De muziek die je set de moeite waard maakt, en die je dus ook kan gebruiken om sets te evalueren, is en blijft een persoonlijke keuze.
Desondanks vind ik dit een zeer interessante materie, en ben ik steeds op zoek naar suggesties van andere mensen.
Alvast mijn top 5 om dit topic te lanceren :
5. Brown eyed girl - Van Morisson
Heerlijk afgemixt; het is net of hij live in mijn woonkamer zit te spelen.
4. Fools gold - The Stone Roses
De strakke bas maakt het nummer volledig, icm het betere slagwerk.
3. Josephine - Chris Rea
Een lekker nummertje met prachtig gedetailleerde gitaar, en natuurlijk het stemtimbre van Chris Rea zelf..
2. Melt - Leftfield
Een totaal ander genre, maar heerlijke muziek om bij weg te dromen. Betere speakers maken de illusie completer... Duidelijke hoog-laag overgangen, strakke en eenvoudige mix.
1. Dream within a dream - Dreadzone
De absolute top IMHO. Alhoewel dit complexe nummer op zich wat raar gemixt is - slagwerk lijkt wat weggemixt -, is en blijft het voor mij de persoonlijke topper. Wanneer ik de ogen sluit bij deze muziek waan ik me spontaan in een droomwereld...
Nu jullie
Desondanks vind ik dit een zeer interessante materie, en ben ik steeds op zoek naar suggesties van andere mensen.
Alvast mijn top 5 om dit topic te lanceren :
5. Brown eyed girl - Van Morisson
Heerlijk afgemixt; het is net of hij live in mijn woonkamer zit te spelen.
4. Fools gold - The Stone Roses
De strakke bas maakt het nummer volledig, icm het betere slagwerk.
3. Josephine - Chris Rea
Een lekker nummertje met prachtig gedetailleerde gitaar, en natuurlijk het stemtimbre van Chris Rea zelf..
2. Melt - Leftfield
Een totaal ander genre, maar heerlijke muziek om bij weg te dromen. Betere speakers maken de illusie completer... Duidelijke hoog-laag overgangen, strakke en eenvoudige mix.
1. Dream within a dream - Dreadzone
De absolute top IMHO. Alhoewel dit complexe nummer op zich wat raar gemixt is - slagwerk lijkt wat weggemixt -, is en blijft het voor mij de persoonlijke topper. Wanneer ik de ogen sluit bij deze muziek waan ik me spontaan in een droomwereld...
Nu jullie