Toon posts:

Asus A8n Deluxe/Soundblaster Audigy 2 ZS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een andere geluidskaart halen maar nu lees ik net dit :
VIA- en nForce-chipsets bleken al eerder niet in alle gevallen even goed met Soundblaster Live!- en Audigy-kaarten overweg te kunnen, en bij AMDzone valt te lezen dat Creative opnieuw problemen met een AMD-chipset heeft. De combinatie van een nForce4-bord met de X-Fi XtremeMusic of de X-Fi Platinum geeft conflicten met de PCI-enumeratie van deze geluidskaarten, met vastlopers en blauwe schermen tot gevolg - als de pc tenminste al wil opstarten.

In eerdere gevallen wilde Creative nog wel eens niet thuis geven bij compatibiliteitsproblemen, maar op het forum van Creative is te lezen dat het bedrijf dit probleem wél heeft erkend en werkt aan een oplossing. Die oplossing zou in eerste instantie van de moederbordfabrikanten moeten komen, maar wanneer een fabrikant geen bios-update wil of kan publiceren, zou Creative bereid zijn om een vervangende kaart met aangepaste firmware te verstrekken. Niet iedere nForce4-bezitter heeft overigens last van dit specifieke probleem: volgens AMDzone is het gebruikmaken van recente drivers en bios-updates in de meeste gevallen afdoende.

Heeft er iemand anders ervaring met deze combinatie van mobo en geluidskaart voordat ik dit geluidskaartje haal ?
Zijn er al goede updates?
Ik heb eerder een andere versie van deze kaart gehad (Soundblaster Audigy 2) en deze wilde totaal niet werken. Me pc starte niet eens is op.
Doet de Soundblaster Audigy 2 ZS het bij iemand anders wel met een Asus a8n SLI Deluxe ?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:32
ZS geeft normaal gesproken totaal geen problemen met een Nforce 4 gebasseerd bord. Ik heb zelf de K8N Neo4 van MSI(ook Nforce4), en heb totaal geen problemen met een ZS

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

leuk.
het vragen en in de topic titel hebben over een audigy 2 zs en in het aangehaalde stuk gaat het over de x-fi kaarten.

maar het waren de normale audigy2 kaarten die er problemen mee hadden en het was juist vaak opgelost als die werd vervangen door een audigy2 zs.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Ik had op mijn laptop een Audigy 2 NX (USB). Deze week heb ik de laptop vervangen door een X2 op een A8N-E (met een nforce 4 chipset dus).

Nu gaat deze geluidskaart na een aantal minuten spelen verder op dubbele snelheid. Niet echt super dus. Ik hoop dat er snel een oplossing komt en tot die tijd maar even de onboard kaart gebruiken (die helaas wel behoorlijk mindere kwaliteit geluid geeft).

De laatste update van de geluidskaart was in maart 2005 ik heb er niet veel vertrouwen in dat het alsnog gaat goedkomen. Even afwachten dus.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

De Audigy 2 ZS is al een tijd end of life verklaard. Er zullen dus ook geen updates meer voor uitkomen. De winkels die het kaartje nog hebben verkopen hun laatste restvoorraad.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik ehb een A8N SLI met Audigy2 ZS,
werkt perfect!!
Pagina: 1