wordt de overige uploadcapaciteit van de server niet gebruikt en is de downloadbandbreedte van de client vele malen hoger. Tevens zijn meerdere downloads tegelijk wel gewoon mogelijk. Hierbij krijgt de 2e download ook maximaal 35kB/s, de derde ook en bij de 4e zakt de snelheid logischerwijs naar 25 kB/s per download.

Hoe krijg ik het nu toch voor elkaar, dat als er maar één gebruiker één bestand aan het downloaden is, hij gewoon over de volledige snelheid kan beschikken? Er is het een hoop te vinden over het beperken van de snelheid, maar over het verhogen heb ik echt nergens iets kunnen vinden!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen
Dit heeft niets met programmeren te maken. ;)

PW>>SA

edit:
@ hieronder: is configureren wel hetzelfde als programmeren dan? ;) En het merendeel van de configuratietopics voor Apache zul je toch echt in Software Algemeen of Non-Windows Operating Systems terugvinden. :)

[ Voor 47% gewijzigd door NMe op 21-12-2005 20:32 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mijns inziens betreft dit niet de installatie, maar de configuratie van Apache. Tevens stond 95% van alle Apache bandwidth throttling topics in P&W, dus dit leek me wel een geschikte plek.. Achja..