Toon posts:

wav file editen programmeertaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een gesprek opgenomen met mijn USB MP3 stick, maar helaas verkeerd afgesloten.
Nu is het bestand wel opgeslagen, geeft op de computer ook 25 MB aan, maar ik kan hem alleen niet afspelen. Ik wil graag de file openen om te kijken hoe ik het alsnog goed kan afsluiten met een of andere code ofzo. In welke taal wordt een wav file geschreven, en met welk programma kan je t beste editen?

x thanks in advance

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Je kan hem in SoundForge of Cooledit inladen.
Je kan hem ook hernoemen naar .blaf en dan in Cooledit aangeven wat voor soort wav file het is.

Senile! Senile Oekaki

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Cool Edit is een leuke editor, maar zo zijn er nog duizenden te noemen. Verder is wav niet echt een programmeertaal, maar een soort bitstream voor data en als je echt het aantal Hz, bitjes en kanalen wil weten kan je ook gewoon het boekje van je MP3 stick erbij pakken.

{signature}

• voodooless
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Voutloos schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:58:
Verder is wav niet echt een programmeertaal
Zeg maar liever: echt niet een programmertaal :+

Voor een gratis proggie: probeer audacity!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe komt het eigenlijk dat die file niet afspeelbaar is, terwijl er wel 25 MB aan gegevens in de file zit? Hij is verkeerd afgesloten, tijdens het opnemen drukte ik in plaats van stop op uit (op mijn mp3 usb stick, waar je ook wav files mee kan opnemen). Mist er dan iets ofzo in de file, of hoe werkt dat?

• voodooless
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Vermoedelijk is de header zodanig beschadigd dat er niks zinvols meer van te maken is. Gewoon als "raw" bestand inlezen dus in een willekeurige audio editor. Die kunnen er vast nog wel wat van bakken.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1