Toon posts:

nieuwe behuizing

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal :)

heb gisteren mijn x-blade behuizing met overmatig veel koelers en 400Watt binnen gekregen.
Nu kan ik met behulp van het van te voren naar mijn oude kast kijken de meeste klusjes wel klaren, maar 2 dingen blijven een probleem.

1. De koeling. In mijn nieuwe kast zitten 3 fans (op de basis voor de voeding na) maar ik heb werkelijk geen idee hoe ik die zou moeten installeren.

2. Front USB, SOUND en Firewire. Moet mijn moederbord hiet speciaal ondersteuning voor hebben en hoe werkt dat dan?

Graag zou ik een link naar een guide zien ofzoiets.

Ook neem ik aan dat ik hiermee mijn pc goed kan overclocken. Tips?
Ik heb een amd sempron 3000+
Ati Radeon 9600SE
1028MB RAM
120GB Maxtor HD
Asrock K7VT4A Pro moederbod

Alvast bedankt,

thadivine

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 16:29 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:23:

Graag zou ik een link naar een guide zien ofzoiets.
Sterker nog die is er, en het heet je moederbord handleiding. ;)

Daar staat als het goed is wel in waar de aansluitingen zitten voor alle zooi die je hebt genoemd, 3 ventilators kan een beetje moeilijk worden (2 aansluitingen is meestal max) maar dan kan je altijd nog op zoek gaan naar een goede fancontroler, genoeg topics daar over te vinden.

OC vraag geef ik gaarne door aan tweakers met meer verstand hiervan :)

(Ohwja groeten enzo hoeft niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 16:42 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Erm, had je hiervoor een pentium 2 met een geforce 1 ofzo?
Je hebt niet echt een pc gekocht, meer een paar antieke stukjes hardware. En 3 fans is niet overmatig veel aan koelers hoor, maar juist normaal ;)

Je wilt weten hoe je ze installeert? Wat dat je van: je schroeft ze vast en stopt de stekkertjes in je 5,25 stekkertjes of op je mobo (3-pins)?
Eigenlijk heb je helemaal geen koelers nodig, dit systeem is (sorry) heel zwak. Voor je videokaart hoef je het sowieso niet te doen, mss dat de sempron wel veel temp opbouwt... Maar: als je gaat overclocken is het wel zo veilig om een beetje air-flow in je kast te hebben :)

Je usb enzo: ik weet niet of je mobo het ondersteunt, het zou slim zijn geweest om dit te checken VOOR je je pc koopt ;) Sla ff je manual open en zoek (op een van de eerste pagina's) een plaatje van je mobo. Daarom je ergens de connectors moeten zien waarmee je je usb enzo kunt connecten. Als je je pc al in elkaar hebt gezet, dan weet je dus de connectors van je power en reset knop te vinden, daar in de buurt van zouden ze moeten zitten.

Succes!
Nee hoor. Ik heb:
2 cha_fan aansluitingen, cha staat voor case ofzo? (Waarom die h erin dan?)
1 power_fan, geen idee waarvoor, maar ik verwacht gewoon 12 volt, dus kan voor je case fan.
1 chipset fan, als ik een passief blokje erop zet telt deze dus ook mee.
1 cpu_fan, voor me cpu koeler :P

Totaal 5 aansluitingen, waarvan 1 verplicht (cpu), en 1 standaard in gebruik (chipset). Dan heb ik er nog 3 vrij en chipset kan passief worden gemaakt, dus 4 case fans moet ik kunnen.

En het is niet zeker dat hij 3-pins aansluitingen heeft, mss heeft hij wel 5,25", net als ik (zaten standaard in de kast, liever 3-pins gehad, dat wel).

[ Voor 28% gewijzigd door WingsOfFury op 21-12-2005 16:49 ]

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Dubbel post, sorry. Deze post heb ik al bij mijn vorige erbij gedaan, delete deze maar.

