[js/html] Treemenu DIV over SELECT

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
Hallo,

Ik wil graag een div over (boven) een selectbox laten vallen (een treemenu probleem). Nu dacht ik gewoon de z-index te veranderen naar bijv. -1 op de selectbox en de z-index van het divje op 5 of 10 te zetten en het werkt... maar niet dus (overigens werkt een zindex van 99 nog niet eens, dus dat is het niet).

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik de enige ben met dit probleem, maar ik heb nog geen antwoord kunnen vinden op dit probleem.

Please help _/-\o_

Verwijderd

De selectbox hiden als het divje eroverheen moet vallen

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Aangezien een select-box (in IE) door het OS wordt gerendered. Beste optie is idd hiden net zoals hier op GoT (met de quicksearch)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• semicon
Maar dat ziet er niet uit om eerlijk te zijn, en vindt ik niet echt een mooie oplossing (heb het al wel toegepast). Overigens zag ik in deze search van got dat het niet mogelijk was, maar dat is dan weer onzin, anouks' website heeft het ook, alleen de code kan ik niet lezen :P B) (dus de selectbox kan wel onder een menu :x)

[ Voor 8% gewijzigd door semicon op 21-12-2005 15:19 ]

Verwijderd

Die source kun je prima bekijken hoor ... www.anouksweb.nl/index2.shtml

Bovendien crasht die pagina bij mij na een x-aantal seconden in IE 6x

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 15:20 ]

• semicon
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om dat voor mij te willen knippen, aangezien het mij niet lukt 8)7

Verwijderd

Denk niet dat ik hier copyright code ga plaatsen van haar site ...

gewoon in Firefox die pagina open en dan View -> Source (Beeld -> Paginabron)

• semicon
Ja dat begreep ik ook nog wel, alleen de javascript van dat menutje van haar is zon bonk dat ik niet snap wat wat is, beetje te skilled scriptje :P

(wil er btw geen slowchat van maken)

[ Voor 12% gewijzigd door semicon op 21-12-2005 15:22 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

semicon schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:22:
(wil er btw geen slowchat van maken)
Doe het dan ook niet ;)

Het is simpel: scriptrequests mogen hier niet, dus als het blijkbaar wel kan en je wilt het van iemand kopieren. Doe je best, maar val ons daar dan niet mee lastig ;)

Als je zelf een script hebt die niet werkt, dan kunnen we je eventueel op weg helpen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• semicon
Het was niet mijn idee om het te jatten, ik zat alleen met het probleem dat een select boven een div bleef hangen, maar als jullie het ineens als een scriptrequest zien ook best, dan help je toch niet, lock dan wel het topic :r

voor gasten die misschien WEL geinteresseerd waren in dit veel voorkomende probleem, ik heb het zelf opgelost door middel van een verborgen Iframe die ONDER die div geplaatst moet worden (dus de zIndex van je menu - 1) en met de volgende code om de positie mee te nemen:

code:
1
<iframe id="DivShim" src="javascript:false;" scrolling="no" frameborder="0" style="position:absolute; top:0px; left:0px; display:none;"></iframe>

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
// frRef is het tijdelijke iframe van hierboven

var jouDiv = document.getElementById(idMainMenu+"submenu");
var IfrRef = document.getElementById('DivShim');
IfrRef.style.width = jouDiv.offsetWidth;
IfrRef.style.height = jouDiv.offsetHeight;
IfrRef.style.top = jouDiv.style.top;
IfrRef.style.left = jouDiv.style.left;
IfrRef.style.zIndex = -1;
IfrRef.style.display = "block";

}:O

[ Voor 66% gewijzigd door semicon op 21-12-2005 15:52 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

semicon schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:20:
Zou jij zo vriendelijk willen zijn om dat voor mij te willen knippen, aangezien het mij niet lukt 8)7
Wat is dit dan :/

En in hoeverre ben je er niet uitgekomen met de resultaten van bijv. google? Als ik simpelweg ga [google=IE show div over dropdown] dan zijn er genoeg (ranzige) oplossingen die je probleem kunnen verhelpen...

voor gasten die misschien WEL geinteresseerd waren in dit veel voorkomende probleem, ik heb het zelf opgelost door middel van een verborgen Iframe die ONDER die div geplaatst moet worden (dus de zIndex van je menu - 1) en met de volgende code om de positie mee te nemen:
Na 10 seconde google, eerste hit meteen raak.... Waarom doe je dat dan niet eerst?

[ Voor 30% gewijzigd door BtM909 op 21-12-2005 15:54 ]

• semicon
En ik zocht nou net geen ranzig voorbeeld ;)
Laat ik een iframe (wat dus de gevonden oplossingen zijn) nou best wel ranzig vinden
Jij wist niet beter sorry hoor man van de OS rendering
Na 10 seconde google, eerste hit meteen raak.... Waarom doe je dat dan niet eerst?
Ik wordt zo langzaamerhand echt moe van jou... eerst zeg je "Aangezien een select-box (in IE) door het OS wordt gerendered. " dan wilt iemand mij de bron van een pagina laten grijpen en noem jij dit ineens een script request, terwijl ik alleen een oplossing zocht op mijn probleem, geen script. Maar bedankt ik heb een ding van je geleerd, dat ik beter presteer als ik boos ben, bedankt en een prettige kerst

[ Voor 100% gewijzigd door semicon op 21-12-2005 15:58 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

semicon schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:54:
En ik zocht nou net geen ranzig voorbeeld ;)
Laat ik een iframe (wat dus de gevonden oplossingen zijn) nou best wel ranzig vinden ;)

Verwijderd

Nou ik zie het niet echt als script-request.
Maar ik zie in haar source, dat het copyright is.
En dus plaats ik dat niet hier op dit forum.
Voor de rest is het gewoon: code lezen en proberen denk ik.

Verwijderd

Een iframe of een popupobject is zowiezo de enige manier om het voor elkaar te krijgen. Je moet de objecten daarna niet meer laten redrawen want dan komt de select er alsnog doorheen.

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Er is geen oplossing voor dit probleem in IE, aangezien IE dit niet ondersteunt, IE7 overigens weer wel :)
Zie ook: http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/09/13/465338.aspx, 5e alinea.

We are shaping the future

Verwijderd

Alex schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:01:
Er is geen oplossing voor dit probleem in IE, aangezien IE dit niet ondersteunt, IE7 overigens weer wel :)
Zie ook: http://blogs.msdn.com/ie/archive/2005/09/13/465338.aspx, 5e alinea.
Een iframe of een popup object is wel een oplossing voor IE

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:46:
[...]

Een iframe of een popup object is wel een oplossing voor IE
Da's geen oplossing dat is een workaround.

Verwijderd

boppert schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:48:
[...]

Da's geen oplossing dat is een workaround.
Dus een workaround kan niet de oplossing zijn voor een probleem? ... 8)7 Juist
Pagina: 1