Toon posts:

[CSS] Input veld 97% breed

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb via css aangegeven dat een input veld 97% breed mag zijn in een <td>. van 50% van de paginabreedte. Het mooie hiervan is dat wanneer ik de pagina smaller maak, de input ook procentueel smaller wordt.

Wanneer ik in de value="" property een hele lange waarde zet, dan wordt het veld helaas uitgerekt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij altijd 97% van die 50% van de cel pakt en niet zelf breder wordt en ook nog eens een keer uitrekt? Thanks.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

code:
1
<input style="width: 97%">

Zo?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En wil je voortaan ook even wat code neerplempen zoals je het nu hebt? Dat scheelt wat giswerk ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, het is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
<table width="100%">
<tr>
<td width="50%"><input type=text style='width:97%'></td>
<td width="50%"></td>
</tr>
</table

Bovenstaand gaat perfect, als ik verder typ dan dat het veld groot is dan scrollt hij gewoon met de cursor mee.

Als ik een veld wil wijzigen, dan druk ik serverside al een waarde in de value
dus dan krijg je bijvoorbeeld.

<input type=text style='width:97%' value="Hier staat een hele lange string Hier staat een hele lange string Hier staat een hele lange string Hier staat een hele lange string Hier staat een hele lange string Hier staat een hele lange string Hier staat een hele lange string ">

Op dit moment zal hij dus dat textveld helemaal oprekken, en dat is niet de bedoeling. Ik hoop dat het nu iets duidelijker is.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ah kijk, het punt is in dit geval dat je width: 97% nog wel klopt, maar dat de browser de cel-breedte gaat aanpassen aan de hand van de inhoud. Die 97% wordt nl. pas berekend als de browser (ik test nu in IE overigens) de breedte kan bepalen van de cell. Door deze vicieuze cirkel kan je dus niet van te voren weten hoe breed 97% gaat worden :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Verwijderd

Topicstarter
ok dan, heb je een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Is dit misschien niet mogelijk met een js dmv een event die pas gaat als alles al gebuild is?

edit: geen event die dit kan gevonden, te lang niet meer mee bezig geweest om een ander antwoord te kunnen geven :X

[ Voor 40% gewijzigd door Kayshin op 21-12-2005 15:44 ]

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:37:
ok dan, heb je een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
Waar ga je het voor gebruiken, want wellicht dat je het volledig zonder tabellen kan oplossen :)

Verwijderd

Topicstarter
nee dat zou echt een lompe oplossing zijn voor een veldje. Ik zal meer te denken aan iets van overflow: auto in de css ofzo. Dit werkt helaas niet, maar het zou echt wel met alleen css op te lossen moeten zijn.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:11

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:44:
nee dat zou echt een lompe oplossing zijn voor een veldje. Ik zal meer te denken aan iets van overflow: auto in de css ofzo. Dit werkt helaas niet, maar het zou echt wel met alleen css op te lossen moeten zijn.
Het is vaak andersom, een tabel voor de opmaak is een lompe oplossing omdat het op een andere manier vaak veel beter en netter gaat.

Maar, een eventuele oplossing is om de tabelcel een vaste breedte in pixels te geven, als je design dat toelaat.

Post toch eens een voorbeeldje? Misschien kunnen we je dan met een simpele tip goed op weg helpen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Verwijderd

Topicstarter
Hierboven heb ik een voorbeeld gepost.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 15:54 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dat is toch geen voorbeeld? :D

Zoefff en ik willen best helpen om een goede oplossing te vinden, zonder een tabel te gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Geen tabel gebruiken is geen optie. Ik heb hier een voorbeeld met een veldje gegeven, maar zo heb ik er in de hele applicatie velen natuurlijk. Ik kan er wel een vaste waarde inzetten, maar dat vind ik minder mooi.
Pagina: 1