Toon posts:

Frogpad. Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op GoT is er helaas niks over dit vette apparaatje te vinden, dus daarom maar een topic.

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/frogpad.jpg

Heeft iemand ervaringen met dit ultiem vette apparaatje. Het is een een-handig toetsenbord en naar zeggen schijn je er enorm snel op te kunnen leren typen, en daarna een heel stuk sneller teksten neerzet.

Wie op GoT heeft zo'n ultime gadget en wil zijn mening hier over kwijt. Wellicht zijn er ook mensen die wel een frogpad weillen hebben (IA). Ze zijn wel duur, 129$ voor USB en 150$ voor Bluetooth, maar mij lijkt het me wel waard.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:13
hoe maak je gebruik van die groene letters?

voor de rest wel een vet device als ik het zo zie :)

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
418O2 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:22:
hoe maak je gebruik van die groene letters?

voor de rest wel een vet device als ik het zo zie :)
Met de groene shift mayb ;)

Verwijderd

geen cijfers?

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dat lijkt me wel heel onhandig want je moet nu de zwarte shift gaan gebruiken voor hoofdletters en dan nog eens de groene shift voor de andere letters, de oranje toets voor nummers.

Lijkt mij dat het meer tijd kost dan als met een gewoon keyboard.

• 418O2
dat is toch 1 knop of ben ik nu school?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:18:

Wie op GoT heeft zo'n ultime gadget en wil zijn mening hier over kwijt. Wellicht zijn er ook mensen die wel een frogpad weillen hebben (IA). Ze zijn wel duur, 129$ voor USB en 150$ voor Bluetooth, maar mij lijkt het me wel waard.
Had je eik hier moeten posten Gadget Talk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, MAAR het is ook computer hardware, een toetsenbord. Dus het mag volgens mij in allebei.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoe werkt dit ding eigenlijk precies? Het ziet er niet bepaald handig uit, eerder omslachtig.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:19:
Hoe werkt dit ding eigenlijk precies? Het ziet er niet bepaald handig uit, eerder omslachtig.
Het werkt volgens mij als een normaal toetsenbord, Enkel moet je voor bepaalde tekens/letters enzo een functieknop aantikken. De tekens/getallen/whatever die je het vaakst aatikt zijn normaal benaderbaar. Het is ook een 1 handig tb, het plaatsje is voor een linkshandige.

Rechtshandig:

Afbeeldingslocatie: https://store.frogpad.com/graphics/00000001/frogwhiteright-large.jpg

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 00:48
Tof apparaatje, is dit ding er ook in een qwerty-uitvoering, dit wordt zo zoeken :p.
Maar serieus, het lijkt me nogal een gepuzzel en wat denkwerk voordat je dit onder de eh, in de hand hebt en ik kan me bijna niet voorstellen dat je er hogere snelheden mee haalt dan met 2 handen op een normaal toetsenbord, maar ik hou dit draadje in de gaten...
Vond een artikeltje op www.frogpad.com/transfer/Froggy%20ArticleFIN.pdf (ik zocht per ongeluk op Frospad :p)

[ Voor 14% gewijzigd door Dancing_Animal op 21-12-2005 16:37 ]

Verwijderd

Maar wat is nou het voordeel dan, geef mij gewoon 26 letters op een plankje en ik ben blij, moet ik denken aan een mobiel toetsenbord (pda etc.) of denk ik weer te praktisch en is het gewoon een pats artikel.

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Oranje Shift...

Zal wel ff wennen zijn.. Al dat geshift... het zal niet de nieuwe standaard worden denk ik, maar misschien voor ruimtebesparing...

Ennuh gamen met WDTH :)

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Verwijderd

Handig om te MSN'en tijdens het autorijden O-)

Zonder gekeheid, het zal niet echt sneller gaan, maar je hebt wel één hand over, en ik denk dat dat toch wel toepassingen heeft op veelerlei gebieden

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:51:

Zonder gekeheid, het zal niet echt sneller gaan, maar je hebt wel één hand over, en ik denk dat dat toch wel toepassingen heeft op veelerlei gebieden
Noem er eens een paar dan, ik kan me hier echt niets bij voorstellen. Misschien in de trein ofzo maar dan nog, volgens mij moet je hem wel neerleggen voordat je kan typen.

