Toon posts:

Meerdere afbeeldingen importeren in word (VBA)

Pagina: 1
Acties:
  • 239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik newbie zit vast met dit probleem.

Ik gebruik onderstaande code om een afbeelding te importeren in word de juiste afmetingen te geven en een bordertje er om heen te zetten. Allemaal gevonden op het net wat aangepast en bij elkaar gezet :) werkt op zich prima.
Nu zoek ik een manier om meerdere afbeeldingen tegelijk te selecteren en dan door onderstaande code te laten bewerken. Die afbeeldingen komen uit dezelfde map maar niet alle afbeeldingen uit die map worden gebruikt dus ik kan hem niet blind door een macro een map uit laten lezen, er is een dialoog venstertje voor nodig.
Is dit mogelijk want ik kan weinig vinden over meerdere afbeelding selecteren?

Sub Linktopicture()
With Dialogs(wdDialogInsertPicture)
.Show
End With

Dim mypicw As InlineShape
For Each mypicw In ActiveDocument.InlineShapes
mypicw.Select
x = mypicw.Width
If x > 302 Then
mypicw.Width = 302
End If
Next

Dim mypich As InlineShape
For Each mypich In ActiveDocument.InlineShapes
mypich.Select
y = mypich.Height
If y > 227 Then
mypich.Height = 227
End If
Next

With Selection.InlineShapes(0)
With .Borders(wdBorderLeft)
.LineStyle = wdLineStyleSingle
.LineWidth = wdLineWidth025pt
.Color = wdColorAutomatic
End With
With .Borders(wdBorderRight)
End With
With .Borders(wdBorderTop)
End With
With .Borders(wdBorderBottom)
End With
.Borders.Shadow = False
End With

End Sub

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als ik het goed begrijp is de vraag dus hoe je meerdere bestanden kan selecteren in de dialoog voor het invoegen van een plaatje uit een bestand.

Volgens mij kan dit gewoon niet in Word.

Wat heeft die lap code er eigenlijk mee te maken?

Verwijderd

dit kan wel vanaf word 2000 met het office.dialog object. ga hier eens even mee aan de slag en kom dan terug met specifieke vragen. (aimgh, heb ik dergelijke code hier al gepost).

Verwijderd

Topicstarter
Die lap code staat er bij voor de mensen die wel snappen waar ik mee bezig en misschien mij de juiste richting op kunnen sturen.

Dat van die dialog ga ik mee aan de slag kijken of ik er uit kom.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:57:
dit kan wel vanaf word 2000 met het office.dialog object. ga hier eens even mee aan de slag en kom dan terug met specifieke vragen. (aimgh, heb ik dergelijke code hier al gepost).
Dat doet hij al met:
Visual Basic:
1
2
3
With Dialogs(wdDialogInsertPicture)
.Show
End With

Ik heb hier Word2000 en daar kan ik maar 1 bestand selecteren in de dialoog. Misschien dat je bij de nieuwere versies wel meer kan selecteren met ctrl of shift.
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:00:
Die lap code staat er bij voor de mensen die wel snappen waar ik mee bezig en misschien mij de juiste richting op kunnen sturen.
Die lap code voegt volgens mij niets toe. Het laat alleen zien dat je niet weet waar je mee bezig bent en dat je er een puinhoop van hebt gemaakt. Probeer eerst maar eens te begrijpen wat die code doet.

Wat is nu je probleem? Wil je meerdere bestanden selecteren in de dialoog, wil je meerdere plaatjes selecteren in Word of wil je plaatje voor plaatje selecteren en bewerken in Word?
Volgens mij hoef je een plaatje niet eens te selecteren als je het wil bewerken.

[ Voor 5% gewijzigd door Daos op 22-12-2005 21:10 ]

Verwijderd

Daos schreef op donderdag 22 december 2005 @ 21:07:
Ik heb hier Word2000 en daar kan ik maar 1 bestand selecteren in de dialoog. Misschien dat je bij de nieuwere versies wel meer kan selecteren met ctrl of shift.
office.dialog ;)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 20:00:

Dat van die dialog ga ik mee aan de slag kijken of ik er uit kom.
Als je code post, zet hem dan even tussen [code][/code] tags. Dat lees wat prettiger. Als je je dan ook nog beperkt tot de code die betrekking heeft op je probleem is iedereen weer blij :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1