crash met ECS K7S5A (v 1.1) en AMD athlon XP 1700+

Pagina: 1
Acties:

• kanariezwart679
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-02-2022
mobo: ECS K7S5A (v 1.1)
CPU: AMD athlon XP 1700+ (weet niet of het een Palomino of Thoroughbred is)
Grafische kaart: Nvidia Geforce MX-2 400 AGP
Voeding: ik denk 350W

Probleempje: na een verse herinstallatie van software (WinXP en drivers etc), begint PC spontaan te rebooten. (alsof het systeem te warm wordt ofzo, gelukkig heb ik geen brandlucht geroken.)
Ik dacht eerst aan een voeding probleem, maar nu komt alles weer opgang, behalve het beeld. HD's en fans draaien, ledjes branden etc. alleen geen beeld. (niks geen error piepjes ofzo).
Systeem draaide altijd prima met 133 FSB op ~1.47 Ghz (1700+)

grafische kaart vervangen --> probleem blijft, geen beeld
andere monitor --> probleem blijft, geen beeld

Blijkbaar gaat er iets mis met op het Mobo of misschien de voeding? Gezien de rest wel werkt denk ik niet dat de CPU gaar is.

BIOS/CMOS gereset dmv jumpers, batterij eruit, voeding er een paar uur vanaf. Nog steeds geen beeld. Weet iemand misschien wat er mis zou kunnen zijn? Zou ik een nieuwe voeding moeten aanschaffen of een nieuw mobo of misschien allebei?
Weet iemand wat ik het beste kan doen?

(ps overigens de grafische kaart in dit systeem een Nvidia Geforce MX-2 400 AGP, heeft het altijd goed gedaan, misschien is er iets mis gegaan na het installeren van de laatste drivers, en werd de boel misschien te warm voor het mobo?)

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05:05

HerrJP

!!!!!

Ik denk niet dat het je videokaart is aangezien je die vervangen hebt en het probleem er toen nog was.
Ik denk eerder dat je voeding niet helemaal lekker meer is. Heb je nog een oude/andere voeding liggen zodat je die even kan testen? Probeer dat eerst eens.
Voedingen zijn gewoon een keertje op (ik weet niet hoe oud de jouwe is natuurlijk :) ). Dan gaan de voltlijnen schommelen en kan je cpu te weinig stroom krijgen. Dan reboot je systeem.

Probeer dus eerst een andere voeding als het kan...

-o-o-0-o-o-

• kanariezwart679
ok, dat zal ik doen!
Bedankt!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dus als je hem aan zet gaan alle apparaten wel aan maar je krijgt geen beeld of piepjes?
Dan denk ik aan drie dingen:
• CPU mogelijk defect, omdat alles aan gaat maar er niet gebeurt en er niet gepiept wordt
• Voeding, defect aan deze energiecentrale kan allerlei problemen geven, ook dit
• Condensator, waarschijnlijk heb je hier met de K7S5A net geen last maar van maar als ik jou was zou ik het toch even checken.

Als je de CPU samen met de 1.1 revisie van de K7S5A gekocht heb denk ik dat je een Palomino hebt. Zul je even apart moeten controleren.
Ik zou als eerste even de condensatoren controleren en een andere voeding proberen.
Als dat niets uithaalt zou ik in de CPU richting zoeken. Kijk overigens ook even naar je DIMMetjes en doe die er desnoods even opnieuw in.
* Ultraman draait zelf ook K7S5A :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• kanariezwart679
ok dat zal ik even meenemen.
Een vraagje. hoe kan ik de condensatoren eigenlijk controleren?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kijken of ze bol staan, of lekken dan zijn ze idd niet meer zo goed

ik zit met bijna hetzelfde probleem alleen andere hw

proc doet het goed in andere pc andere onderdelen ook, behalve het mobo
dus die gaat terug naar de winkel

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Pagina: 1