Zie trouwens de RSI dokters in NL al helemaal groen wegtrekken, kan nooit goed zijn ;)

Verwijderd

voor een standaard pc interface heb je 3 handen nodig (2 tobo, 1 muis) dus met die frogpad kun je je hand altijd op muis houden.
is vooral handig als je iets wil zeggen tijdens FPS.

• 418O2
en hoe wil je dan gaan lopen? Ik zie het nut in FPS dingen niet. Zie meer mogelijkheden mbt GSM's en PDA's

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:24

Theo

moederbord

ideaal apparaat voor mensen die (beroepsmatig) veel data in moeten voeren. Nu moeten ze tikken, stoppen met mtikken, muis bewegen, verder tikken. Met dit tobo kun je gewoon door blijven tikken opmdat je contunu en muis en tobo volledig kan bedienen.

ook ideaal voor mensen die een paar vinders of een hele hand missen.

en het neemt veel minder plek in bij je pc
:P
418O2 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:02:
[...]

dat is toch 1 knop of ben ik nu school?
jij ben scheel >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Theo op 21-12-2005 18:52 ]

Nu met WP, PV, EV en PC

• 418O2
met tab kom je ook een heel eind hoor..

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik had het al eens ergens zien staan, maar de linkshandige is geloof ik voor rechts en rechts voor links, lijkt me. Als je rechts bent zul je toch met je rechterhand de muis hanteren, dus heb je een links frogpadje nodig.

• Black Sparrow
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:28
Zo te zien krijg je met spatie ingedrukt een groene letter en met number ingedrukt een oranje (cijfer / pijltje? kan het niet zien). Deze uitleg wordt mogelijk gemaakt door iemand die kleur herkent en logisch na kan denken. Met shift andere letters :S en hoofdletters dan...

Verwijderd

Topicstarter
TheZeroorez schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:01:
Ik had het al eens ergens zien staan, maar de linkshandige is geloof ik voor rechts en rechts voor links, lijkt me. Als je rechts bent zul je toch met je rechterhand de muis hanteren, dus heb je een links frogpadje nodig.
Goed dat je dit omhoog brengt. Het is namelijk nogal wazig, je kunt ze namelijk allebei met links en rechts bedienen (net hoe je het leert) maar wat is dan fijner. Ik ben zelfs rechtshandig en kan slecht 1 handing tikken met links, met rechts gaat het prima. (2 handig nog beter uiteraard). Wellicht toch een puntje om te onderzoeken.

• TheZeroorez
  • Niet online
Het lijkt mij het prettigste om de spatie bij je duim te hebben en de tab/shift weetikhetwatallemaal bij je pink, dit is immers ook op een normaal toetsenbord, anders wordt het nóg lastiger om te leren, en onlogisch ook.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:06:
Het lijkt mij het prettigste om de spatie bij je duim te hebben en de tab/shift weetikhetwatallemaal bij je pink, dit is immers ook op een normaal toetsenbord, anders wordt het nóg lastiger om te leren, en onlogisch ook.
Denk jij, maar hier hebben ze echt wel over na gedacht.. 8)7

• TheZeroorez
  • Niet online
Daarom hebben ze ook 2 versies, een linkse en een rechtse. Ik zeg niet dat ze er niet over nagedacht hebben, ik vertel alleen Xeper even wat ik denk. (Even de rest wat ik daarvoor heb gezegd lezen voordat je iets zegt)

[ Voor 7% gewijzigd door TheZeroorez op 21-12-2005 20:11 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
TheZeroorez schreef op woensdag 21 december 2005 @ 20:10:
Daarom hebben ze ook 2 versies, een linkse en een rechtse. Ik zeg niet dat ze er niet over nagedacht hebben, ik vertel alleen Xeper even wat ik denk. (Even de rest wat ik daarvoor heb gezegd lezen voordat je iets zegt)
Ow sorry, niks gezegt..

maargoed, ik wil er zo een wel eerst proberen voor ik er eentje koop.. :P
Pagina: 1