Toon posts:

Geheugenkaart met dementie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn Nikon Coolpix 4300 met een 512MB Lexar Compactflashkaart een heel vreemd probleem.

Mijn vriendin kwam er onlangs mee dat er geen foto's meer op de kaart stonden, terwijl ze net een aantal had gemaakt. Ik heb er even naar gekeken en windows gaf aan dat het kaartje niet leesbaar was. Zodoende heb ik deze geformatteerd.

Blijkbaar was de format verkeerd, want de camera moest em nog een keertje zelf formatteren. Dat ging allemaal goed. Ik heb een foto gemaakt, kaartje uit de camera in de kaartlezer gedaan en de foto gekopieerd naar de pc. Vervolgens kaartje uit de kaartlezer gehaald en terug gedaan in de camera. Camera zegt nu dat er geen image meer op de kaart staat. Vind ik vreemd, doe ik de kaart weer terug in de kaartlezer en blijkt de foto er nog wel te staan, maar niet meer leesbaar te zijn.

Ik kan er nu wel weer gewoon foto's bij opzetten, maar zet ik de camera uit en vervolgens weer aan kan hij de foto niet meer lezen.

Is er nou iets mis met het kaartje of de camera? Ik vrees dat ik een nieuw kaartje moet kopen, maar wie kan me helpen?

Verwijderd

Lijkt me eerder de camera, als de pc ze nog wel kan lezen...

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 11:48
Hoe oud is dat geheugen kaartje?

Verwijderd

Topicstarter
De pc kan ze nog wel lezen als ik ze direct uitlees, maar na het maken van een aantal foto's kan zowel pc als camera niets meer lezen. Geheugenkaartje is ongeveer 2 jaar oud; er zijn ongeveer 2100 foto's nog maar mee gemaakt.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10-2025

MrSleeves

You'll thank me later.

Heeft een ander geheugenkaartje hetzelfde probleem?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• Raegin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:51
Hier was tijdje terug een bericht over, weet niet meer of het op de frontpage stond of in FG, lexar en canon hebben het onderzocht geloof ik, zal even kijken of ik het nog kan vinden.

edit:

Laat maar, ben nog niet helemaal wakker

[ Voor 43% gewijzigd door Raegin op 21-12-2005 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen andere geheugenkaart tot mijn beschikking, want ik zit als student met een beperkt inkomen en wilde dus eerst ff reacties van hier afwachten alvorens een nieuwe kaart te kopen.

Ik zette trouwens net de camera aan en toen vroeg de camera om het kaartje te formatteren, omdat hij niet meer leesbaar zou zijn.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als zowel je kaartlezer en je camera het niet voorelkaar krijgen om er iets blijvends op te zetten dan kun je er redelijk vanuit gaan dat ie stuk is.

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:22:
Ik heb geen andere geheugenkaart tot mijn beschikking, want ik zit als student met een beperkt inkomen en wilde dus eerst ff reacties van hier afwachten alvorens een nieuwe kaart te kopen.

Ik zette trouwens net de camera aan en toen vroeg de camera om het kaartje te formatteren, omdat hij niet meer leesbaar zou zijn.
Student is een slecht argument, dat ben ik ook. :P Niemand in je omgeving van wie je een kaartje kunt testen?

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Je kunt een tooltje los laten op je geheugen kaartje die bijv het volume op fouten controleert. Dit zit trouwens ook in window.

Ga naar 'my computer', klik met je rechtermuisknop op het station/volume van je geheugenkaart en klik op 'properties'. Ga naar het tab blad 'tools' en klik bij het vak error checking op 'check now'.
Ik hoop voor je dat dit wat zal helpen :)

Er zijn trouwens wel meer tooltjes die de toestand van zon geheugen kaart kunnen controleren.
Pagina: 1