beste mensen... ik heb het netwerk forum afgezocht naar iets dat ik zou kunnen gebruiken in mijn situatie, maar ik heb helaas niets gevonden.
Hopelijk kan er iemand mij toch helpen.
Ik zit met volgende situatie:
Wireless netwerk met een MAXg USR router in gebouw A.
Wireless signaal gaat net tot aan gebouw B. Daar nog een lage signaalsterkte.
In gebouw B wil ik dan een signaalversterker zetten (ik dacht aan een wireless MAXg Range Extender, eveneens van US Robotics) zodat het draadloos netwerk in gans gebouw B ook mogelijk wordt.
Tot hier eigenlijk geen probleem. Maar aan die Range Extender zou ik ook een bekabelde PC willen aansluiten. Wired dus.
Bestaat er een Range Extender die zowel draadloos als met kabel het netwerksignaal kan doorverbinden?
Of nog simpeler misschien.... Weet iemand of die USR Range Extender dit effectief kan?
Dit is de manual van die range extender:
http://www.usr.com/support/5441/5441-du-ug/index.html
Staat achteraan wel een LAN poort op, maar in de handleiding staat dat die enkel is om:
"De RJ-45 LAN-poort wordt gebruikt om de Wireless MAXg Range Extender te verbinden met een draadloze router of een access point met routing-mogelijkheden."
En blijkbaar dus niet om een PC op aan te sluiten.
Reden dat de PC bekabeld moet aangesloten worden is gewoon omdat het een PC van het werk is, en niet wireless kan werken.
groetjes en alvast bedankt voor alle mogelijke reacties...
David
Hopelijk kan er iemand mij toch helpen.
Ik zit met volgende situatie:
Wireless netwerk met een MAXg USR router in gebouw A.
Wireless signaal gaat net tot aan gebouw B. Daar nog een lage signaalsterkte.
In gebouw B wil ik dan een signaalversterker zetten (ik dacht aan een wireless MAXg Range Extender, eveneens van US Robotics) zodat het draadloos netwerk in gans gebouw B ook mogelijk wordt.
Tot hier eigenlijk geen probleem. Maar aan die Range Extender zou ik ook een bekabelde PC willen aansluiten. Wired dus.
Bestaat er een Range Extender die zowel draadloos als met kabel het netwerksignaal kan doorverbinden?
Of nog simpeler misschien.... Weet iemand of die USR Range Extender dit effectief kan?
Dit is de manual van die range extender:
http://www.usr.com/support/5441/5441-du-ug/index.html
Staat achteraan wel een LAN poort op, maar in de handleiding staat dat die enkel is om:
"De RJ-45 LAN-poort wordt gebruikt om de Wireless MAXg Range Extender te verbinden met een draadloze router of een access point met routing-mogelijkheden."
En blijkbaar dus niet om een PC op aan te sluiten.
Reden dat de PC bekabeld moet aangesloten worden is gewoon omdat het een PC van het werk is, en niet wireless kan werken.
groetjes en alvast bedankt voor alle mogelijke reacties...
David