Toon posts:

[MCE 2005]Melding:Grafische kaart niet ondersteund in VMWARE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik probeer Windows MCE 2005 aan de praat te krijgen in VMWare, maar dit lukt niet.
Wanneer ik het media center opstart krijg ik de error dat mijn grafische kaart niet ondersteund is.
Als ik dan een film probeer af te spelen krijg ik de error: "Files needed to play video are not installed or not working. Please restart media center and/or the computer." Op het internet heb ik gelezen dat dit komt omdat ik geen hardware acceleratie heb van mijn video kaart. Klopt dit en is er hier een oplossing voor te vinden (meschien een andere emulator?).

Mvg,
Hardware

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:03

Nakebod

Nope.

Filed needed blabla, komt omdat je waarschijnlijk geen powerdvd/windvd of nvdvd geïnstalleerd hebt.
En dan nog vraag ik me af of het gaat werken, MCE heeft al moeite met een 64 mb vga kaart, verwacht dat een virtueel ding niet mee gaat werken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb powerdvd geinstalleerd maar het werkt nog altijd niet.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je VMware tools geinstalleerd in je guest OS? Volgens mij ondersteund de virtuele adapter overigens geen hardware acceleratie waardoor het niet zal gaan werken waarschijnlijk. Overigens word MCE ook niet ondersteund door zowel VMware als VirtualPC. Een MCE omgeving heeft weinig zin ook in een virtual machine imho.

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 21-12-2005 17:59 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Heb je al de demo van nVidia's purevideo geprobeerd?
Dit is de decoder die op vele MCE forums wordt aangeraden :/
Verder betwijfel ik ook of een virtuele videokaart MCE kan trekken,
Kijk bijvoorbeeld naar deze lijst:
http://www.microsoft.com/...s/dfw/partnerlisting.mspx
Alle videokaarten die daarin staan zijn al vrij high-end, niet iets waar een virtuele kaart aan kan tippen :/

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook de nVidia's purevideo geinstalleerd maar nog altijd lukt het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Nog iemand een idd? :'(

Verwijderd

Van http://www.microsoft.com/...ripts/050217_EZ_mce.mspx:
RobertSchlabbach-MVP (Expert):
Q: I've setup MCE in a virtual machine (VMWare). When starting the VM I keep getting "Your video card or drivers are not compatible with Media Center". Standard XP in the same environment works fine. Any hint?
A: I think the display adapter which VMWare emulates does not offer DirectX 9.0 functionality to the operating system running inside the virtual machine. MCE requires DirectX 9.0 functions from the display adapter and thus will not work.
Oftwel, dat gaat dus niet werken. Ik pas je titel ook nog even aan.

Verwijderd

Topicstarter
Zou er een anders programma bestaan waarin ik mce wel zou kunnen emuleren?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-03 19:10

Gé Brander

MS SQL Server

Nee dit gaat niet werken, zolang VMWare geen DX9 ondersteund.

Je kan wel op je pc MCE installeren en daarop VMWare met meerdere andere OS'en. Is al een ander draadje over: collin in "VMWARE mening gevraagd"

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Pagina: 1