welke videokaart+tvout werkt nog op oud P6B40-A4X bordje

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik heb hier een OC'd Pentium3 350MHz@598MHz staan met suse 9.3 erop. Deze heeft momenteel 128MB SD-RAM op een (Tekram?) P6B40-A4X rev.1.1 bordje en een AGP kaartje met een ATI-chipset met 16MB geheugen. Deze pc wil ik gebruiken als dvd-speler in de woonkamer, dus hij moet van de tv (daewoo, 55cm, 4:3) gebruik kunnen maken zónder crt monitor ernaast.

Nou weet ik dat er niet veel videokaarten zijn die onder het opstarten (tijdens biospost enzo) de tv-out al aanhebben, maar als ik een videokaart zou willen halen die én onder het opstarten de tv-out al gebruikt (zonder crt dernaast aangesloten) én op dit oude mobootje werkt, welke zou ik dan het beste kunnen nemen??

groetjes,

Bart Grefte

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

mijn 6600 gt start gewoon op in windows :) je ziet btw pas beeld als je bij het laad beeltje komt van xp dus ik weet niet of dat het zelfde is als bij suse :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 16:04 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Ik heb even het manual van jou bord gedownload en doorgebladerd en volgens jou manual heeft jou bord een AGP 2.0 specificatie.
Als je nieuwe AGP kaarten nu aanschaft passen deze vast wel in je slot dus. Ik draai hier ook een AGP8x (3.0) kaart in een AGP2x/4x (Universal 2.0) slot.

Ik ga er van uit dat jou bord een AGP 2.0 Universal heeft die tot maximaal 2x speed kan. Maar dat kun je beter zelf even na gaan, met name het feit of hij universal is of niet is belangrijk.
Kijk daarvoor even naar dit plaatje.
Ik denk dat kaartjes als oude RivaTNT(2)tjes t/m GeForce2 voor jou wel interessant zijn en volgens mij hebben de meeste daarvan ook een ingeschakelde TV-Out tijdens boot. Ook ATi Rage128 kaartjes zullen het wel doen.

Ik heb overigens zelf nog een ATi Rage128 AGP met TVOut en een Radeon 9000 128MB (AGP 2.0 Universal - 2x/4x) liggen waarvan ik zeker weet dat de Radeon deze beeld geeft op TV-Out tijdens het booten, zelf ook vaak zat er van gebruik gemaakt namelijk.
Als je interesse hebt in één van de twee, of beide ;) , moet je me maar even mailen. Mijn adres staat in mijn profiel.

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 21-12-2005 17:42 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 19:16

RmanX

Mario pizza!

Mijn MSI Geforce FX5200 gaf ook bootbeeld (nieuwe voor het groene boekje?! 8) ). Die FX5200's zijn voor een appel en een ei te koop aangezien er veel te veel van gemaakt zijn en het ding zuigende prestaties heeft op 3D gebied. Toch is het nog wel ongeveer zo snel als een geforce 3 :)

Ohja en ze zijn ook 'Vista' ready, wellicht handig voor de toekomst

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
cybersteef, op dat moederbord zit een agp-slot net als bij A en D op die gif afbeelding.

RmanX, is die msi vergelijkbaar met de XFX GeForce FX5200-128MB-TV-AGP8x (€ 49,00) die ze bij paradigit verkopen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Mijn voodoo3 3000 AGP met TV-Out voldoet al aan jouw eisen, als ik daar alleen de TV-out van aansloot gaf 'ie daar gewoon al 't beeld naartoe?

Hier stond een dode link.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
strandbal schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:41:
Mijn voodoo3 3000 AGP met TV-Out voldoet al aan jouw eisen, als ik daar alleen de TV-out van aansloot gaf 'ie daar gewoon al 't beeld naartoe?
ook tijdens de biospost al??

ff een quote van mezelf:
bartgrefte schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:03:
cybersteef, op dat moederbord zit een agp-slot net als bij A en D op die gif afbeelding.

RmanX, is die msi vergelijkbaar met de XFX GeForce FX5200-128MB-TV-AGP8x (€ 49,00) die ze bij paradigit verkopen?
die XFX GeForce FX5200-128MB-TV-AGP8x van paradigit, gaat die werken op dat agp slotje?

[ Voor 48% gewijzigd door Raven op 21-12-2005 19:28 ]

Oscar Wilde

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
bartgrefte schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:03:
Uhm ja dat zei ik toch? Hij moet alleen even wat voor versie hij heeft, waarschijnlijk een 2.0 Universal. Als dat zo is kan vrijwel alles er wel in.
En wat betreft kaarten, het lijkt mij zonde van het geld om een nieuwe duurdere kaart te kopen als je met een 2de handsje net zo ver komt :)
Ik denk overigens wel dat die GeForce 5200FX zal werken.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

ook tijdens de biospost al??
Ja, ook tijdens de bios post al. Voor zover ik weet neemt een videokaart altijd het eerst aangesloten apparaat als standaardbeeldscherm. Sluit je dus alleen een TV aan, gooit 'ie alle output daarnaartoe.

Hier stond een dode link.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
cybersteef schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:27:
[...]

Uhm ja dat zei ik toch? Hij moet alleen even wat voor versie hij heeft, waarschijnlijk een 2.0 Universal. Als dat zo is kan vrijwel alles er wel in.
En wat betreft kaarten, het lijkt mij zonde van het geld om een nieuwe duurdere kaart te kopen als je met een 2de handsje net zo ver komt :)
Ik denk overigens wel dat die GeForce 5200FX zal werken.
'k zal vanmiddag wel ff kijken of er bij staat welke versie het is, dat staat toch meestal naast het agp-slotje?
strandbal schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:32:
[...]

Ja, ook tijdens de bios post al. Voor zover ik weet neemt een videokaart altijd het eerst aangesloten apparaat als standaardbeeldscherm. Sluit je dus alleen een TV aan, gooit 'ie alle output daarnaartoe.
kijk, dat moest ik dus weten!! danke

Oscar Wilde

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
bartgrefte schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:45:
[...]

'k zal vanmiddag wel ff kijken of er bij staat welke versie het is, dat staat toch meestal naast het agp-slotje?
Zou kunnen, je kunt het het beste zien aan de plastic puntjes in het AGP slot en inkepingen op een kaart. Als ik naar je manual kijk gok ik op een 2.0 Universal.
Zie ook de link naar het plaatje wat ik eerder heb gepost :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je een vraag hebt over een moederbord, dan is het toch logisch dat je als eerste in het PMG FAQ gaat kijken? :z

PMG FAQ - hoe zit het met AGP compatibility

^^

Zou duidelijk genoeg moeten zijn...

[ Voor 8% gewijzigd door dion_b op 22-12-2005 11:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.