Toon posts:

Scan voor poorten van binnen naar buiten

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een aantal w2k terminalservers draaien waar gebruikers van thuis op in loggen.

We krijgen vaak te horen dat de servers niet werken of andere meldingen. Ik ben al een paar keer op lokatie bij de klant geweest. Meestal draaide er een firewall, terwijl ik de gebruiker heb gevraagd of hij een firewall draaide.

Is er een programma waarmee poort 3389/3390 van binnen naar buiten mee kan testen ? Of een programma waarmee ik een rapport kan genereren van de poorten die van binnen naar buiten open staan ?

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:21:
We hebben een aantal w2k terminalservers draaien waar gebruikers van thuis op in loggen.

We krijgen vaak te horen dat de servers niet werken of andere meldingen. Ik ben al een paar keer op lokatie bij de klant geweest. Meestal draaide er een firewall, terwijl ik de gebruiker heb gevraagd of hij een firewall draaide.

Is er een programma waarmee poort 3389/3390 van binnen naar buiten mee kan testen ? Of een programma waarmee ik een rapport kan genereren van de poorten die van binnen naar buiten open staan ?
elke poortscanner ?

telnetten naar die poorten ?

Voor een perfecte poortscanner http://www.insecure.org/nmap/

Verwijderd

Topicstarter
zijn hier op het web geen scriptjes voor, de gebruikers kunnen zelf niet met n-map overweg ?

Verwijderd

waarom laat je het de gebruiker zelf doen? :S

• declan001
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22-01-2023
Om de mensen erop te attenderen dat de servers wel werken door een monitoring tool te installeren op je werk, en daar de users toegang tot te geven.
Iets van big brother kan daar heel goed voor zijn.
Hierdoor kan je dus de mensen gerust stellen dat de servers wel degelijk werken, en dat het probleem bij hun ligt.

[ Voor 68% gewijzigd door declan001 op 22-12-2005 10:32 ]

chance favors the prepared mind

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35

pistole

Frutter

ik begrijp dus dat je eigenlijk gewoon een klein progje / scriptje wil hebben dat een tcp connect op port 3389 of 3390 doet, en dat de gebruiker de melding krijgt "ja het lukt" of "nee het lukt niet".

Maar dan kan de gebruiker dus evenzogoed de remote desktop client starten...?

Ik frut, dus ik epibreer

• Punica-
Hmm,

Nu ik het zo bekijk heeft dit totaal geen zin aangezien die firewall die 'test' ook gaat blokkeren.

Oftewel, als het met rdesktop niet lukt, lukt het met die test ook niet -> zinloos.

Verwijderd

Is dit ongeveer wat je zoekt?

Verwijderd

Topicstarter
pistole schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:39:
ik begrijp dus dat je eigenlijk gewoon een klein progje / scriptje wil hebben dat een tcp connect op port 3389 of 3390 doet, en dat de gebruiker de melding krijgt "ja het lukt" of "nee het lukt niet".

jij hebt het begrepen, ik heb wel vanalles gevonden maar dit zijn ingewikkelde tools waar de echt niet mee overweg kunnen. Het moet heel erg basic zijn.
pistole schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:39:
Hij moet vantevoren een active x control installeren, als hij dit ook niet goed gedaan heeft krijgt hij zoiezo al geen verbinding. Er zo ook nog andere factoren die resulteren in een niet werkende client computer. Ik wil hier puur mee controleren of de gebruiker een een firewall geinstalleerd heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 14:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Punica- schreef op donderdag 22 december 2005 @ 10:43:
Hmm,

Nu ik het zo bekijk heeft dit totaal geen zin aangezien die firewall die 'test' ook gaat blokkeren.

Oftewel, als het met rdesktop niet lukt, lukt het met die test ook niet -> zinloos.
Als de test niet werkt, is er een firewall geinstalleerd. Als remotedestop niet werkt, wil zeker niet direct zeggen dat er een firewall geinstalleerd is.
Helaas, hier test je van buiten naar binnen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 14:16 ]

Verwijderd

Een simpele oplossing zou kunnen zijn om gewoon een webserver erbij te zetten die op deze
2 poorten opereert. Vanaf je home page kun je dan een verwijzing doen naar een link op deze
server via deze 2 poorten. De gebruiker hoeft dan alleen maar twee keer op een link te klikken
om beide poorten te controleren.

• Punica-
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 14:17:
Een simpele oplossing zou kunnen zijn om gewoon een webserver erbij te zetten die op deze
2 poorten opereert. Vanaf je home page kun je dan een verwijzing doen naar een link op deze
server via deze 2 poorten. De gebruiker hoeft dan alleen maar twee keer op een link te klikken
om beide poorten te controleren.
Jammer genoeg staan veel browsers een hoop alternatieve poorten niet toe.
Pagina: 1