Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verkeerd ingevuld zorgtoeslag biljet...

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11 23:38
Van de belastingdienst (BD) heb ik een paar maanden terug een formulier gekregen waar je je loon op moest invullen en dan zou de BD het voor je berekenen.

Nu heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen en mijn netto jaarloon van 2004 genomen ipv het geschatte (??) bedrag van de BD...

Hier tussen zit een verschil van 7.000 euro volgens mij --> ik heb 3.000 opgegeven ipv de ruim 10.000 die de BD had ingevuld...

Gister kreeg ik een brief van ze met de voorlopige zorgtoeslag en dat viel mij dus vies tegen...

Ik ben al van plan om de BD te bellen hierover, maar kan ik alsnog een nieuw formulier invullen (en in hoeverre heeft dit effect op mijn zorgtoeslag?)

Alvast bedankt!

PSN: Leech1984

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
ja kan/moet het doorgeven. hoe meer je verdient hoe minder zorgtoeslag je krijgt.. hoe dichterbij de 40 duizend hoe minder je krijgt. (bruto per jaar)

[ Voor 7% gewijzigd door andreict op 21-12-2005 13:44 ]

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
leech1984 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:41:
Van de belastingdienst (BD) heb ik een paar maanden terug een formulier gekregen waar je je loon op moest invullen en dan zou de BD het voor je berekenen.

Nu heb ik het waarschijnlijk verkeerd gelezen en mijn netto jaarloon van 2004 genomen ipv het geschatte (??) bedrag van de BD...

Hier tussen zit een verschil van 7.000 euro volgens mij --> ik heb 3.000 opgegeven ipv de ruim 10.000 die de BD had ingevuld...

Gister kreeg ik een brief van ze met de voorlopige zorgtoeslag en dat viel mij dus vies tegen...

Ik ben al van plan om de BD te bellen hierover, maar kan ik alsnog een nieuw formulier invullen (en in hoeverre heeft dit effect op mijn zorgtoeslag?)

Alvast bedankt!
Heeft de belastingdienst dit geschat? :S

Dit moet je toch zelf schatten...

...less is more

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Basszje

Reisvaap!]

andreict schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:43:
ja kan/moet het doorgeven. hoe meer je verdient hoe minder zorgtoeslag je krijgt.. hoe dichterbij de 40 duizend hoe minder je krijgt. (bruto per jaar)
25.000 is dat. 40.000 als je samen woont.

De zorgtoeslag wordt als het goed is pas vastgesteld bij je aangifte over 2006. Dat betekent dat je huidige inkomsten gewoon een voorschot is daarop net als bij rest van belastingen.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• leech1984
funk-e schreef op woensdag 21 december 2005 @ 13:44:
[...]

Heeft de belastingdienst dit geschat? :S

Dit moet je toch zelf schatten...
de BD geeft een schatting van 10k... maar ik vond dat veels te veel

ik dacht namelijk dat het over het afgelopen jaar ging... dus heb ik 3k ingevuld (zoveel had ik echt verdient)

daar is het denk ik fout gegaan

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Same here maar ik dacht dat je moest invullen wat je het komende jaar dacht te gaan verdienen hetgeen wel het dubbele was van de BD schatting. Ik krijg dus niks :'(

In iedergeval, Is jouw 2004 loon hetzelfde als dat je in 2005/6 verdient?

And it goes BRAAAAAPP!

• leech1984
in 2004 was ik nog student...

2005 1e half jaar student daarna van school af werkzoekende (en ook wat meer gewerkt)

2006 hopelijk full-time werken

dus ik ga steeds meer verdienen

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Dan zou je eik meer moeten opgeven zodat het dichterbij je daadwerklijke loon komt. De BD neemt dan een soort voorschot en aan de hand daarvan je uitkering.

And it goes BRAAAAAPP!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bel ze idd even, zij staan je over het algemeen goed te woord.

Volgens mij betekent dit automatisch dat je minder zorgtoeslag gaat ontvangen. Dit kan je uiteraard verzwijgen voor de bd, maar dan komen ze het volgend jaar vanzelf bij je terug halen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1