Dag,
ik moet voor school een opdracht doen, en ik quote even:
Iterators, ArrayLists, HashMaps e.d. Maar ik weet dus totaal niet welke ik moet gaan gebruiken. Wat is het verschil daartussen?
Als iemand dat zou kunnen beschrijven, of een link zou kunnen geven met een korte duidelijke beschrijving, zou ik dat top vinden!
ik moet voor school een opdracht doen, en ik quote even:
Nu las ik hier op tweakers dat ik meerdere mogelijkheden heb, bijvoorbeeld:Waar het om gaat is dat je demonstreert dat je met het Java collections framwork uit de voeten kunt. Dat wil zeggen dat je een datastructuur zo hoog mogelijk in de klassenhierarchie uit de framwork moet declareren om het vervolgens lager in de hierarchie te initialiseren. Deze initialisatie moet je vervolgens kunnen veranderen zonder dat er ergens anders in de code wat veranderd hoeft te worden, terwijl de bestaande functionaliteit bewaart blijft.
Behalve deze declaratie en initialisatie moet je gebruikt maken van de functionaliteit die het framework biedt zoals sorteren van en zoeken in lists door middel van de (statische) methoden in de klasse Collections.
Iterators, ArrayLists, HashMaps e.d. Maar ik weet dus totaal niet welke ik moet gaan gebruiken. Wat is het verschil daartussen?
Als iemand dat zou kunnen beschrijven, of een link zou kunnen geven met een korte duidelijke beschrijving, zou ik dat top vinden!
Memories of yesterday, will grow, but never die