Hallo, ik heb een probleempje bij het opnemen op m'n computer. Ik gebruik een Terratec Phase 22 geluidskaart om nummers in aparte sporen op te nemen. Hierbij neem ik een partij op met de metronoom op een hoofdtelefoon, daarna speel of zing ik op dezelfde manier meer partijen in. Vervelend hierbij is dat m'n geluidskaart het inputkanaal niet direct naar het outputkanaal stuurt, dus ik hoor het signaal van m'n microfoon niet over m'n hoofdtelefoon, wat het inspelen soms heel lastig maakt omdat ik mezelf niet goed hoor. Bij m'n oude geluidskaart was dit eenvoudig op te lossen door het volume van het microfoonkanaal open te zetten in de windows mixer. De Terratec heeft echter de windows mixer vervangen door een eigen control panel, waarin in of het wave kanaal, of het inputkanaal naar het outputkanaal kan sturen, maar dus niet allebei. Ik hoor dus dan of alleen het wavekanaal, of alleen het signaal van m'n microfoon, maar ik wil beide. Is dit uberhaupt mogelijk, en zo ja, hoe?
Volgens mij moet je dan gewoon de mute van je microfoon uitzetten, als ik het me goed herinner. Heb een tijdje geleden nog een Terratec SixPack 5.1 gehad.
Nee, dat is het niet volgens mij... het inputkanaal staat niet op mute en ik kan niet bij de windows mixer.