[MCE 2005] Media Center PC inrichten - hw geschikt?*

Pagina: 1
Acties:

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Topicstarter
Wellicht dat dit topic onder de ‘harde waren’ sectie valt, maar aangezien hier de meeste MCE2005 gerelateerde topic’s staan gooi ik mijn vraag hier in de groep;

Mijn Xbox360 staat momenteel verbonden met een standaard XP PC, waarmee ik via Media Connect foto’s en mp3’s kan streamen. Leuk en aardig, maar het zou helemaal compleet zijn als ik ook mijn filmcollectie zou kunnen streamen richting de huiskamer, en ben zodoende op zoek naar een Media Center PC.

Ik ben echter niet van plan mijn huidige PC om te bouwen naar een Media Center PC, maar ik heb op zolder nog een oude desktop PC staan: P3 733Mhz, 256Mb RAM, 128Mb VRAM, 20Gb harde schijf. Zou deze hardware (op de harde schijf na) geschikt zijn voor MCE2005?
Nu heb ik al gelezen dat bijv. de minimaal aanbevolen processorsnelheid al 1,6Ghz bedraagt, maar ik neem aan dat dit alleen benodigd is als je intensief van je MC gebruik gaat maken (TV streamen/opnemen, enz, enz). Ik zou mijn MC echter alleen willen gebruiken als een soort fileserver voor de Xbox360 (mp3’s, wmv’s,etc streamen).

Dus voordat ik ga investeren in een netwerkkaart en een grotere HD zou ik graag willen weten hoe groot jullie mijn kans van slagen achten om dit ‘ouwe beestje’ als Media Center in te richten.

Thanx! :)

Verwijderd

kort antwoord: niet.
mce loopt echt niet op een p3 750, en helemaal niet als je eenbeetje pittige divx wil spelen.
ik zou voor een veel lichter alternatief gaan als mediaportal op een gestripte windows xp installatie. dat loopt wel redelijk.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:52:
mce loopt echt niet op een p3 750, en helemaal niet als je eenbeetje pittige divx wil spelen.
ik zou voor een veel lichter alternatief gaan als mediaportal op een gestripte windows xp installatie. dat loopt wel redelijk.
Even goed lezen....hij gebruikt een xbox 360 als extender. Gaat dus niet werken met alternatieve oplossingen.

Trouwens het "ombouwen" van je huidige pc omvat niet veel anders dan een ander OS (media center is xp met een extra proggie) erop zetten en dan ben je klaar in jouw geval. Je kunt dan altijd later nog tuners toevoegen om radio en tv te krijgen.

Ik kan je nu al zeggen dat je dat niet wilt missen. Ik heb zelf een xbox 360 + mediacenter combo en het is echt te gek. Je kunt dan bijv ook een de tv gids zien op de xbox en kiezen voor opnemen. Het opnemen gebeurd op de mediacenter zodat je geen last er van hebt op de xbox.

Ik raad altijd toch wel een 2,8Ghz P4 aan minstens zodat je ook HD filmpjes kunt afspelen. Voor dvd en tv kijken zou dat al kunnen met 2,4Ghz P4 of minder. Ik zelf heb een 3,2 P4 erin omdat ik veel dingen tegelijk doe op de achtergrond en twee tv-tuners erin heb.

[ Voor 13% gewijzigd door Dukey op 21-12-2005 16:00 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:52:
mce loopt echt niet op een p3 750
Afgelopen week voor de grap eens geprobeerd of die P3 XP PRO aankon. Moet zeggen dat ie niet erg snel was uiteraard, maar het liep wel.
Djoekie schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:57:
Trouwens het "ombouwen" van je huidige pc omvat niet veel anders dan een ander OS (media center is xp met een extra proggie) erop zetten en dan ben je klaar in jouw geval. Je kunt dan altijd later nog tuners toevoegen om radio en tv te krijgen.
Ik kan je nu al zeggen dat je dat niet wilt missen. Ik heb zelf een xbox 360 + mediacenter combo en het is echt te gek. Je kunt dan bijv ook een de tv gids zien op de xbox en kiezen voor opnemen. Het opnemen gebeurd op de mediacenter zodat je geen last er van hebt op de xbox.
Lijkt me idd erg tof om die extra functionaliteit van de 360 te benutten, maar ben niet van plan veel te investeren in een media center. Ik hecht dan ook (voorlopig) geen waarde aan de tv functies. De enige extra functionaliteit die ik er nu bij wil hebben is voornamelijk het streamen van wmv’s. Eigelijk gewoon een fileserver dus. Ben benieuwd of ie t aankan….