[ Voor 90% gewijzigd door WingsOfFury op 21-12-2005 16:48 ]

• Klasanova
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Klasanova

MAYDAY

WingsOfFury schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:42:

cha staat voor chassis

Gigabyte P35 ds3|C2D 6750|4Gb Kingston|Raptor 36Gb|Spinpoint 320Gb|Sparkle 8800GT 512Mb|2x 19" LG|Logitech S510 Desktopset|

Verwijderd

WingsOfFury schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:42:

Nee hoor. Ik heb:
1 power_fan, geen idee waarvoor, maar ik verwacht gewoon 12 volt, dus kan voor je case fan.
1 chipset fan, als ik een passief blokje erop zet telt deze dus ook mee.
1 cpu_fan, voor me cpu koeler :P
Aah, ik vermoed een dik vet moederbord bij jou ;)

Nouja bij 3 fans zou ik eigenlijk al gaan kijken naar een fancontrollertje, ook al hoeft dat dus niet. CH staat geloof ik voor chassis, staat mij enigsinds vaag bij.

Verwijderd

Topicstarter
wat mij de vraag over de koelers deed stellen is dat elke cooler 2 aansluitingen heeft...(een met pinnen, male en een met gaatjes female<<heet zo tog?)
daarom dacht ik effe, wdf? moeten die allebij worden aangesloten?

Had eerst een pentium 3 800 mhz, had toen de 9600SE gekocht terwijl ik er praktisch niks van afwist. Ik weet er nu snog steeds niet geweldig veel van af maarjah. Lijkt me voor de rest wel ok, tog? (Ik ben niet iemand met geld te veel)

thnx voor de uitleg, ik zal in moederbord handlijding kijken :)

ps. trouwes, extra koeling kan nooit kwaad toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 18:29 ]

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
nope , allleen maar meer herrie.

"Stilte, een gat in het geluid...."

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Wat voor fans zijn het? Je kan namelijk niet alle fans op je mobo aansluiting ivm stroomvoorziening

Verwijderd

Topicstarter
eehm 2x8 *iets*, 1x12 *iets* stond er op die site...

Verwijderd

pff het klinkt hier noobie :r

Verwijderd

um over die fans ligt aan je aansluiting is het molex ( 4 pin ongeveer 2 cm breed) of 3 pins en 7 mm breed?

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:15

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:51:
um over die fans ligt aan je aansluiting is het molex ( 4 pin ongeveer 2 cm breed) of 3 pins en 7 mm breed?
Hint: Edit knop ;) Pff wie zegt dr wa over noobie })

[ Voor 22% gewijzigd door bakvis op 21-12-2005 18:53 ]

Mijn Specs

Verwijderd

bakvis schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:53:
[...]

[...]

Hint: Edit knop ;) Pff wie zegt dr wa over noobie })
OWNAGE >:)

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:15

bakvis

Tweakers.Nerd

Nou genoeg geblaat joppe, late we die lieve tweakers die kerel ma helpe ;)

Mijn Specs

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
@TS: Uit je voeding komen stekkertjes met 4 draden, die passen als het goed is in een van de stekkers van die fan. Steek hem daar in.

Als er niet genoeg stekkers uit je voeding komen, steek dan de andere stekker die aan je fan hangt (de ongebruikte dus) in de stekker van de volgende fan.

Good luck!

(zo moeilijk is het toch niet?)

Verwijderd

Topicstarter
aahh, thnx, aan dat laatste heb ik veel.

Ik ben nogal newbie en ben bang dat er dingen kapot gaan als ik foute dingen doe,...

vandaar dat ik alles effe goed van tevore vraag zodat iks traks niet zonder comp zit en naar vriende moet om daar om hulp te vrage...

Verwijderd

Topicstarter
manual zegt dat het niet aangeraden is om te overclocken (wel dat het heel goed kan ), dat het schade kan aanrichten.
En "The CPU host frequency is determined by jumper-setting, you must adjust FSB select jumpers. You must adjust "CPU host Select JUmpers" according to the FSB of your AMD CPU."

betekend dit dat je het niet moet doen of is dit een basiszinnetje en uitleg?

Edit: srry voor dubble post

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 20:03 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Als je bang bent om het te slopen moet je het niet doen :) voor extra tips over overklokken wil ik je graag verwijzen naar de FAQ die boven aan dit forum staat :) daar staat alles in wat je nodig hebt :)

Verder is het zo dat de reacties die hier geplaatst worden ver beneden het gebruikelijke niveau van DOC zijn... dat valt me dan ook echt tegen van de gebruikers die dit gedaan hebben...

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.