Toon posts:

Maxtor 250GB externe schijf wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende schijf gekocht, Maxtor 250GB externe schijf, IDE ATA 133, USB 2.0 interface, ik heb WIndows XP service pack 2, schijf wordt dus helemaal niet herkend.
Bij device manager stond er een uitroepteken bij usb mass storage, ik heb nu de drivers uninstall gedaan nu zie ik helemaal geen USB mass storage bij device manager meer staan als ik scan for hardware changes gebeurt er ook niks, dus allereerst heb ik geen drivers meer en schijf wordt niet herkend op mijn pc en laptop. Alstublieft wie kan mij helpen.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-02 17:37

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

de leverancier van de USB schijf?

I'm not as think as you stoned I am

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 08:25

Valor

yummie spam

als er een uitroepteken bij staat word iedus al wel herkent, echter zal er iets geinstalleerd moeten worden wat er nu niet is.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:24
Even eruitpluggen, rebooten, erinpluggen en dan verder kijken? Of misschien even [google=Maxtor USB harddisk driver].

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
leverancier USB schijf geen idee staat niks op

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je hebt toch wel de stroomadapter erin gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
btw staat nu geen uitropeteken staat helemaal niks bij device manager usb heb drivers uninstall gedaan maar de hele schijf wordt niet herkend dus kan ook geen install drivers, ik heb hier weinig verstand van, dus hulp zou mooi zijn

Verwijderd

Topicstarter
stroomadapter erin

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

check de cd van je moederbord... misschien staan daar aparte drivers op voor usb2.0

• seamus21
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02-2018
Werken andere USB apparaten wel die je aansluit op je moederbord?
Je krijgt meestal bij je MOBO een CDtje met drivers. Misschien kan je eens kijken of hier USB drivers opstaan voor je USB poorten. En daarnaast even zien of je alles goed heb aangesloten en je drivers voor je externe HDD installeren.

Always shoot for the moon. Even if you miss you will land among the stars...

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik denk dat je je er beter wat in kunt verdiepen, zo is het lastig informatie geven met vage omschrijvingen. Wat voor drivers heb je nou geinstalleerd? Die van de schijf, of van je USB drivers van de pc? Als je dat laatste nog niet gedaan hebt zou ik het wel even doen. Werken andere USB devices wel? Wat zijn je overige specs?

Verwijderd

Topicstarter
Alle Usb apparaten werken, ik heb net een webcam gekocht plug ik erin en werken maar, maar deze schijf geeft bij de device manager bij mijn laptop en normale pc een uitroepteken aan bij USB mass storage. Welke specs willen jullie nog meer weten, heb verder geen driveres geinstalleerd, zitten ook niet bij de HD moet meteen worden herkend. Dank jullie wel voor jullie hulp, ik weet eigenlijks niets wat ik verder kan doen

• nowell

nowell

Que Pasa!?

-- schroef je externe hdd open...
-- haal de hdd eruit....
-- hang 'm in je pc...
-- kijk of de hdd dan wel herkent wordt...
-- formateer 'm desnoods even..
-- alles weer in externe hdd en kijk of het nu wel herkent wordt..

Zoniet, dan heeft hoogst waarschijnlijk de usb-interface een probleem

[ Voor 3% gewijzigd door nowell op 21-12-2005 16:32 ]

Verwijderd

Denk dat je ook even je titel moet aanpassen!
Help AUB is wel erg breed ;-)

Vreemd dat het niet herkend wordt. Even je mobo drivers er bij pakken!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nowell schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:32:
-- schroef je externe hdd open...
-- haal de hdd eruit....
-- hang 'm in je pc...
-- kijk of de hdd dan wel herkent wordt...
-- formateer 'm desnoods even..
-- alles weer in externe hdd en kijk of het nu wel herkent wordt..

