Nforce 3 Spdif Probleem

Pagina: 1
Acties:

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Goedemiddag :-),

Ik heb sinds gister een systeem draaien met een DFI Lanparty Nforce 3 Ultra-D

Die heb ik verbonden met mijn Marantz sr-5500 met een digitale Coax kabel ( spdif out dus )

Nu is het probleem als ik Nforce audio drivers instaleer hoor ik geen geluid en krijgt me receiver ook niks binnen aan signaal.

Als ik de AC 97 drivers instaleer heb ik wel geluid maar alleen stereo en geen 5.1 ( ook geen Pro Logic II door zending ). En dan werkt de NvMixer en dergelijk ook niet.
Heb nieuwe en ouder versies geprobeerd van beide drivers.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen want ik zou het liefste gewoon werken met de drivers van Nvidia.

Off-Topic : Had hiervoor een Dfi Nforce 2 Ultra B en ik mis soundstorm wel erg als ik het geluid hoor via de ac97 drivers.

1337

Verwijderd

Is die kabel die er tussen loopt goed ? geen breukjes of iets dergelijks ? ( zou btw niet weten hoe :P )
Werkt je sound wel op je computer ? zonder dat je "dure marantz" aansluit ?

Ehm misschien een instelling bij Geluid , dat je SPDIF uitgang moet selecteren ?

Dat die schuif bv laag staat bij volume regeling ofzo, misschien staat er iets op dempen ?

Misschien Spdif IN en OUT omgedraait ? goed aangesloten ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 16:03 ]

• ZandBak
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:01:
Is die kabel die er tussen loopt goed ? geen breukjes of iets dergelijks ? ( zou btw niet weten hoe :P )
Werkt je sound wel op je computer ? zonder dat je "dure marantz" aansluit ?

Ehm misschien een instelling bij Geluid , dat je SPDIF uitgang moet selecteren ?

Dat die schuif bv laag staat bij volume regeling ofzo, misschien staat er iets op dempen ?

Misschien Spdif IN en OUT omgedraait ? goed aangesloten ?
ik krijg wel geluid via me spdif als ik de ac97 drivers heb geinstaleerd.

en waar kan je selecteren dat die dpdif moet gebruiken???

1337

Verwijderd

Dan zit er toch iets fout in de nforce audio drivers probeer eens andere versies daarvan.

Misschien staat het wel ergens uitgeschakelt in de nforce audio drivers ik heb die zelf nog nooit gebruikt. Misschien kun je wat vinden in google op : Spdif instellingen windows XP of SPDIF instellingen Nforce audio drivers.

Ik weet niet waar je dat precies kan veranderen, sorry.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 16:40

MrDrako

nep ict'er

als je het geluid van je soundstorm zo mist, en dit werkt al zo slecht (heb er zelf ook erg veel last van gehad op een msi k8n neo plat) zou je dan niet beter een echte geluidskaart kunnen kopen?

• ZandBak
MrDrako schreef op donderdag 22 december 2005 @ 16:55:
als je het geluid van je soundstorm zo mist, en dit werkt al zo slecht (heb er zelf ook erg veel last van gehad op een msi k8n neo plat) zou je dan niet beter een echte geluidskaart kunnen kopen?
ga ik ook zeker weten doen als ik daar geld voor heb maar ik weet niet welke kaart, ken er geen 1 met spdif out. zou het liefst een X-Fi willen maar die geen spdig out.

maar dit hoort ook te werken

1337

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-05 18:54
Als je je drivers erop zet krijg je dan niet eens een soort van config ding in een grafische shil? :/

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• ZandBak
Kaaswagen schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 01:07:
Als je je drivers erop zet krijg je dan niet eens een soort van config ding in een grafische shil? :/
neej helemaal niks ik word er helemaal gek van
ik wil gewoon me dvds kunnen kijken :-p

1337

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien dat dit je probleem oplost:
[rml]kiddyl in "[ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Dig..."[/rml]
Er zit waarschijnlijk een jumper op je mobo waarmee je kan kiezen of je s-pdif out via de realtek chip of via de nforce chip moet gaan. Staat nu dus waarschijnlijk op realtek :P

• ZandBak
Metal schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 09:01:
Misschien dat dit je probleem oplost:
[rml]kiddyl in "[ Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Dig..."[/rml]
Er zit waarschijnlijk een jumper op je mobo waarmee je kan kiezen of je s-pdif out via de realtek chip of via de nforce chip moet gaan. Staat nu dus waarschijnlijk op realtek :P
dank je wel ik ga zo maar is effe kijken of ik zo een jumper heb

1337

• ZandBak
ZandBak schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:03:
[...]

dank je wel ik ga zo maar is effe kijken of ik zo een jumper heb
Nou ik kan het niet vinden hoor ik in de manuel niet dus als ie mand een idee heeft.
mischien ergens een jumper solderen??

1337

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ZandBak schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 12:27:
[...]

Nou ik kan het niet vinden hoor ik in de manuel niet dus als ie mand een idee heeft.
mischien ergens een jumper solderen??
Ik zie net dat jij een Nforce 3 mobo hebt. Die jumper zat op een Nforce 4 mobo, misschien zit hij er dan bij jouw niet op.. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Satch op 23-12-2005 12:50 ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-05 22:59
Jup, ik was diegene met dat NF4 mobo. Maar voordat ik die jumper omzette werkte het volgens mij ook gewoon met de nforce drivers, dat gaf alleen brak geluid.

• ZandBak
ja maar dit helpt mijn probleem nog steeds niet....

ik wil dat het het doet :-p

want zit nu gewoon zonder audio

1337

• ZandBak
ik ben een stapje verder nforce drivers geinstaleerd en heb wel analoog geluid maar digitaal gebeurd er niks iemand hier een oplossing voor??

1337

Pagina: 1