[MCE 2005] Chkdsk na boot uitzetten?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik had problemen met mijn HDD, en heb volgens microsoft manual chkdsk C: /f gedaan.
Hierdoor zou chkdsk runnen zodra ik mijn PC zou restarten.
Allemaal leuk en aardig, ik dus restarten, maar het duurt ietwat langer dan verwacht (minder dan 20% in een uur).
Ik heb momenteel de PC ff nodig, en heb dus maar uitgezet en weer aangezet.
Helaas gaat hij dan gerust weer opnieuw beginnen met chkdsk :/
Is er iets wat ik kan doen om te zorgen dat die chkdsk niet meer runt? of iig even een andere keer runt als ik de pc niet nodig ga hebben ;)?

Alvast bedankt,
TB

EDIT:
heb al flink gegoogled, maar hier gaat het telkens om de simpele routine chkdsk's op booten, niet om de 'extended' chkdsk waar ik nu mee kamp :/ Ze zeggen daar dat ik in regedit wat moet veranderen, maar ik kom windows zelf niet eens in :(

EDIT2:
Gaat om XP MCE 2005 SP2

[ Voor 23% gewijzigd door TheBlasphemer op 21-12-2005 18:00 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, misschien is het handig als je even aangeeft om welk OS het gaat. Post dat hier even en doe even een Topr Report waarin je vraagt of ze dat - conform de policy - in je topictitel willen zetten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Voordat de check echt begint, krijg je normaal gesproken (ik dacht) 10 seconden de tijd om het te cancelen (door op een key te drukken)...

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Bij deze niet, omdat ie "forced" is :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Is het chkdsk, of chkntfs?
Een jaartje of 2 geleden heb ik bij iemand zo'n loop gezien.
Booten met de XP install-cd, recovery console in, en dan:
c:\chkntfs /x c:
De /x staat hier voor eXclude.

Weet niet of je hier iets aan hebt, maar het valt te proberen.

• Reintjuhh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-02 12:37
Dat kan alleen door in je register de chkdsk regel te verwijderen die in de "BootExecute" waarde staat.

Ik dacht hier ergens: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CURRENTCONTROLSET\
CONTROL\Session Manager

Je zou dit dus kunnen doen met een BartPE disk met de RegEditPE plugin. Deze staat toe om het register te editten van de windows installatie op de harddisk.

[ Voor 31% gewijzigd door Reintjuhh op 21-12-2005 18:39 ]

Verwijderd

Het lijkt erop dat CHKDSK voor de lol draait? Er is iets aan de hand met je systeem en de noodzaak om CHKDSK zijn werk te laten doen zal heus wel aanwezig zijn.
Gerede kans dat als je CHKDSK skipt je hele systeem de soep in draait (zelf meegemaakt ooit). Had ik toch maar...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)
Pagina: 1