Zoniet, dan heeft hoogst waarschijnlijk de usb-interface een probleem
Als het een nieuwe externe harde schijf is, dan zou ik dit niet doen, dit in verband met garantie bepalingen... ;)

Maar volgens mij mist de TS gewoon drivers die geïnstalleerd dienen te worden. Zou het overigens wel gek vinden, want de meeste USB hardeschijven zou Windows XP (met SP2 sowieso) moeten herkennen... :) Of is dit alleen met USB Memory Sticks? :?

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2005 16:41 ]

• nowell

nowell

Que Pasa!?

GJ-tje schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:41:
[...]

Als het een nieuwe externe harde schijf is, dan zou ik dit niet doen, dit in verband met garantie bepalingen... ;)

Maar volgens mij mist de TS gewoon drivers die geïnstalleerd dienen te worden. Zou het overigens wel gek vinden, want de meeste USB hardeschijven zou Windows XP (met SP2 sowieso) moeten herkennen... :) Of is dit alleen met USB Memory Sticks? :?
Zolang er geen verzegeling op het ding zit zou ik het gewoon doen (maja... wie ben ik)

Wat je dan nog kan doen is nog ff op een andere pc aansluiten (maar dat had je al gedaan geloof ik he?) en kijken of ie het dan wel doet. Zo niet, dan heb je een goede reden om terug naar de winkel te gaan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net met de zaak contact opgenomen en hij zegt dat het misschien aan de voeding ligt, dat dit een 1,5 ampere is en die hij mij wil geven een 2 ampere, kan dit het probleem zijn?

• Palomar
  • Niet online
Heb je al in de disk manager (control panel -> admini. tools (of systeembeheer) -> Computer management) gekeken of ie daar bij staat? Kan nl. zijn dat ie niet geformatteerd is en dat er nog geen station aan is gekoppeld. Dan vind je hem ook niet terug in 'my computer'.

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 21-12-2005 16:58 ]

• NeOTheMaTriXM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-02 14:47
Nope, 2 Ampere kan de voeding leveren.
Maar betekend nog niet gelijk dat hij alleen dat kan geven, 1,5 Ampere zal hij dus ook kunnen geven.

Klinkt meer als partities aanmaken en formateren die zooi :)

Verwijderd

Topicstarter
De hele schijf wordt niet herkend dus ook niet in disk manager. Er staat niet eens een schijf maar je ziet hem wel bij device manager met een uitroepteken.

Verwijderd

Topicstarter
bij de USb in device manager

• nowell

nowell

Que Pasa!?

hee...pssst.. gebruik de "edit knop"...

Verder vindt ik het vreemd dat een computer zaak een andere voeding zou leveren. De voeding die erbij zit moet goed zijn. Probeer toch of je 'm mag ruilen of misschien wil de computerzaak 'm wel ff testen voor je.

[ Voor 6% gewijzigd door nowell op 21-12-2005 17:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
de schijf is gisteren geruild heb wel dezelfde voeding gekregen, hij zegt dat hij een andere klant heeft gehad met hetzelfde probleem, kan dit er echt mee te maken hebben 1,5 of 2 ampere?

• nowell

nowell

Que Pasa!?

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:09:
de schijf is gisteren geruild heb wel dezelfde voeding gekregen, hij zegt dat hij een andere klant heeft gehad met hetzelfde probleem, kan dit er echt mee te maken hebben 1,5 of 2 ampere?
Vaag...

Even voor de duidelijkheid... levert de computer zaak nu zelf een andere voeding of komt die voeding van de fabrikant?

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik niet, heb de schijf bij completer.nl in Rotterdam besteld.

• Palomar
  • Niet online
Wat gebeurt er als je hem uit device manager verwijderd (delete dus)? En daarna evt. opnieuw opstarten.

Verwijderd

Topicstarter
Komt gewoon weer een uitroepteken te staan bij USB

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:26

BioHazard

*\o/*

Bij mijn externe IDE drive, moest ik hem eerst via een jumpertje op Master zetten :)
Pagina: 1