java collections framework hulp

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:12
Dag,

ik moet voor school een opdracht doen, en ik quote even:
Waar het om gaat is dat je demonstreert dat je met het Java collections framwork uit de voeten kunt. Dat wil zeggen dat je een datastructuur zo hoog mogelijk in de klassenhierarchie uit de framwork moet declareren om het vervolgens lager in de hierarchie te initialiseren. Deze initialisatie moet je vervolgens kunnen veranderen zonder dat er ergens anders in de code wat veranderd hoeft te worden, terwijl de bestaande functionaliteit bewaart blijft.
Behalve deze declaratie en initialisatie moet je gebruikt maken van de functionaliteit die het framework biedt zoals sorteren van en zoeken in lists door middel van de (statische) methoden in de klasse Collections.
Nu las ik hier op tweakers dat ik meerdere mogelijkheden heb, bijvoorbeeld:
Iterators, ArrayLists, HashMaps e.d. Maar ik weet dus totaal niet welke ik moet gaan gebruiken. Wat is het verschil daartussen?

Als iemand dat zou kunnen beschrijven, of een link zou kunnen geven met een korte duidelijke beschrijving, zou ik dat top vinden!

Memories of yesterday, will grow, but never die

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Lijkt me dat je dat zelf ook wel kunt vinden, eventueel in Sun's eigen Java documentatie :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• bodiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-12-2024
Ehm, waarom zoek je zelf even niet?

Maar vooruit: kijk hier even Collections Framework, of pak een goed boek, bijvoorbeeld Datastructuren van Gertjan Laan.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 13:55
Krijg je op 'school' tegenwoordig geen les meer :?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-04 10:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ten eerste lijkt het me dat dit gewoon in de klas behandeld is. Anders krijg je er immers ook geen vraag over. Daarnaast staat een uitgebreide beschrijving direct gelinkt vanaf de javadco pagina van de collection interface ( http://java.sun.com/j2se/...de/collections/index.html )

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.