Toon posts:

Meerdere HDMI aansluitingen op LCD-TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Forum,

Ik sta op het punt een 32 inch LCD-TV aan te schaffen en heb onderstaand persbericht gelezen op de Samsung site, er is dus een samenwerkings verband tussen Samsung en Casema mijn kabelaanbieder, deze samenwerking resulteert in het feit dat digitale TV vanaf april 2006 aangeboden wordt bij de betrokken kabelaanbieders en dat ik dus het WK voetbal in Duitsland op HDTV kwaliteit kan beleven.

Nadat ik gebeld heb met Samsung wordt duidelijk dat zij nog geen digitale ontvanger met HDMI uitgang hebben maar dat die dus in 2de kwartaal 2006 op de markt moet komen.

Omdat ik ook een DVD-HD recorder met HDMI aansluiting wil kopen vraag ik me nu dus af of ik 2 HDMI aansluitingen op de LCD-TV moet hebben om maximaal van HDTV kwaliteit te kunnen genieten.

Een groot aantal huidige modellen vallen af en hebben maar 1 HDMI aansluiting, mijn 1e keuze de Samsung LE 32M61B die in bij onze buren voor rond de € 1500 te krijgen is dus mogelijk niet geschikt, blijft over de Toshiba 32WL58P die ook zeer goed getest is en 2 HDMI aansluitingen heeft.

Vraag is nu: heb ik in kader van deze HDTV ontwikkelingen en geschikte producten ( Xbox 360, PS3)nu meerdere HDMI aansluitingen nodig op mijn nieuwe LCD-TV? ik wil natuurlijk met een nieuw product over een 1/2 jaar al geen spijt hebben.....

groet, Quaestrix

http://www.samsung.com/nl...e_20051214_0000220209.asp

Verwijderd

4x1 HDMI Digital Audio Switcher with Remote

http://www.htmarket.com/4x1hddiausww.html

En zo zijn er vele, ik zou een goede TV kiezen en dat met die ingangen komt wel goed..
Kijk maar eens wat een USB hubje nu nog maar kost...

Verwijderd

Topicstarter
Cherryman,

Ik begrijp het niet goed, zo een rare vraag is het niet, ik heb nu toch ook 3 x scart aansluiting op mijn huidige TV, straks heb ik een Digitale ontvanger met HDMI uitgang die naar LCD-TV gaat of gaat ie rechtstreeks naar de HDMI ingang van de DVD-HD recorder en daarvanuit naar de LCD (net als met videorecorder?) dan heb ik daarnaast toch nog een HDMI aansluiting nodig?