Backup tool

Pagina: 1
Acties:

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik ben op zoek naar een programma waarmee ik zelf kan aangeven wanneer het een backup moet maken en waar het naartoe gebackuped moet worden. Ik heb al een beetje gekeken bij versiontracker maar kon niet echt iets vinden. Ook heb ik wat geprobeerd met Automator maar dan krij je niet te zien dat ie ergens mee bezig is. Geen statusbars niks. Dat is niet zo handig.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

microbackup2005
http://www.sadhusystems.nl

Verwijderd

Ik ben ook naar een backup progje opzoek, ik had al NHB geprobeert leuke tool alleen moet je op een gegeven moment betalen :(. Ik persoonlijk hou niet van programmas die de boel zippen tot 1 groot archief, als er een foutje in zit kan je alles kwijtraken, gewoon folders copieren zoals NHB vind ik fijner.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Magische woord is rsync.

http://www.labf.org/~egon/mac_backup/

Verwijderd

voor een Mac user wel ja :(

hahahaha }:O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 11:58 ]

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
We zitten dus ook niet voor niks in Apple Talk 8)7

Maar rsync is inderdaad een goeie oplossing. Met RsyncX, een grafische userinterface is het echt allemaal piece of cake. En het leukste is nog dat je het gewoon in cron kan schedulen, dus er hoeft niet iets van een speciale service te draaien ofzo om je backups automatisch te laten draaien.

• Q

Q

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021

Trying RsyncX

EDIT: Tis niet gek dat RsyncX maar 3 ster krijgt bij versiontracker. Wat een B interface zeg. Tis allemaal niet echt duidelijk. Ik heb in de script generator venster een source en destination opgegeven en als ik dan op Generate druk dan gaat ie syncen :? je zou verwachten dat ie een script zou genereren zodat je die script dan weer kunt gebruiken in die scheduler.

Op naar de volgende backup prog

[ Voor 49% gewijzigd door Alpha-sphere op 21-12-2005 16:00 ]

Assume there are no rules and it's one big free for all

• Q

Q

Rsync is extra handig: deze backupped alleen wat extra/gewijzigd is en niet iedere keer alles. Ik hoop dat het wat is.

Ik gebruik de commandline versie om mijn data vanaf min iBook veilig te stellen naar een server met raild1 (loenix).

• Q

Q

Alpha-sphere schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:42:
[...]

Trying RsyncX

EDIT: Tis niet gek dat RsyncX maar 3 ster krijgt bij versiontracker. Wat een B interface zeg. Tis allemaal niet echt duidelijk. Ik heb in de script generator venster een source en destination opgegeven en als ik dan op Generate druk dan gaat ie syncen :? je zou verwachten dat ie een script zou genereren zodat je die script dan weer kunt gebruiken in die scheduler.

Op naar de volgende backup prog
Flappie, je bent te gehaast. Kijk goed naar het save script vakje rechts. Nee super gebruiksvriendelijk is het niet, maar als het eenmaal werkt....

Afbeeldingslocatie: http://archive.macosxlabs.org/rsyncx/images/config/s1_RsyncX.png

[ Voor 19% gewijzigd door Q op 21-12-2005 16:23 ]

Pagina: 1