Toon posts:

[MCE 2005] Audiovertraging in geluid*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb een audio vertraging in het TVbeeld in MCE. Het beeld loopt voor op het geluid. Natuurlijk heel vervelend als je live TV kijkt. Bij DVDs die ik in MCE afspeel heb ik dit probleem niet.

Ik heb al geprobeerd om dit op te lossen door nieuwe drivers te downloaden voor de TVkaart, maar dat helpt niet...

Is dit een bekend probleem, en bestaan er oplossingen voor?

Ik gebruik MCE op een Toshiba Qosmio F10 laptop met een Toshiba PCI TV Tuner type W

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die hier ervaring mee heeft?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

De videodecoder zou weleens te traag kunnen zijn. Ik weet niet of de decoder een decidated chip op je tuner gebruikt, of dat je CPU gewoon gebruikt wordt... maar ik heb het zien gebeuren met HD-films, waar ik xvid als decoder gebruikte. Overschakelen naar ffdshow loste alle traagheidsproblemen (en daarmee audio/video sync-problemen) op. Het helpt jou niets, maar misschien is er dus iets in je computer dat te traag is...

日本!🎌

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Heb je wel de nodige hotfixes voor MCE 2005 geinstalleerd? MCE 2005 zonder hotfixes heeft iirc dit probleem sowieso :)

Verwijderd

Topicstarter
Hotfixes zitten er allemaal op.

En de PC zal echt niet te traag zijn: Het is een Toshiba laptop die geleverd werd als MCE laptop...

Verwijderd

Topicstarter
Als decoder gebruik ik de PowerDVD codecs

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Ik heb dit probleem dus ook. Het kan wellicht zijn dat mijn hardware te traag is, het is namelijk een AMD TBird 1Ghz met 512MB DDR400 geheugen en een 80GB 7200rpm PATA schijf. Als decoder gebruik ik de nVidia decoder die ze momenteel op hun site hebben staan (niet nvdvd volgens mij). Het wisselt soms wel trouwens, hoe ver geluid op beeld achter blijft. Ene keer flink, dan is het verschil miniem, maar storend.
Volgens mij zijn alle hotfixes aanwezig.

Verwijderd

Topicstarter
Tijdje terug alweer, maar nog steeds hetzelfde probleem

Ik heb inmiddels weer een frisse nieuwe MCE erop gezet, maar nog steeds het probleem met vertraagd geluid...

Ik heb ergens eens een tooltje gezien waarmee je in MCE je MPEG codec kon veranderen. Je krijgt een mooi keuzelijstje te zien, waarna je hieruit je keuze kunt maken welke codec je wil gebruiken... Alleen nu is ie onvindbaar...

Zijn er geen tools te vinden waarmee je de audio vertraging handmatig kunt compenseren?

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels behulpzame site gevonden:

http://wiki.helpware.net/...e=WindowsMediaCenterBuild

daarop was ook de Codec selector te downloaden:

http://www.microsoft.com/...7e6ade9fcb&displaylang=en

Maar probleem is nog steeds niet verholpen. Nog altijd een audiovertraging van enkele milliseconden

• bastv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:05
de nvidia mpeg2 decoder werkt altijd goed (nieuwere versies)
dit probleem heb ik ook gehad maar met deze codec werkt hij al maanden prima

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
met bastv

De powerDVD decoder werkte bij mij ook voor geen meter, met de Nvidia codec werkt het ineens wel.
Wel na installatie even activeren/controleren met de "codec selector"

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Pagina: 1