beste mensen,
Ik ben een beetje met j2ee aan't werken, en doe dit nog niet zo lang. Ik loop hierbij tegen een probleem aan.
volgens mijn bronnen is het mogelijk om data (zowel simple objects als eigen classes) op te slaan zodat de data bewaard blijft.
wij hebben nu een jsp pagina die 2x gebruik moet maken van deze session bean
we maken een object van deze bean als volgt:
de remote heet dus Enterprise1.
het probleem is nu dat wanneer wij de tweede keer de jsp aanroepen, dat de bean opnieuw gemaakt word (als 'new Enterprise1' oid)
zodoende is data die we dmv de eerste jsp aangemaakt hadden opeens weg
hoe moeten wij nu zorgen dat we wel die data vasthouden?
(het is immers een sessionbean)
Ik ben een beetje met j2ee aan't werken, en doe dit nog niet zo lang. Ik loop hierbij tegen een probleem aan.
volgens mijn bronnen is het mogelijk om data (zowel simple objects als eigen classes) op te slaan zodat de data bewaard blijft.
wij hebben nu een jsp pagina die 2x gebruik moet maken van deze session bean
we maken een object van deze bean als volgt:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <%@ page import="ejb.*" %> <%@ page import="java.util.Vector" %> <%@ page import="java.rmi.RemoteException" %> <%@ page import="javax.rmi.PortableRemoteObject" %> <%@ page import="javax.ejb.CreateException" %> <%@ page import="javax.naming.*" %> <%! private Enterprise1 remote; private Enterprise1Home eh; private Context context = null; private Object ref = null; %><% try{ context = new InitialContext(); Object ref = context.lookup("Enterprise1"); eh = (Enterprise1Home)PortableRemoteObject.narrow(ref, Enterprise1Home.class); } catch(Exception ex) { %>Home niet gevonden<br /><% } try { remote = eh.create(); } catch(Exception ex) { %>Remote kan niet worden gecreerd<br /><% } %> |
de remote heet dus Enterprise1.
het probleem is nu dat wanneer wij de tweede keer de jsp aanroepen, dat de bean opnieuw gemaakt word (als 'new Enterprise1' oid)
zodoende is data die we dmv de eerste jsp aangemaakt hadden opeens weg
hoe moeten wij nu zorgen dat we wel die data vasthouden?
(het is immers een sessionbean)
[ Voor 8% gewijzigd door Valor op 21-12-2005 15:35 ]